Μερικές φορές σκέφτομαι ότι είμαστε μόνοι μας στο Σύμπαν και άλλες ότι δεν είμαστε. Σε κάθε περίπτωση, η ιδέα είναι συγκλονιστική. - Arthur Clarke, 1917-2008, Βρετανός συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας

Κυρ. Πιερρακάκης: Έως και 20΄ χρειάζονται για να εστιάσουν οι μαθητές σε ότι προηγουμένως μελετούσαν, λόγω της χρήσης του κινητού τηλεφώνου

2 Σεπτεμβρίου, 2024

Στη χρήση του κινητού τηλεφώνου από τους μαθητές στη διλάρκεια της σχολικής εκπαίδευσης και στην μελέτη της UNESKO, σύμφωνα με την οποία «η χρήση κινητού τηλεφώνου στο σχολείο αποσπά την προσοχή των μαθητών και μπορεί να χρειαστούν έως και 20 λεπτά για να εστιάσουν ξανά σε εκείνο που μελετούσαν προηγουμένως» αναφέρθηκε με ανάρτηση του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από το Παρίσι και το συνέδριο της UNESKO για την ψηφιακή τεχνολογία και την τεχνητή Νοημοσύνη στην εκπαίδευση ο υπουργός Παιδείας, Θρηκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης.

Ο κ. Πιερρακάκης τόνισε πως «αποφεύγοντας τη χρήση κινητών στο σχολείο στο Βέλγιο, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, βελτιώθηκε η απόδοση των μαθητών και ιδίως όσων δεν βρίσκονταν στην κορυφή των επιδόσεων» για να καταδείξει την αναγκαιότητα και η χώρα μας να βαδίσει στα ίδια βήματα για την αντιμετώπιση του προβλήματος.

Η ανάρττηση του κ. Πιερρακάκη έχει ως εξής:

«Η τεχνολογία είναι μέσο, όχι αυτοσκοπός. Πολλαπλές τεχνολογικές λύσεις υποστηρίζουν την εκπαίδευση αλλά είναι απαραίτητο αυτό να γίνεται με σχέδιο, μέτρο και σύνεση. Η χρήση κινητού τηλεφώνου στο σχολείο αποσπά την προσοχή των μαθητών και, σύμφωνα με μελέτη της UNESCO, μπορεί να χρειαστούν έως και 20 λεπτά για να εστιάσουν ξανά σε εκείνο που μελετούσαν προηγουμένως. Αποφεύγοντας τη χρήση κινητών στο σχολείο στο Βέλγιο, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, βελτιώθηκε η απόδοση των μαθητών και ιδίως όσων δεν βρίσκονταν στην κορυφή των επιδόσεων.

Η χρήση της τεχνολογίας και ειδικά της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση είναι το θέμα για το οποίο συζητάμε στο πλαίσιο της Digital Learning Week 2024 που διοργανώνει η UNESCO στο Παρίσι, αναζητώντας τις βέλτιστες προσεγγίσεις με επίκεντρο μαθητές και εκπαιδευτικούς».