Δεν πρέπει να καταστρέφουμε αυτά που έχουμε και να επιθυμούμε αυτά που δεν έχουμε, αλλά να θυμόμαστε πως ό,τι έχουμε ήταν αυτό που κάποτε ευχόμασταν. Επίκουρος, 341-270, π.Χ., Αρχαίος φιλόσοφος

Γιώργος Μαργώνης: Η βιομηχανία μπορεί να παίξει στρατηγικό ρόλο στο νέο παραγωγικό μοντέλο της Ελλάδας

18 Απριλίου, 2024

«Στη σύγχρονη ιστορία της, η Ελλάδα γνώρισε πραγματική ακμή τις περιόδους που άνθισε η βιομηχανία της», τόνισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της «Παπαστράτος», Γιώργος Μαργώνης, στο πλαίσιο της συμμετοχής του στο 9o Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών (10-13/4/2024) και υπογράμμισε τον στρατηγικό ρόλο που μπορεί να παίξει η βιομηχανία στο νέο παραγωγικό μοντέλο της Ελλάδας.

Αναπτύσσοντας τις θέσεις του στο πλαίσιο του πάνελ με θέμα: «Future Proofing Greek Manufacturing: Addressing Key Challenges for Long-Term Competitiveness» υποστήριξε: «Εγχώρια βιομηχανία σημαίνει εγχώρια παραγωγή, ποιοτικές θέσεις εργασίας και αυτάρκεια. Σημαίνει εξωστρέφεια, εξαγωγές, διαφήμιση της χώρας μέσα από τα προϊόντα της και γεωπολιτική ισχύ. Και κυρίως, ανάπτυξη της κοινωνίας». 

Πρόσθεσε ότι «η οικονομική ανάπτυξη της Ελλάδας είναι άμεσα συνυφασμένη με την πρόοδο της βιομηχανίας» ενώ υπογράμμισε τη σημασία του μακροπρόθεσμου σχεδιασμού.

Ο κ. Μαργώνης αναφέρθηκε και στο παράδειγμα της «Παπαστράτος» ως υπόδειγμα άμεσης ξένης επένδυσης στη χώρα, δηλώνοντας: «Εμείς πιστεύουμε στη δυναμική της ελληνικής βιομηχανίας και το αποδεικνύουμε συνεχώς με πράξεις. Είμαστε μια επιχείρηση που παράγει στην Ελλάδα, για την Ελλάδα και όλο τον κόσμο». Έχουμε επενδύσει 700 εκατ. ευρώ για το μεγάλο μας work-in-progress: τον ριζικό μετασχηματισμό μας. Αξιοποιούμε σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία για να πολλαπλασιάσουμε την παραγωγικότητά μας και παράλληλα υλοποιούμε τη μεγαλύτερη πράσινη επένδυση στην ιστορία μας, ύψους 10 εκατ. ευρώ. Στόχος είναι να εξοικονομήσουμε ενέργεια και να μειώσουμε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του εργοστασίου μας κατά 30% ως το 2025». 

Ολοκληρώνοντας την εισήγησή του και ενόψει των επικείμενων ευρωεκλογών, τόνισε την ανάγκη να υπάρξουν πρωτοβουλίες ανοιχτού διαλόγου για τα σημαντικά ζητήματα που θα απασχολήσουν τους Ευρωπαίους πολίτες.

Στο ίδιο πάνελ, τον συντονισμό του οποίου είχε η δημοσιογράφος του ΑΝΤ1 Μαρία Σαράφογλου, συμμετείχαν ακόμη ο εκτελεστικός διευθυντής της «Viohalco» και πρόεδρος της «ElvalHalcor», Μιχάλης Στασινόπουλος, η πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ), Λουκία Σαράντη, η general manager «Coca-Cola HBC Greece & Cyprus», Μαρία Αναργύρου Nikolic και ο γενικός διευθυντής του ΙΟΒΕ, Νίκος Βέττας.

Ο κ. Στασινόπουλος, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι η Ελλάδα έχει βιομηχανία με πολύ καλές και εξωστρεφείς εταιρείες. Ωστόσο υπάρχει έλλειψη ενός αναπτυσσόμενου βιομηχανικού συστήματος με όραμα που να μπορεί να στηρίζει την οικονομία. Τόνισε πως η χώρα πρέπει να ασχοληθεί με τη διεθνή ανταγωνιστικότητα και ότι είναι επιτακτική ανάγκη να εξάγει.

Η πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ) Λουκία Σαράντη, δήλωσε ότι η ανθεκτικότητα της βιομηχανίας κράτησε την Ελλάδα όρθια κατά τη διάρκεια της πανδημίας και ότι α) συνεισφέρει σε μεγάλο βαθμό στο ΑΕΠ, β) έχει τις μεγαλύτερες εξαγωγές και γ) προσφέρει τις περισσότερες θέσεις εργασίας.

Η general manager Coca-Cola HBC Greece & Cyprus Μαρία Αναργύρου Nikolic παρουσίασε τις προκλήσεις για τη βιομηχανία. Αυτές είναι: η αύξηση του κόστους των πρώτων υλών και της ενέργειας, οι διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα, η ανάγκη για ευελιξία, η επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού και η έλλειψη εργατικού δυναμικού τόσο σε αριθμό όσο και σε ικανότητα. 

Ο γενικός διευθυντής του ΙΟΒΕ Νίκος Βέττας σχολίασε μεταξύ άλλων ότι χρειάζεται να υπάρχει παραγωγή υψηλής αξίας και γι αυτό απαιτείται έρευνα πίσω από κάθε προϊόν. Επιπλέον ανέφερε ότι υπάρχει μεγάλη ανάγκη για πιο γρήγορες εξαγωγές.