Σε μια κοινωνία που είναι δομημένη λάθος, ο οίκτος δεν έχει κανένα αποτέλεσμα. Friedrich Durrenmatt, 1921-1990, Ελβετός θεατρ. συγγραφέας

Κυρ. Πιερρακάκης : Το Ψηφιακό Σχολείο στηρίζει την σχέση δασκάλου-μαθητή, δεν την υποκαθιστά

18 Μαΐου, 2024

Για τo «Ψηφιακό Σχολείο», ως βασική παράμετρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας από φέτος και για τα επόμενα χρόνια, μίλησε στον ΣΚΑΙ και στον δημοσιογράφο , Δημήτρη Οικονόμου ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης.

Διευκρινίζοντας αρχικά πως « η σχέση μεταξύ δασκάλου και καθηγητή με τον μαθητή είναι ο πυρήνας κάθε εκπαιδευτικής διαδικασίας και δεν αλλάζει» ο κ. Πιερρακάκης τόνισε πως «η τεχνολογία έρχεται και βοηθάει σημαντικά αυτή τη σχέση, προσφέροντας τεράστιες δυνατότητες εκπαίδευσης, δεν υποκαθιστά αυτή τη σχέση».

Ο υπουργός Παιδείας περιέγραψε το «Ψηφιακό Σχολείο» ως ένα συνολικό εκπαιδευτικό σχέδιο, τμήμα του οποίου αποτελεί το Ψηφιακό Φροντιστήριο, η υλοποίηση του οποίου γίνεται εξελικτικά και ήδη έχει ξεκινήσει για την 1η και τη 2α Γυμνασίου η ανάρτηση εκπαιδευτικών βίντεο στα Μαθηματικά και τη Γλώσσα.

«Από την 1η Δημοτικού έως και την Γ΄ Λυκείου οι μαθητές θα μπορούν να ανατρέχουν σε μικρά εκπαιδευτικά βίντεο για όλα τα μαθήματα και να στηρίζονται στη διαδικασία μάθησης από εκπαιδευτικούς που θα περιγράφουν ψηφιακά το μάθημα» ανέφερε.

Συνεχίζοντας διευκρίνισε πως « το ζωντανό φροντιστήριο είναι άλλη υπόθεση και αφορά στις μεγάλες τάξεις του Λυκείου, ειδικά στην Γ΄ Λυκείου. Καθηγητές, αποσπασμένοι στο Υπουργείο Παιδείας όπου υπάρχει όλη τη τεχνική υποδομή θα κάνουν ζωντανό φροντιστήριο σε μαθητές από όλη τη χώρα που θα μπορούν να συνδεθούν με την πλατφόρμα και να παρακολουθούν δια ζώσης φροντιστηριακό μάθημα εντελώς δωρεάν. Η έναρξη του θα γίνει τον Σεπτέμβριο του 2024».

Αποκάλυψε, επίσης, λεπτομέρειες για την πλατφόρμα για τους γονείς που ήδη δημιουργείται και με αυτή « ο γονιός θα μπορεί σε κάθε στιγμή να γνωρίζει τις επιδόσεις του παιδιού του στα μαθήματα, τις απουσίες αλλά επίσης θα μπορεί να κλείνει ραντεβού με τον καθηγητή δια ζώσης ή με βιντεοκλήση».

Για τις Ψηφιακές Τάξεις, οι οποίες αναφέρονται σε παιδιά εξαιρετικά απομακρυσμένων ή δυσπρόσιτων περιοχών της χώρας ( με παράδειγμα την Γαύδο) ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε πως « σε αυτές τις περιπτώσεις επιδιώκεται να υπάρχει ζωντανή διδασκαλία από 3 εκπαιδευτικούς των βασικών μαθημάτων και τα υπόλοιπα μαθήματα να γίνονται ψηφιακά από δασκάλους ή καθηγητές διπλανού βασικού-επιβλέποντος κοντινότερου σχολείου».

Τέλος, αναφερόμενος στους διαδραστικούς ψηφιακούς πίνακες υποστήριξε ότι « θα τοποθετηθούν σε κάθε τμήμα, κάθε σχολείου σε όλη τη χώρα. Χρειαζόμαστε περίπου 34.000 τέτοιους πίνακες και ήδη έχουν τοποθετηθεί και λειτουργούν περί τις 21.000».

Ο υπουργός μιλώντας για τις ευρωεκλογές υπερθεμάτισε της συμμετοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε αυτή την ψηφιακή επανάσταση που συντελείται στη χώρα , «όπως την αποτύπωσε και η σημερινή μέτρηση της ETERONγια τις βασικές κατακτήσεις της μεταπολίτευσης, μέτρηση στην οποία το gov.gr προβάλλει ως μια από τις σημαντικότερες μεταρρυθμίσεις». «Να σημειωθεί πως χωρίς το ταμείο Ανάκαμψης και τους ευρωπαϊκούς πόρους όλα αυτά θα ήταν πολύ δύσκολο να επιτευχθούν» τόνισε ο κ. Πιερρακάκης και είπε « η ψηφιακή πολιτική είναι κοινωνική πολιτική».

Τέλος, ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε στην συνάντηση του με τον προκαθήμενο των Καθολικών, τον Πάπα της Ρώμης, στον οποίο έθεσε το ζήτημα της μετατροπής από τον Ερντογάν της Μονής της Χώρας από μουσείο σε τζαμί, ενώ για τις επερχόμενες ευρωεκλογές δήλωσε, αφού αναφέρθηκε στην τιμητική για τον ίδιο, «αν και Μανιάτης», εποπτεία της Κρήτης που του ανέθεσε ο πρωθυπουργός, ότι «είμαστε μέσα στους στόχους που ο πρωθυπουργός έθεσε σε μια εκλογική διαδικασία που είναι πολύ σημαντική για τη χώρα μας και τους πολίτες».