Υπέρ των προτάσεων του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ για τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, τάχθηκε μιλώντας στη Βουλή ο πρόεδρος της Νίκης, Δημήτρης Νατσιός, ενώ υποστήριξε πως υπάρχουν πολιτικές και ποινικές ευθύνες του πρώην υπουργού Μεταφορών Κώστα Καραμανλή.
«Οι 57 άνθρωποι που σκοτώθηκαν στα Τέμπη, θεωρούνται παράπλευρη απώλεια για το σύστημα. Η στραβή που έτυχε στη βάρδια τους.
Διότι η υπόθεση, που με τις προτάσεις τους φέρουν σήμερα για συζήτηση, αφορά οικονομικά αδικήματα και παράβαση καθήκοντος, στο πλαίσιο μιας πιθανής απιστίας εις βάρος της ΕΕ και του Δημοσίου, η οποία είχε συντελεστεί πολύ πριν από το δυστύχημα» ανέφερε στην τοποθέτησή του ο κ. Νατσιός, ενώ άσκησε κριτική στον πρωθυπουργό.
«Κοροϊδεύει τον κοσμάκη ο πρωθυπουργός και όλη του η κυβέρνηση, ψηφίζοντας, δήθεν πρόθυμα, την πρόταση του ΚΚΕ για τη σύσταση εξεταστικής επιτροπής για το έγκλημα των Τεμπών. Γιατί εκεί δεν διερευνώνται ποινικές ευθύνες.
Εμείς όμως, η ΝΙΚΗ, ήλθαμε εδώ στη Βουλή σήμερα για να καταδείξουμε το πραγματικό έγκλημα των Τεμπών και το βασικό πολιτικό ένοχο», είπε ο πρόεδρος της Νίκης και συνέχισε.
«Ο ελληνικός λαός από την πρώτη στιγμή, με το αισθητήριό του, δεν το είπε “δυστύχημα”, το είπε “έγκλημα” και τέτοιο είναι. Όπως θα καταδείξουμε, είναι και νομικά έγκλημα, δια παραλείψεως τελεσθέν, με συρρέουσες παράλληλες ευθύνες, όχι μόνο του εγκληματικά ανεύθυνου σταθμάρχη Λάρισας και των ήδη κατηγορούμενων διοικητικών στελεχών των σιδηροδρόμων. Κυρίως, και αυτό ενδιαφέρει σήμερα στη συζήτηση αυτή, με συρρέουσα ευθύνη του αρμόδιου καθ’ ύλη αρμόδιου υπουργού της κυβέρνησης της ΝΔ, του Κωνσταντίνου Αχιλ. Καραμανλή.
Από την μέχρι τώρα ανάκριση για το έγκλημα των Τεμπών και το αποδεικτικό υλικό που συλλέχθηκε, είναι πέραν πάσης αμφιβολίας, ότι αν υπήρχε σύστημα τηλεδιοίκησης, η σύγκρουση των δύο τρένων δεν θα είχε γίνει ποτέ.
Στην αιτία αυτή έρχεται να προστεθεί και η προκλητική αδιαφορία του υπουργού Μεταφορών Κων/νου Καραμανλή και των λοιπών αρμόδιων φορέων, οι οποίοι, αν και ήταν ενημερωμένοι για το χάος που επικρατούσε στους σιδηροδρόμους, εντούτοις φαίνεται να παρέπεμπαν το θέμα “στις ελληνικές καλένδες”».
Ο κ. Νατσιός ανέφερε επίσης ότι επανειλημμένα τα συνδικαλιστικά όργανα των εργαζόμενων στον σιδηρόδρομο πρόβαλλαν τα προβλήματα της ασφάλειας των σιδηροδρόμων.
«Γνώριζε λοιπόν πολύ καλά ο τότε υπουργός Μεταφορών όλες αυτές τις ζημιογόνες και κινδυνώδεις ελλείψεις στην ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου. Όχι μόνο τις γνώριζε, αλλά και με περισσή αδιαντροπιά προσποιούνταν το αντίθετο: ότι οι σιδηρόδρομοι είναι απόλυτα ασφαλείς.
Δεν πρόκειται μόνο για άμεση γνώση του υπουργού. Πρόκειται για συνειδητή απόκρυψη της αλήθειας. Γίνεται φανερό ότι στοιχειοθετείται ποινική ευθύνη του τότε υπουργού Κώστα Καραμανλή για τα εγκλήματα, αν όχι από ενδεχόμενο δόλο, όπως κατηγορήθηκαν από τον ανακριτή τα υπό την εποπτεία του διευθυντικά στελέχη του ΟΣΕ, τουλάχιστον από αμέλεια. Εάν είχε κάνει το καθήκον του για τις απαιτήσεις ασφαλείας, η θανατηφόρα σύγκρουση δεν θα είχε γίνει».
Συνεχίζοντας ο κ. Νατσιός αναφέρθηκε σε ευθύνες του τότε περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστού και υποστήριξε ότι «εντελώς παράνομα έσπευσε με κυβερνητική εντολή να “τσιμεντώσει” το σημείο σύγκρουσης των δύο τρένων. Αν δεν είχε γίνει το “μπάζωμα και τσιμέντωμα” του τόπου, θα μπορούσε ευχερώς να διαπιστωθεί τι είδους εύφλεκτο υλικό μεταφερόταν την ίδια ώρα με το τρένο της αντίθετης γραμμής, και για ποιον προορίζονταν», είπε και κατέληξε: «Πρέπει άμεσα ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ να δεσμευθούν ότι θα ζητήσουν να συσταθεί άλλη προανακριτική επιτροπή για τις παραπάνω ποινικές ευθύνες του Κ. Καραμανλή. Αν τα δύο αυτά κόμματα δεν το πράξουν, θα επιβεβαιώσουν τις υποψίες ότι με τις σημερινές προτάσεις τους λειτουργούν συγκαλυπτικά και πυροσβεστικά για τις ευθύνες αυτές. Οι νεκροί δεν πρέπει να μείνουν αδικαίωτοι».
Κ.Θ.
ΦΩΤΟ: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΠΕΛΤΕΣ