Αν θέλεις να κάνεις κάποιον πλούσιο, μην του προσθέτεις χρήματα, να του αφαιρείς επιθυμίες. Επίκουρος, 341-270 π.Χ., Αρχαίος φιλόσοφος

Χρ. Σταϊκούρας: «Πατάμε γκάζι στην ολοκλήρωση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για ανανέωση του στόλου των λεωφορείων της χώρας»

«Πατάμε γκάζι στην ολοκλήρωση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για ανανέωση του στόλου των λεωφορείων της χώρας», επισήμανε ο Yπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας από το αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ στην Σταυρούπολη, όπου βρίσκονται τα 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία του οργανισμού, 17 εκ των οποίων κυκλοφορούν από σήμερα στους δρόμους της πόλης, εξυπηρετώντας τις γραμμές 21 και 29 από Εύοσμο και Πολίχνη και με τελικό προορισμό την πλατεία Αριστοτέλους.

Στις επόμενες 10 ημέρες, σύμφωνα με τον ίδιο, θα βγουν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης άλλα 39 ηλεκτρικά λεωφορεία και μέχρι το τέλος Ιουνίου θα κυκλοφορούν και τα 110 που παρέλαβε ο ΟΑΣΘ, ενώ επιπλέον 225 λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, θα ενισχύσουν τον στόλο του οργανισμού μέχρι το τέλος της τετραεταίας.

Για τον σταθμό φόρτισης των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων που κατασκευάζεται σε χώρο δίπλα από το Αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ στην Σταυρούπολη, ο κ. Σταϊκούρας επισήμανε ότι θα είναι έτοιμος και λειτουργικός σε τέσσερις με πέντε εβδομάδες.

«Χωρίς θριαμβολογία, σήμερα είναι μία καλή μέρα για τις αστικές συγκοινωνίες», τόνισε ο ίδιος και πρόσθεσε πως με την κυκλοφορία των νέων οχημάτων θα γίνει μείωση κατά 30% των εκπομπών διοξειδίου άνθρακα από τις αστικές συγκοινωνίες, ενώ ο ΟΑΣΘ θα εξοικονομήσει 3 εκατ. ευρώ, έξοδα που θα διέθετε για καύσιμα.

Λέγοντας ότι «έχουμε πολλά ακόμα να κάνουμε», ο ίδιος σημείωσε ότι πλέον αλλάζει ο συγκοινωνιακός χάρτης της Θεσσαλονίκης με την επικείμενη λειτουργία της βασικής γραμμής του μετρό της πόλης τον Νοέμβριο φέτος.

 

Έρχονται νέα οχήματα με συμπιεσμένο φυσικό αέριο & αντιρρυπαντικής τεχνολογίας

 

«Σήμερα είναι πράγματι μια σημαντική ημέρα για τις αστικές συγκοινωνίες και τις μεταφορές», επισήμανε η υφυπουργός Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, λέγοντας ότι με την κυκλοφορία των ηλεκτρικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ολοκληρώνεται το πρώτο τμήμα του μεγάλου και πολύπλοκου έργου βιώσιμης αστικής κινητικότητας, που αφορά στην αντικατάσταση ως το 2027, τουλάχιστον 1.300 παλιών οχημάτων με νέα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

Σύμφωνα με την ίδια, από τον Ιούλιο και έως και τις αρχές του 2025 παραλαμβάνονται επίσης άλλα 300 οχήματα που θα κινούνται με συμπιεσμένο φυσικό αέριο, ενώ αμέσως μετά για ευρωεκλογές, τίθενται σε διαβούλευση τα τεύχη δημοπράτησης του δεύτερου μεγάλου διαγωνισμού για την προμήθεια 700 οχημάτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας στα οποία θα προστεθούν και τουλάχιστον 50 λεωφορεία υδρογόνου. «Στόχος μας ως το τέλος της τετραετίας είναι να αντικατασταθούν παλαιά οχήματα με νέα τα οποία θα διαθέτουν σύγχρονα τεχνικά χαρακτηριστικά».

«Θέλουμε οι δημόσιες συγκοινωνίες να είναι ασφαλής, προσβάσιμες για όλους και εύχρηστες για τους Έλληνες», τόνισε η ίδια και σημείωσε ότι το 2019 οπότε και η ΝΔ ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας οι αστικές συγκοινωνίας στην Θεσσαλονίκη βρίσκονταν σε φθίνουσα πορεία. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), όπως είπε η ίδια, τον Μάιο του 2019 κυκλοφορούσαν στους δρόμους της πόλης 240 με 245 λεωφορεία και σήμερα κυκλοφορούν τα διπλάσια λεωφορεία, πάνω από 480 οχήματα».

Αναφερόμενη στο νέο σταθμό φόρτισης των ηλεκτρικών λεωφορείων σε έκταση δίπλα από το αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ στην Σταυρούπολη, η ίδια τόνισε ότι θα υπάρχουν 55 φορτιστές με όλες τις συναφείς υποδομές.

Σε συνδυασμό με δράσεις όπως η ψηφιοποίηση, το ηλεκτρονικό εισιτήριο και οι ανέπαφες πληρωμές Tap’n’Pay, «προωθούμε μια νέα κουλτούρα για τις συγκοινωνίες, ώστε να ενθαρρύνουμε τους πολίτες να προτιμούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς», τόνισε και συμπλήρωσε ότι με στοχευμένα προγράμματα ηλεκτροκίνησης, όπως τα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», τα «Πράσινα Ταξί» και το «Φορτίζω Παντού» και με τις γενναιόδωρες επιδοτήσεις σε ιδιώτες, επαγγελματίες, επιχειρήσεις και Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, «δίνουμε την ευκαιρία να αντικαταστήσουν παλαιά οχήματα με νέα ηλεκτρικά, καθώς και να εγκαταστήσουν δημοσίως προσβάσιμους φορτιστές».

«Το μέλλον των συγκοινωνιών στην Ελλάδα είναι πράσινο. Με πολλή δουλειά και με τη συνεργασία όλων, θα συνεχίσουμε να επιτυγχάνουμε τους στόχους που έχουμε θέσει, καθ’ όλη την τετραετία», τόνισε.

Απλά τη πλευρά του, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Κώστας Ταγγίρης, χαρακτήρισε «ιστορική» τη σημερινή μέρα. «Δίνουμε έμφαση στη δυτική Θεσσαλονίκη μεταφέροντας το επιβατικό κοινό με άνεση και ασφάλεια, αθόρυβα και πολιτισμένα με μηδενικό περιβαλλοντικο αποτύπωμα. Μέχρι το 2019 η κατάσταση καρκινοβατούσε», είπε.

Στη συνέχεια ευχαρίστησε τον πρωθυπουργό, καθώς όπως είπε, είδε το πρόβλημα που υπήρχε και έδωσε λύση. Πρόσθεσε ότι «εγγυητής της ολοκλήρωσης του έργου είναι ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας. Μεταξύ άλλων τόνισε πως ποτέ δεν είχε γίνει τόσο εντυπωσιακή αύξηση στόλου και μάλιστα σε μόλις μία φάση. «Μια νέα αισιοδοξία γεννάτε στην πόλη μας για ποιοτικές αστικές υπηρεσίας αντάξιες της σπουδαιότητας της πόλης» είπε ο κ Ταγγίρης κι εξέφρασε τη βεβαιότητά του ότι «οι Θεσσαλονικείς θα αγαπήσουν ξανά τον ΟΑΣΘ».

Η εκδήλωση έγινε παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος μάλιστα κατά την άφιξη του στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ, περιηγήθηκε και επιθεώρησε τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, ενώ ανέβηκε σε ένα από αυτά λέγοντας με χιούμορ ότι λόγω και της ηλιόλουστης ημέρας, «θα κάνω έλεγχο και στον κλιματισμό να δω εάν λειτουργεί».

Παρόντες στην εκδήλωση του ΟΑΣΘ ήταν μεταξύ άλλων ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς, ο Πρέσβης της Κίνας στην Ελλάδα, βουλευτές της κυβέρνησης και στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης και ο σεβασμιώτατος μητροπολίτης Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως κ. Βαρνάβας.