Είναι περίεργο που δεν αλλάζει τίποτα καθώς περνούν οι μέρες, αλλά όταν κοιτάς πίσω, τα πάντα είναι διαφορετικά. C.S. Lews, 1898-1963, Ιρλανδός συγγραφέας 

Την προτίμησή τους στα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα δείχνουν οι Έλληνες καταναλωτές

16 Μαΐου, 2024

Την προτίμησή τους στα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα έδειξαν για άλλον έναν μήνα οι Έλληνες καταναλωτές. Αυτές οι δύο κατηγορίες ήταν οι μοναδικές που κατέγραψαν αύξηση πωλήσεων σε σχέση με τις υπόλοιπες όπου το πρόσημο ήταν αρνητικό.

Την μεγαλύτερη αύξηση σημείωσαν τα υβριδικά αυτοκίνητα (+4,1%) καταλαμβάνοντας το 33,6% του συνόλου των πωλήσεων και ακολούθησαν τα ηλεκτρικά με αύξηση 1,7% καταλαμβάνοντας το 10,4% του συνόλου των πωλήσεων. Η συγκεκριμένη αύξηση οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι τα υβριδικά αυτοκίνητα έχουν χαμηλές καταναλώσεις καυσίμου, ειδικά τώρα που η βενζίνη βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, ενώ τα plug-in υβριδικά προσφέρουν μερικές δεκάδες χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας. Σε αυτό το κομμάτι οι αυτοκινητοβιομηχανίες σκέφτονται να βάλουν μεγαλύτερες μπαταρίες, έτσι ώστε να δώσουν στο αυτοκίνητο μεγαλύτερη αυτονομία. Και αυτό γιατί αν υπάρχει ηλεκτρική αυτονομία κοντά στα 100 χιλιόμετρα, τότε θα αποτελεί επιπλέον κίνητρο φόρτισης για τους κατόχους, καθώς με αυτό τον τρόπο θα μειώσουν σημαντικά το κόστος μετακίνησης χωρίς να θεωρού την ενέργεια φόρτισης κουραστική. Όσον αφορά τα ηλεκτρικά, αυτά ολοένα γίνονται πιο προσιτά, αφού αποκτούν μεγαλύτερες αυτονομίες και γίνονται φθηνότερα, ενώ σχεδόν καθημερινά βελτιώνεται το δίκτυο φόρτισης.

Μείωση των ποσοστών πώλησης σημείωσαν τόσο τα βενζινοκίνητα οχήματα (-1,5%) που όμως συγκεντρώνει το 45,1% του συνόλου των πωλήσεων και τα πετρελαιοκίνητα οχήματα που μετά την πτώση 11,2% του προηγούμενου μήνα καταλαμβάνουν το 9,3% του συνόλου των πωλήσεων. Πολύ χαμηλά κυμάνθηκαν οι πωλήσεις με βασικό καύσιμο το υγραέριο (1,6%), ενώ σχεδόν μηδενικές είναι οι πωλήσεις με φυσικό αέριο.

Για άλλον έναν μήνα αγαπημένη κατηγορία παρέμεινε η Β κατηγορία η οποία συγκέντρωσε το 55,4% του συνόλου των πωλήσεων. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ένα στα δύο αυτοκίνητα ανήκουν σε αυτή την κατηγορία, εκ των οποίων τα SUV καταλαμβάνουν το 31,1%. Κατόπιν ακολούθησε η C κατηγορία με 25,4% (18,2% τα SUV) και η Α κατηγορία με 10,8% (4,3% τα SUV).

Κυριάκος Παρασίδης