Το μεγαλύτερο επίτευγμα είναι να μουντζουρώσεις τη διαχωριστική γραμμή μεταξύ δουλειάς και παιχνιδιού - Arnold J. Toynbee, 1889 - 1975, Βρετανός ιστορικός

Μόνον το 42% των ιδιοκτητών είναι ικανοποιημένο με την πραγματική αυτονομία του ηλεκτρικού του αυτοκινήτου, σύμφωνα με έρευνα

2 Οκτωβρίου, 2024

Οι περισσότεροι κάτοχοι ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν μικρότερη πραγματική αυτονομία από αυτή που δήλωσαν ότι χρειάζονταν πριν από την αγορά του οχήματός τους. Αυτό ήταν ένα από τα συμπεράσματα της έρευνας που πραγματοποίησε η εταιρεία συμβουλευτικών υπηρεσιών, McKinsey η οποία δραστηριοποιείται παγκοσμίως. Από το σύνολο των ερωτηθέντων μόνο το 42% δήλωσε ότι είναι ικανοποιημένοι ή πολύ ικανοποιημένοι με την πραγματική αυτονομία του αυτοκινήτου τους.

Το 30% σκέφτεται να επιστρέψει στα συμβατικά αυτοκίνητα (το 19% αποκλειστικά για την Ευρώπη), αντί να αναζητήσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο (EV) με μεγαλύτερη αυτονομία. Οι υποψήφιοι κάτοχοι ηλεκτρικών αυτοκινήτων δίνουν μεγαλύτερη σημασία στα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS) με αυξανόμενο επίπεδο αυτόνομης οδήγησης και ολοκληρωμένες προσφορές συνδεσιμότητας. Αυτή η προτίμηση είναι χαρακτηριστική επιλογή των νέων σε ηλικία κατόχων που αγαπούν περισσότερο την τεχνολογία και τα επιλέγουν επειδή θεωρούν ότι διαθέτουν πιο καινοτόμα τεχνολογία. Το 25% των υποψήφιων αγοραστών EV δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον να αγοράσουν το επόμενο αυτοκίνητό τους μέσω διαδικτύου. Επίσης, το 83% ανέφερε ότι δεν θα αγόραζε ένα ηλεκτρικό όχημα χωρίς να κάνει ένα test drive, υποδεικνύοντας ότι αυτό το βήμα παραμένει ένα κρίσιμο μέρος της διαδρομής αγοράς.

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και τα ευρήματα της έρευνας υπογραμμίζουν τρεις τάσεις που μπορεί να επηρεάσουν τα μελλοντικά ποσοστά της μετάβασης. Πρώτη τάση είναι η επιθυμία για επιστροφή στα παραδοσιακά συμβατικά οχήματα. Αν γίνει κάτι τέτοιο θα μειωθεί σημαντικά το ποσοστό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μια δεύτερη είναι ότι υπάρχει μεγάλη διείσδυση αρκετών νέων εισερχόμενων μοντέλων στην αγορά, κυρίως από την Κίνα, που προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα επιλογών. Αυτό σίγουρα θα παρακινήσει πολλούς να επιλέξουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνηση που τους ταιριάζει περισσότερο, ενώ μια ακόμη τάση είναι ότι οι πωλήσεις καινούργιων EV αυτοκινήτων θα πρέπει να είναι αρκετά αυξημένες σε σχέση με τις πωλήσεις μεταχειρισμένων EV που σήμερα στην αγορά στοιχίζουν αρκετά χαμηλά.

Το 45% των Ευρωπαίων ιδιοκτητών αυτοκινήτων διατηρούν τα τρέχοντα οχήματά τους για μεγαλύτερες περιόδους λόγω της οικονομικής τους κατάστασης. Μεγάλο ποσοστό των ερωτηθέντων ανησυχούν για τις επιλεγμένες επιδοτήσεις που υπάρχουν για τα ηλεκτρικά οχήματα, οι οποίες μειώνονται ή καταργούνται σε ορισμένες ευρωπαϊκές αγορές.

Το 40% των κατόχων στην Ευρώπη δηλώνουν ότι ο αριθμός των δημόσιων σημείων φόρτισης EV είναι ανεπαρκής. Μόνο το 10% πιστεύει ότι η τρέχουσα υποδομή φόρτισης είναι έτοιμη να καλύψει τη μελλοντική ζήτηση, ενώ το 50% πιστεύει ότι μπορεί να καλυφθεί η ζήτηση σε περίπτωση που κυκλοφορήσουν περισσότερα EV. Το 29% δηλώνει ότι ανησυχεί για την υψηλή χρέωση στους δημόσιους φορτιστές, ενώ στα μεγαλύτερα ταξίδια οι ιδιοκτήτες αναγκάζονται να αλλάξουν ελαφρώς τα μοτίβα ταξιδιού τους, κάτι που μπορεί να φαίνεται ενοχλητικό ή αγχωτικό. Τέλος, ένα μεγάλο ποσοστό των κατόχων που σκέφτονται να επιστρέψουν στα συμβατικά οχήματα δίνουν μεγαλύτερη αξία στο να έχουν πρακτικά οχήματα που θα τους επιτρέψουν μεγαλύτερη ανεξαρτησία κατά τον σχεδιασμό διαδρομών.

Κυριάκος Παρασίδης