Οι Έλληνες πιστεύουν ακράδαντα ότι όλα τα δυσάρεστα που τους έχουν συμβεί οφείλονται στην Δύση και γι’ αυτό προσπαθούν, με κάθε τρόπο, να της μοιάσουν. Νίκος Δήμου, 1935-, Έλληνας συγγραφέας & αρθρογράφος

Όλ. Κεφαλογιάννη: Παραπάνω από ικανοποιητική η ανταπόκριση για τα έργα που έχουν ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης

10 Απριλίου, 2024

 Παραπάνω από ικανοποιητική είναι η ανταπόκριση στις προσκλήσεις του υπουργείου Τουρισμού για ορισμένα από τα έργα που έχουν ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης, όπως τόνισε η υπουργός Τουρισμού από το βήμα της σημερινής συνέντευξης με αφορμή την πρόοδό τους, καθώς βασική προτεραιότητα του Υπουργείου είναι η απορρόφηση των πόρων εντός των στενών χρονικών περιθωρίων. Συγκεκριμένα και πάντα σε ό,τι αφορά τη Δράση με τίτλο «Τουριστική Ανάπτυξη», για τις τέσσερις δημοσιευμένες προσκλήσει ύψους 211 εκατ. ευρώ, έχουν ήδη υποβληθεί έως σήμερα συνολικά 98 επενδυτικά σχέδια ύψους 338 εκατ. ευρώ. Στο σημείο αυτό η υπουργός τόνισε ότι το υπουργείο θα εξαντλήσει κάθε ευκαιρία ώστε να δοθούν όλα τα εφόδια στον ελληνικό τουρισμό, να πρωταγωνιστήσει στη νέα εποχή.

   Ειδικότερα:

     Για την Πρόσκληση που αφορά στην αναβάθμιση χιονοδρομικών κέντρων και έκλεισε στις 31 Μαρτίου, έχουν υποβληθεί 16 επενδυτικά σχέδια συνολικού ύψους περί τα 147 εκ. € . Μάλιστα οι αιτήσεις που κατατέθηκαν μάλιστα προέρχονται από το σύνολο σχεδόν των χιονοδρομικών κέντρων της χώρας. Οι αιτήσεις αυτές υπερκαλύπτουν βεβαίως τον προβλεπόμενο και διαθέσιμο προϋπολογισμό κατά περίπου 100 εκ. € . Οι ενισχύσεις αυτές, η κάθε μία ύψους 10 εκ. € , αφορούν στα χιονοδρομικά κέντρα «Ανήλιο-Μετσόβου» και «3-5 Πηγάδια» στη Νάουσα. 

         Σχετικά, τώρα, με την Πρόσκληση που αφορά σε αναβάθμιση τουριστικών λιμένων η οποία έκλεισε τον Ιανουάριο: Υποβλήθηκαν 41 επενδυτικά σχέδια από φορείς διαχείρισης τουριστικών λιμένων (μαρίνων, καταφυγίων και αγκυροβολίων). Πρόκειται για σχέδια συνολικού ύψους περί τα € 184 εκ ευρώ, μία ζήτηση που επίσης υπερβαίνει το διαθέσιμο προϋπολογισμό. Τις επόμενες μέρες μάλιστα, η υπουργός θα υπογράψει την έγκριση των αιτήσεων ενίσχυσης των μαρινών του Δήμου Λαυρεωτικης, του Αγιου Κοσμά και της Ρόδου, που έχουν ήδη λάβει θετική αξιολόγηση από την οικεία γνωμοδοτική επιτροπή.

               Επίσης, για την Πρόσκληση που αφορά σε ενίσχυση της προσβασιμότητας σε παραλίες: Ήδη έχουν υποβληθεί 37 επενδυτικά σχέδια συνολικού ύψους 6 εκατ. ευρώ περίπου. Η σχετική πρόσκληση κλείνει στις 31 Μάϊου και ο συνολικός διαθέσιμος προϋπολογισμός του έργου είναι 17 εκατ ευρώ περίπου. Η σχετική πρόσκληση έκλεινε στις 31 Μαρτίου. Ωστόσο δόθηκε μία παράταση έως τις 30 Απριλίου, λόγω του αυξημένου ενδιαφέροντος που παρουσιάστηκε λίγο πριν τη λήξη της προθεσμίας.  Σημαντική πρόοδος ωστόσο σημειώνεται και σε άλλα ακόμα έργα, όπως αναφέρθηκε. Συγκεκριμένα έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για την πρώτη διακήρυξη που αφορά στην προώθηση του αγροτουρισμού και της γαστρονομίας. Σε πορεία ολοκλήρωσης βρίσκεται και η διαγωνιστική διαδικασία της διακήρυξης για τη Διαχείριση Προορισμών. Παράλληλα, έχουν ήδη έχει ανοιχτεί οι προσφορές που υποβλήθηκαν, για το διαγωνισμό που αφορά στη δημιουργία πλατφόρμας του Εθνικού Παρατηρητηρίου Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης.

