Περισσότεροι άνθρωποι από ποτέ παρακολουθούν ποδόσφαιρο στην Ευρώπη. Αυτό είναι ένα από τα κύρια σημεία της τελευταίας έκθεσης- Landscape- της UEFA για τα ταλέντα και το τοπίο των αγώνων στην Ευρώπη, που εξετάζει τις τρέχουσες τάσεις στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο.
Όπως αναφέρεται 221 εκατομμύρια φίλαθλοι παρακολούθησαν ποδόσφαιρο συλλόγων στην Ευρώπη τη σεζόν 2023/24.
Αύξηση της συμμετοχής καταγράφηκε σε όλα τα επίπεδα του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου: αγώνες κορυφαίας κατηγορίας ανδρών, αγώνες χαμηλότερης κατηγορίας, εγχώρια κύπελλα, διοργανώσεις συλλόγων UEFA και αγώνες εθνικών ομάδων.
Τριάντα τρεις (33) είναι οι λίγκες που κατέγραψαν υψηλότερα συνολικά επίπεδα προσέλευσης από την προηγούμενη σεζόν, 16 σύλλογοι παρουσίασαν θεατές στους εντός έδρας πρωταθλήματος άνω του ενός εκατομμυρίου, ενώ διαπιστώθηκε ότι το ενδιαφέρον των θεατών για το ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο εκτείνεται πέρα από την κορυφαία κατηγορία.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η 2η κατηγορία της Γερμανίας είχε μέσο όρο 29.000 θεατές και η αγγλική Championship 23.000 θεατές.
«Ένας από τους πρωταρχικούς στόχους της UEFA για τη δημιουργία του δικού της κέντρου πληροφοριών ήταν να αποκτήσει πρόσβαση σε πραγματικά δεδομένα και πληροφορίες, οι οποίες είναι απαραίτητες για τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων. Τα τελευταία χρόνια, γίναμε μάρτυρες σημαντικής αρνητικότητας, που συχνά οδηγείται από κατεστημένα συμφέροντα που θέλουν να υπονομεύσουν την επιτυχία του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου Έχουμε ακούσει ισχυρισμούς ότι το ποδόσφαιρο χάνει την ελκυστικότητά του, ότι η συμμετοχή σε ζωντανές εκδηλώσεις έχει μειωθεί και ότι πρέπει να αλλάξουμε το αγαπημένο μας άθλημα. έπαιξε, απόλαυσε και οργανώθηκε», τόνισε ο πρόεδρος της UEFA Αλεξάντερ Τσέφεριν, στον πρόλογο της έκθεσης και συνέχισε:
«Τα γεγονότα δηλώνουν μια διαφορετική ιστορία. Αυτή η έκθεση αποκαλύπτει ένα νέο ρεκόρ παρακολύθησης του ανδρικού και γυναικείου ποδοσφαίρου στην Ευρώπη – 221 εκατομμύρια οπαδοί παρακολούθησαν ποδοσφαιρικούς αγώνες κατά τη διάρκεια της σεζόν 2023/24-, δείχνοντας έναν αυξανόμενο ενθουσιασμό μεταξύ των οπαδών για την εμπειρία του σταδίου παρά τη γοητεία των υπηρεσιών ροής και πλατφόρμων μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπως το TikTok και το Instagram».
Η έκθεση περιέχει επίσης τα πιο πρόσφατα δεδομένα και την ανάλυση της καλοκαιρινής μεταγραφικής περιόδου. Οι ευρωπαϊκοί σύλλογοι ξόδεψαν συνολικά 6,7 δισεκατομμύρια ευρώ σε μεταγραφές αυτό το καλοκαίρι, 8% χαμηλότερο από το ρεκόρ που σημειώθηκε το καλοκαίρι του 2023, αλλά εξακολουθεί να είναι το τρίτο καλύτερο που έχει καταγραφεί.
Η έκθεση, εστιάζει επίσης στον τρόπο με τον οποίο οι σύλλογοι προσαρμόζουν τη χρήση της ομάδας τους για να διαχειριστούν τον φόρτο εργασίας των παικτών με περισσότερες αλλαγές, περισσότερους παίκτες που χρησιμοποιούνται και λεπτά διευρυμένα σε όλη την ομάδα τους, ειδικά σε αγώνες κυπέλλου.
Εξετάζει επίσης την ολοένα μικρότερη θητεία των προπονητών και εξετάζει πώς το τοπίο των εγχώριων συλλόγων συνεχίζει να επιστρέφει σε σταθερότητα μετά την αναστάτωση που προκλήθηκε από την πανδημία Covid-19.
Ο πρόεδρος της UEFA Αλεξάντερ Τσέφεριν, κατέληξε:
«Η UEFA θα συνεχίσει να ακούει τις φωνές των εθνικών ομοσπονδιών, πρωταθλημάτων, συλλόγων, παικτών, προπονητών, διαιτητών αγώνων και φιλάθλων, ενθαρρύνοντας τον ανοιχτό διάλογο εντός της ποδοσφαιρικής κοινότητας. Τα ακριβή δεδομένα είναι ζωτικής σημασίας για αυτές τις προσπάθειες, επιτρέποντάς μας να λαμβάνουμε τεκμηριωμένες αποφάσεις που ωφελούν όλους τους εμπλεκόμενους. Με αυτόν τον τρόπο, στοχεύουμε στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης και της υποστήριξης μεταξύ όλων των ενδιαφερομένων, ενώ παράλληλα προστατεύουμε και προάγουμε τη σημασία του ποδοσφαίρου στη ζωή και την κοινωνία μας».
A. Bαζογιάννης