Με το ολοκαίνουργιο Colt η Mitsubishi επιστρέφει στην καρδιά της κατηγορίας Β στην Ευρώπη. Βασίζεται στη βαριά κληρονομιά του ονόματός του, έχοντας πουλήσει πάνω από 1,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε έξι γενιές από το 1978 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Ευρώπη.
Στην 7η πλέον γενιά του, το μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi, αποτελώντας ένα όχημα σχεδιασμένο για την πόλη.
Το εμπρός τμήμα του νέου Colt πλαισιώνεται από φώτα τεχνολογίας LED, ενώ οι αναλογίες του διαμορφώνουν ένα όχημα ιδανικό για άνετες μετακινήσεις στην πόλη, έχοντας όμορφο σχεδιασμό που κεντρίζει τα βλέμματα των περισσοτέρων.
Η εσωτερική σχεδίαση αποτελεί συνέχεια της εξωτερικής εμφάνισης. Προηγμένα υλικά ενισχύουν τον χαρακτήρα και εστιάζουν στη συνδεσιμότητα. Τα θερμαινόμενα καθίσματα και το θερμαινόμενο τιμόνι τα οποία περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό, καθιστώντας πιο ευχάριστους τους πιο κρύους μήνες του χρόνου.
Η γκάμα των διαθέσιμων κινητήριων συνόλων περιλαμβάνει τρικύλινδρους βενζινοκινητήρες 1.0L με και χωρίς τούρμπο, αλλά και ένα εξηλεκτρισμένο πλήρως υβριδικό (HEV) σύστημα κίνησης που συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.6L, ένα multi-mode αυτόματο κιβώτιο, έναν ηλεκτροκινητήρα 36 kW, μια γεννήτρια υψηλής τάσης καθώς και μια μπαταρία 1,2 kWh.
Πιο συγκεκριμένα, ο βασικός κινητήρας είναι ένας καινοτόμος τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.0L με σύστημα ψεκασμού πολλαπλών σημείων, ο οποίος συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων και αποδίδει ισχύ 67ίππους και 95Νm ροπή. Καταναλώνει 5,2-5,4 λίτρα/100χλμ.
Ακολουθεί η υπερτροφοδοτούμενη τρικύλινδρη μονάδα 1.0L MPI-T που αποδίδει 91ίππους και 160Nm ροπής Συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και απευθύνεται σε όσους αναζητούν υψηλότερες επιδόσεις, οι οποίες όμως δεν επιτυγχάνονται σε βάρος της αποδοτικότητας, καθώς η κατανάλωση περιορίζεται στα 5,1-5,5 λίτρα/100χλμ.
Υπάρχει ένα εξηλεκτρισμένο, πλήρως υβριδικό (HEV) σύστημα κίνησης, το οποίο συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.6L ικανό να παράγει ισχύ 143 ίππους και ροπή 148Nm (ICE) και 205Nm (e-motor). Η συγκεκριμένη μονάδα συνεργάζεται με ένα προηγμένο multi-mode αυτόματο κιβώτιο.
Το υβριδικό σύστημα συνδυάζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης με έναν ηλεκτροκινητήρα 36 kW και μια γεννήτρια υψηλής τάσης τοποθετημένη κάτω από το καπό, καθώς και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 1,2 kWh ενσωματωμένη στο πίσω μέρος. Με την ανάκτηση ενέργειας μέσω πέδησης, η αποδοτικότητα βελτιώνεται. Το σύστημα αναδεικνύει τα πλεονεκτήματά του σε περιβάλλον της πόλης, όπου έως και το 80% του χρόνου οδήγησης πραγματοποιείται με τον ηλεκτροκινητήρα ενεργό. Ως αποτέλεσμα, η αυτονομία του νέου COLT αγγίζει τα 900 χιλιόμετρα, οι εκπομπές CO2 μειώνονται στα 94-102γρ/χλμ και οι τιμές κατανάλωσης κυμαίνονται μεταξύ 4,2-4,5 λτ./100χλμ.
Στα προηγμένα συστήματα κίνησης έρχονται να προστεθούν τεχνολογίες πλαισίου που διατίθενται μέσω της πλατφόρμας CMF-B της Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance. Ο συνδυασμός μιας διάταξης ψευδο-MacPherson εμπρός και ενός ημιάκαμπτου άξονα με αμορτισέρ πίσω προσφέρει ένα επίπεδο εκλεπτυσμένης συμπεριφοράς που ταιριάζει στο αστικό περιβάλλον, αλλά και την απαραίτητη απόδοση και άνεση ακόμα και για μεγαλύτερα ταξίδια. Η τιμή της βασικής έκδοσης του μοντέλο ξεκινάει από τα 18.700 ευρώ.
Κυριάκος Παρασίδης