Το δύσκολο σε μια διαφωνία δεν είναι να υπερασπισθεί κανείς τη γνώμη του, αλλά να την ξέρει. Andre Maurois, 1885-1976, Γάλλος συγγραφέας

Ν. Ταχιάος: Δεν υπάρχει ειλημμένη απόφαση για διόδια στη Βαρυμπόμπη και Άγ. Στέφανο

13 Μαρτίου, 2024

Δεν υπάρχει ειλημμένη απόφαση για διόδια ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Ν. Ταχιάος απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Εμμ. Χριστοδουλάκη με θέμα «Αδικαιολόγητη εμμονή του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών ως προς την εγκατάσταση πλευρικών διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου και κατ΄ επέκταση αναλογικών διοδίων μετά τον κόμβο Μεταμόρφωσης».

Ο κ. Ταχιάος επεσήμανε ωστόσο ότι, συνεπεία του σχετικού νόμου 3555/2007, έχουν πληρωθεί από το 2017 για τη μη κατασκευή των διοδίων, στα πλαίσια της σύμβασης, στον παραχωρησιούχο 103,4 εκατ. ευρώ. (Η μη κατασκευή διοδίων) οφείλεται στην παρέμβαση του δημοσίου που γίνεται με υπουργικές αποφάσεις είπε ο κ. Ταχιάος, τονίζοντας ότι πρέπει να συμφωνήσουμε ότι η παρέμβαση του δημοσίου δεν θα συνίσταται πλέον στη βούληση ενός υπουργού, «αλλά θα έρθει η ίδια η Βουλή και θα πει “ναι, συμφωνούμε, κυρώνουμε μία νέα νομική διάταξη η οποία λέει ότι δεν θα εγκατασταθούν διόδια στο ύψος της Κηφισιάς και του Διονύσου στην ΠΑΘΕ”». Διότι, «εάν θα συνεχίσει το ελληνικό δημόσιο να πληρώνει με σημερινές τιμές, υπολογίζουμε περίπου 25 εκατομμύρια το χρόνο» είπε ο κ. Ταχιάος.

Από την πλευρά του, ο κ. Χριστοδουλάκης είπε ότι προφανώς δεν ζητάμε από την κυβέρνηση να παρανομήσει σε σχέση με τον νόμο 3555/2007, ζητάμε όμως να εξαντλήσει τη νομοθετική της πρωτοβουλία και να τροποποιήσει την υφιστάμενη σύμβαση. Ζήτησε επίσης, προτού αναληφθεί οποιαδήποτε πρωτοβουλία για εγκατάσταση διοδίων, να προηγηθεί ουσιαστική διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς και σίγουρα με τους άμεσα σχετιζόμενους Δήμους.

Ανταπαντώντας, ο κ. Ταχιάος εξέφρασε τη χαρά του για το ύφος, το επίπεδο και την ουσία της τοποθέτησης Χριστοδουλάκη: «Πολύ φοβάμαι ότι πολλές φορές σε αυτήν την αίθουσα, αλλά και γενικά στον πολιτικό λόγο, μιλάμε με τα χαρακτηριστικά του Ιανού. […] Κάθε φορά που προκύπτει το ζήτημα της δωρεάν διέλευσης από τα διόδια […] προκύπτει το ζήτημα ότι η κυβέρνηση δεν θέλει να επιβαρύνει τους κατασκευαστές ή θέλει να χαρίσει λεφτά στους κατασκευαστές όταν πηγαίνουμε και αποπληρώνουμε τις οφειλές οι οποίες δημιουργούνται […] Εάν συνεχίσει το ελληνικό δημόσιο να πληρώνει με σημερινές τιμές, υπολογίζουμε περίπου 25 εκατομμύρια το χρόνο. Αυτή θα είναι μια πολιτική απόφαση η οποία θα έρθει στη Βουλή, θα κυρωθεί με νόμο στη Βουλή και δεν θα χρεώνεται πολιτικά σε μια κυβέρνηση με αυτόν τον λαϊκίστικο τρόπο». Λυπάμαι που το λέω, διότι η ΝΔ συγκυβέρνησε με το ΠΑΣΟΚ, «αλλά σε αυτόν τον λαϊκισμό τελευταία έχει διολισθήσει και το ίδιο το κόμμα σας διά στόματος του προέδρου του. Λυπάμαι που το λέω αυτό όταν, σε ό,τι αφορά έργα -και πολύ χαρακτηριστικό είναι το βίντεο του για το Flyover της Θεσσαλονίκης- ο κ. Ανδρουλάκης βλέπει από πίσω τα συμφέροντα των εργολάβων. Χαίρομαι, λοιπόν, για τη δική σας τοποθέτηση, η οποία έχει αντιδιαμετρικά χαρακτηριστικά και έχει μια ωριμότητα που είναι αντίστοιχη με αυτήν με την οποία η κυβέρνηση αντιμετωπίζει το θέμα» είπε ο κ. Ταχιάος στην απάντησή του προς τον κ. Χριστοδουλάκη.