   Τέλος, πάντα στο πλαίσιο της Δράσης για την Τουριστική Ανάπτυξη, αναμένεται να δημοσιευτούν εντός δεύτερου τριμήνου του 2024: Η διακήρυξη για τις Μελέτες Ωρίμανσης τουριστικών λιμένων, η διακήρυξη για τις ψηφιακές πλατφόρμες προβολής του ορεινού τουρισμού, του αγροτουρισμού, θαλασσίου και καταδυτικού τουρισμού, καθώς και η διακήρυξη για το branding και την προώθηση και προβολή του δικτύου αγροδιατροφής και αγροτουρισμού.

   Ως προς τη Δράση που αφορά στην «Τουριστική Εκπαίδευση» ήδη τον Μάρτιο δημοσιεύτηκαν δύο προσκλήσεις για την συγκρότηση του Μητρώου των παρόχων κατάρτισης που θα αναλάβουν την κατάρτιση των ωφελούμενων. Έχουν μάλιστα υποβληθεί 233 αιτήσεις από δημόσια και ιδιωτικά Κέντρα δια βίου Μάθησης. Να σημειωθεί εξάλλου ότι εδώ ότι το επίδομα κατάρτισης θα ανέρχεται μέχρι του ποσού των 1.250 ευρώ ανά καταρτιζόμενο.

   ΕΟΤ: Εντός του Απριλίου σχεδιάζεται η δημοσίευση της Διακήρυξης για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού

   Σε πλήρη εξέλιξη είναι εξάλλου και ο ψηφιακός μετασχηματισμός του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, όπου η δράση μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης έχει ως αντικείμενο την ανάπτυξη ενός καινοτόμου συστήματος (ψηφιακό app), το οποίο θα παρέχει ταξιδιωτικές πληροφορίες με γρήγορο και απλό τρόπο. Επιπλέον, το σύστημα θα παρέχει πρόσβαση σε χάρτες, δυνατότητα υποβολής ερωτήσεων/ παραπόνων, δυνατότητα αναζήτησης σχετικά με θέματα που αφορούν στον πολιτισμό. Θα περιλαμβάνει σημεία πολιτιστικού ενδιαφέροντος (μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους), καθώς ένας από τους κύριους στόχους του υπουργείου μέσα από αυτό το έργο, είναι η ανάδειξη του πολιτιστικού αποθέματος της χώρας.

   Προωθείται νέα Σύμβαση για την «Τουριστική προώθηση και προβολή της Ελλάδας – Rebranding»

   Στο μεταξύ η υπουργός επεσήμανε ότι το υπουργείο Τουρισμού χαράσσει τη στρατηγική για την τουριστική ανάπτυξη με στόχο, μεταξύ άλλων, την προώθηση της βιωσιμότητας των προορισμών μας, πάντα μέσα από έργα της Δράσης για τη Τουριστική Ανάπτυξη του Ταμείου ανάκαμψης. Στο πλαίσιο αυτό εισάγεται αρχικά νέα Σύμβαση, που αφορά στην εκπόνηση «Βίβλου Τουριστικού Μετασχηματισμού και Ανάπτυξης» για την περίοδο 2030-2035, εξήγησε η κ. Κεφαλογιάννη. Η Σύμβαση αυτή θα περιλαμβάνει ενδεικτικά τους εξής άξονες:

         -Έρευνα και ανάλυση

         -Στρατηγική

         -Μελέτες

         -Οδικό Χάρτη υλοποίησης παρεμβάσεων, απαιτούμενων πόρων και κρίσιμων παραγόντων επιτυχίας

    Επιπλέον, προωθείται νέα Σύμβαση για την «Τουριστική προώθηση και προβολή της Ελλάδας – Rebranding» αφού σκοπός της ενέργειας αυτής αποτελεί η ολοκληρωμένη προβολή του τουριστικού προϊόντος της Ελλάδας, με στόχο την ανάδειξή της σε έναν ακόμα πιο ελκυστικό τουριστικό προορισμό. Έναν προορισμό ο οποίος προσφέρει στους επισκέπτες διαφοροποιημένα και εξατομικευμένα προϊόντα, υπηρεσίες και εμπειρίες, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Ενδεικτικά, ο σχεδιασμός εδώ περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:

   – Στρατηγική Τοποθέτηση της Ελλάδας ως προορισμό και Στρατηγική Επικοινωνίας

   – Δημιουργία ταυτότητας και λογοτύπου για το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας

   – Δημιουργία και παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού τουριστικής προβολής.