Όποιος ξέρει να υπομένει τα πάντα, μπορεί και να τολμά τα πάντα. Vauvenargues, 1715-1747, Γάλλος γνωμικογράφος

«The Upfront Initiative»-Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να αλλάξουμε τα στερεότυπα, να τα ανατρέψουμε

Για τις ορθές πρακτικές εκπροσώπησης στα Media, στην επικοινωνία και την τέχνη συζήτησαν οι ομιλητές στο συνέδριο της πρωτοβουλίας «The Upfront Initiative» που υποστηρίζει και προωθεί την ισότητα, τη συμπερίληψη, την ποικιλομορφία και την ορατότητα στον εργασιακό χώρο και διοργανώνεται για τρίτη συνεχή χρονιά, στις 14 Μαρτίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών, υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

 

Η Μαρία Μαγκανάρη, Σκηνοθέτις, Ηθοποιός, Υπεύθυνη Μικρού Εθνικού, μίλησε για τις ορθές πρακτικές εκπροσώπησης στη τέχνη. Αναφέρθηκε σε ποσοστά γυναικών-ανδρών στη τέχνη, συγκεκριμένα είπε ότι το θεατρικό κοινό είναι κατά βάση γυναικείο (περίπου 70%) αλλά οι παραστάσεις γυναικών σκηνοθετών είναι εξαίρεση.  «Στην Επίδαυρο για παράδειγμα από το 1954 έως το 2021 ανέβηκαν 501 παραστάσεις αλλά από γυναίκες σκηνοθέτες μόνο 25», σημείωσε χαρακτηριστικά.

 

Μιλώντας για το δικό της έργο που παίζεται στο Μικρό Εθνικό, με τίτλο «Ο άνδρας μου-γυναικείες ιστορίες» είπε ότι νιώθει καλά που έχει σκηνοθετήσει ένα έργο που έχει γράψει μία γυναίκα (μάλιστα πρόκειται για το πρώτο έργο που μεταφράζεται από τα Βόρεια Μακεδονικά στη χώρα μας), αλλά και παίζουν μόνο γυναίκες ηθοποιοί.

 

«Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να αλλάξουμε τα στερεότυπα, να τα ανατρέψουμε.  Έχουμε πολύ δρόμο να διανύσουμε αλλά έχει αρχίσει ο δρόμος της αλλαγής», είπε κλείνοντας την τοποθέτησή της.

 

To Jay Ραϊσης, Επικοινωνιολόγ@, μίλησε για το γεγονός ότι στον εργασιακό του χώρο δεν σέβονται την αντωνυμία που έχει επιλέξει να αυτοπροσδιορίζονται οι οργανισμοί και οι εταιρίες με τις οποίες συνεργάζεται. Ωστόσο, είπε ότι αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία για τον ίδιο είναι να υπάρχει σεβασμός στην επιλογή του στην κοινωνική ζωή του.  «Δεν πρέπει να θεωρούμε τέτοια θέματα, όπως οι αντωνυμίες-δεδομένα, η συζήτηση πρέπει να ανοίξει», τόνισε.

 

Ο Βασίλης Μπίμπας, Social Media Manager στο Onassis Foundation, μίλησε για τις εμπειρίες του στο Ίδρυμα Ωνάση.  «Πολλές φορές έχουμε πέσει εγώ και οι συνεργάτες μας θύματα κακοποιητικών σχολίων από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τις επιλογές που κάνουμε στις εκδηλώσεις μας και όχι μόνο.  Το τίμημα είναι μεγάλο, αλλά δεν μας έχει προβληματίσει ιδιαίτερα γιατί έχουμε καλό εργασιακό περιβάλλον». Αν υπάρχει ωστόσο από το οποιοδήποτε brand σωστή βούληση που υπηρετείται με συνέπεια, αντοχή και πείσμα, τότε η εξέλιξη θα είναι καλή, εξήγησε καταλήγοντας.

 

Ο Δημήτρης Σπηλιώτης, Head of Creative στο Leo Burnett Greece, μίλησε για την απόφαση της εταιρίας του πριν 2,5 χρόνια να διαφημίσει το προϊόν της Pantene με μέλη της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας.

 

«Η απόφαση να φέρουμε μία τέτοια καμπάνια στον ελληνικό χώρο της διαφήμισης ήταν προϊόν πολλής σκέψης, στην οποία μας βοήθησε η εμπειρία άλλων χωρών.  Ωστόσο, δεν είχαμε φανταστεί τον αντίκτυπο. Τα αρνητικά σχόλια μας έκαναν να φοβηθούμε και να λειτουργήσουμε προστατευτικά προς τους ηθοποιούς που ήταν μέλη της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας και πήραν μέρος στη ταινία επώνυμα, αλλά και γενικά να προστατεύσουμε τη ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα.  Μας έγινε και έγκλιση και χρειάστηκε να απολογηθούμε στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας, καθώς καταναλωτές μας κατηγόρησαν ότι η ταινία απειλεί τα χρηστά ήθη και τη συνοχή της ελληνικής οικογένειας, αλλά τελικά κερδίσαμε», εξήγησε.

Ο Τάσος Μπρεκουλάκης, Διευθυντής έντυπης έκδοσης στη LiFO, είπε ότι το 2005 που είχε το δικό του blog έγραφε ό,τι ήθελε χωρίς ιδιαίτερη αντίδραση, καθώς η κοινωνία είχε λίγο ως πολύ ίδιες απόψεις. Τότε η κοινωνία δεν κατανοούσε την woke κουλτούρα. «Οι εποχές αλλάζουν και ο τρόπος που σκεφτόμαστε αλλάζει. Η woke κουλτούρα εξελίσσεται αλλά υπάρχουν ακόμη προβλήματα, όπως για παράδειγμα πώς μπορείς στον προφορικό λόγο να μεταφέρεις σωστά το @ που περιγράφει ένα non-binary άτομο.  Αυτά τα προβλήματα πρέπει να αντιμετωπιστούν», εξήγησε.

Το συνέδριο «The Upfront Initiative» διοργανώνεται από τη LiFO και την Tsomokos Communications.

 

Υπό την αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

 

Με τη στήριξη

Δήμος Αθηναίων, Γραφείο Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα

 

Donors: ΔΕΗ

 

Χρυσοί Χορηγοί: Αθηναϊκή Ζυθοποιία, JTI (Japan Tobacco International), MSD, METRO

 

Χορηγοί: Accenture, Adidas, Cepal, Deloitte, Εθνική Ασφαλιστική, Eurobank, EY (Ernst & Young), Google, Mastercard, Novibet, PwC, Roche, SRS Group of Companies, Teleperformance, Vodafone, XM

 

Υποστηρικτές: IKEA, Absolute, Δειπνοσοφιστήριον, DESMOS, Diversity Atlas, Diversity Charter Greece, efood, Endless, Generali, Hellas EAP, Medecins Sans Frontieres, Orlando LGBT

 

Πηγή: ΤΣΟΜΩΚΟΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΑΕ