Το 62% των καταναλωτών δεν θα αγόραζε ένα μεταχειρισμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο γιατί δεν γνωρίζει τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, που είναι το βασικό στοιχείο της αυτονομίας του. Αυτό ανέφερε μια έρευνα αγοράς που διεξήχθη από την Green Finance Institute, την εταιρεία που δραστηριοποιείται στη Μ. Βρετανία και βοηθάει τις επιχειρήσεις να μεταβούν στην «βιώσιμη οικονομία».
Η εμπειρία της γρήγορης υποβάθμισης των μπαταριών κινητών τηλεφώνων και φορητών υπολογιστών, σε συνάρτηση με το υψηλό κόστος αντικατάστασης των μπαταριών ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, οδηγεί τους καταναλωτές σε αυτή την απόφαση. Αυτό αναπόφευκτα οδηγεί στην αναγκαιότητα μιας πιστοποίησης που θα διασφαλίζει την υγεία των μπαταριών των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, παρέχοντας εγγύηση για συγκεκριμένη διάρκεια ζωής.
Αυτό θα αποτελέσει ένα από τα βασικά στοιχεία πώλησης των μεταχειρισμένων μπαταριών, την στιγμή που εκατοντάδες εταιρείες μίσθωσης παγκοσμίως βγαίνουν στην αγορά πουλώντας ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχουν εκμεταλλευτεί τα προηγούμενα χρόνια. Οι κατασκευαστές οχημάτων γνωρίζουν την νοοτροπία των καταναλωτών και είναι αυτές που παρέχουν εγγυήσεις μπαταρίας για καλή λειτουργία για οκτώ χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα. Με βάση τα συγκεκριμένα δεδομένα οι μπαταρίες ενός τυπικού εταιρικού αυτοκινήτου τεσσάρων ετών, σίγουρα θα έχει ακόμη μεγάλο περιθώριο χιλιομέτρων να κάνει μέχρι το τέλος της εγγύησης.
Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Μ. Βρετανία ο μέσος όρος των χιλιομέτρων των εταιρικών αυτοκινήτων στα 4 χρόνια είναι 85.000 χιλιόμετρα, γεγονός που δίνει την δυνατότητα στους επόμενους κατόχους για άλλα 80.000 χιλιόμετρα μέσα στο πλαίσιο της εγγύησης. Από την άλλη τα πρώτα στοιχεία, αλλά και οι εκτιμήσεις που γίνονται για τις μπαταρίες, είναι ότι η ανθεκτικότητα τους είναι καλύτερη από ότι αρχικά περίμεναν. Χωρίς να προσπερνάμε και τις κινήσεις κάποιων εταιρειών, όπως για παράδειγμα της νεοεισερχόμενης Zeekr, που λανσάρει τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα στην Ευρώπη με 10ετή εγγύηση ή 200.000 χιλιόμετρα.
Δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε την έρευνα της Aviloo η οποία αποκάλυψε ότι η οδηγική συμπεριφορά ενός οδηγού παίζει καθοριστικό ρόλο στην προστασία της υγείας των μπαταριών. Έχοντας μελετήσει 402 ηλεκτρικά οχήματα της ίδιας μάρκας, διαπιστώθηκε ότι οι οδηγοί με υψηλότερη κατανάλωση ενέργειας γερνούσαν τις μπαταρίες των οχημάτων τους πιο γρήγορα, απαιτώντας περισσότερους κύκλους φόρτισης.
Στις ΗΠΑ, η ανάλυση της εταιρείας Recurrent, βασισμένη σε 15.000 ηλεκτρικά οχήματα βρήκε ποσοστό αστοχίας μιας μπαταρίας μόλις στο 1,5%, ενώ μελέτες έχουν βρει ότι τα EV χάνουν 30 έως 60 χιλιόμετρα της μέγιστης αυτονομίας στα πρώτα 30.000 χλμ. Από αυτό το σημείο όμως και έπειτα η φθορά της μπαταρίας είναι σαφώς μικρότερη.
Κυριάκος Παρασίδης