Ένα λάθος που επαναλαμβάνεται περισσότερο από μία φορά είναι μια απόφαση. Πάουλο Κοέλο, 1947-, Βραζιλιάνος συγγραφέας

Το Renault Group επιταχύνει την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση

1 Φεβρουαρίου, 2024

Μετά τη δημιουργία του ElectriCity, η επένδυση αυτή αποτελεί μία ακόμα απόδειξη ότι το Renault Group στόχο έχει να μετατρέψει τη Γαλλία σε κέντρο αριστείας στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων.

Με επενδύσεις της τάξεως των 620 εκατομμυρίων ευρώ από το 2018, το εργοστάσιο της Renault στην Cleon, έχοντας εδραιώσει τη θέση του ως το μεγαλύτερο κέντρο παραγωγής ηλεκτροκινητήρων στη Γαλλία, εγκαινιάζει μια νέα γραμμή παραγωγής ηλεκτροκινητήρων «ePT-160kW».

Η παραγωγική δυναμική θα ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο ηλεκτροκινητήρες το 2024

Με την υλοποίηση του «E-Mobility Academy», ενός μοναδικού προγράμματος εκπαίδευσης των 3.228 εργαζομένων του εργοστασίου, η νέα αυτή γραμμή παραγωγής αποτελεί ένα τρανταχτό παράδειγμα της δέσμευσης του Group να βοηθήσει τους εργαζομένους του να αποκτήσουν εξειδίκευση πάνω σε περισσότερες ειδικότητες που αφορούν στην ηλεκτροκίνηση.

Ως κέντρο με μεγάλη τεχνογνωσία στην κατασκευή κορυφαίων ηλεκτρικών και μηχανικών εξαρτημάτων, το εργοστάσιο έχει από το 2024, δυναμικότητα ετήσιας παραγωγής άνω του 1 εκατομμυρίου εξηλεκτρισμένων κινητήρων, συμπεριλαμβανομένων 500.000 ηλεκτροκινητήρων και 510.000 υβριδικών κινητήρων.

Αυτός ο «ηλεκτρικός» μετασχηματισμός, που ξεκίνησε το 2012, υποστηρίζει τη στρατηγική του ομίλου για τη μακροπρόθεσμη ενσωμάτωση των δραστηριοτήτων της ηλεκτρικής αλυσίδας στη Γαλλία, αλλά και τη φιλοδοξία της Renault να είναι μία μάρκα 100% ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων στην Ευρώπη, έως το 2030.

Ένας νέος ηλεκτροκινητήρας στην αιχμή της καινοτομίας

Ένας νέος ηλεκτροκινητήρας που εξελίχθηκε στο πλαίσιο της Συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi, με ισχύ 160 kW, θα εξοπλίζει τα 100% ηλεκτροκίνητα μοντέλα της Renault, συμπεριλαμβανομένου του νέου Megane E-Tech Electric, που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο στο Douai, μέσα στον κόμβο του ElectriCity.

Αυτός ο κινητήρας νέας γενιάς έχει μοτέρ ρότορα περιέλιξης, μια τεχνολογία που χρησιμοποιεί το Renault Group εδώ και δέκα χρόνια και η οποία προσφέρει καλύτερη απόδοση από τον κινητήρα μόνιμου μαγνήτη. Επιπλέον, η απουσία σπάνιων γαιών στην κατασκευή του εξασφαλίζει την εφοδιαστική επάρκεια, περιορίζοντας ταυτόχρονα τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, αλλά και το κόστος παραγωγής. Πιο συμπαγής και ελαφρύτερος από τον κινητήρα του Zoe, έχει μεγαλύτερη ισχύ και περισσότερη ροπή, ενώ προσφέρει όλη την απόλαυση της ηλεκτρικής οδήγησης, με άμεση και γραμμική επιτάχυνση.

Ένα εργοστάσιο προσανατολισμένο στην ηλεκτρική ενέργεια

Για να επιταχυνθεί αυτή η μετάβαση και να υποστηριχθεί η ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά των ηλεκτρικών, αυτή η νέα γραμμή συναρμολόγησης του κινητήρα «ePT-160kW» δημιουργήθηκε μετά την ανακαίνιση περίπου 8.000 τετραγωνικών μέτρων. Η παραγωγική μονάδα αποτελείται από 4 γραμμές συναρμολόγησης, με παραγωγική ικανότητα 120.000 κινητήρων ετησίως, ενώ χάρη στον ευέλικτο σχεδιασμό της θα έχει τη δυνατότητα να παράγει έως και 240.000 κινητήρες ετησίως.

Από το 2015, το εργοστάσιο της Cléon παράγει το σύστημα ηλεκτροκίνησης για τα Renault Zoé, Twingo ZE, Kangoo ZE και Master ZE. Σήμερα, διευρύνει τη γκάμα του με την εκβιομηχάνιση του κινητήρα ePT-160 kW, που θα εξοπλίσει και το μελλοντικό μοντέλο του κατηγορίας C της Renault. Από το 2024, η παραγωγή με τον κινητήρα ePT-100 kW για το μελλοντικό ηλεκτρικό Renault 5, ενώ από το 2027 θα επεκταθεί κι άλλο με τον ηλεκτροκινητήρα νέας γενιάς, ισχύος 200 kW, που δε θα αξιοποιεί σπάνιες γαίες για την κατασκευή του, ενώ είναι εξελιγμένος σε συνεργασία με τη Valeo και τη Valeo Siemens eAutomotive.

Για να υποστηρίξει αυτόν τον μετασχηματισμό μεγάλης κλίμακας, το Renault Group πρωτοπορεί και υποστηρίζει τους υπαλλήλους του εκπαιδεύοντάς τους στις νέες ειδικότητες που σχετίζονται με την ηλεκτροκίνηση. Στο εργοστάσιο της Cléon, έχει δημιουργηθεί ένα εκπαιδευτικό κέντρο: το E-Mobility Academy. Αυτό δημιουργήθηκε και εξελίχθηκε με τη βοήθεια διαφόρων συνεργατών, διαθέτει μια σειρά από σχολές, ενώ αποσκοπεί στην εκπαίδευση των εργαζομένων του εργοστασίου. Tο ακαδημαϊκό πρόγραμμα συνοδεύεται επίσης από την πρόσληψη 100 νέων υπαλλήλων για την υποστήριξη του μετασχηματισμού του εργοστασίου, ως μέρος του πλάνου «Renouveau France 2025».

Σπύρος Ρέκκας