Ενημερωτική σύσκεψη, με τη συμμετοχή τριών υφυπουργών και υπηρεσιακών παραγόντων των αστικών συγκοινωνιών, για την πορεία των εργασιών του μετρό και των άλλων παρεμβάσεων που γίνονται στην αστική συγκοινωνία και στις υποδομές στη Θεσσαλονίκη, πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι, στο αμαξοστάσιο του μετρό, στην Πυλαία.
Κατά τη σύσκεψη διαπιστώθηκε ότι το μετρό της Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί στο επιβατικό κοινό, όπως ορίζει το χρονοδιάγραμμα, στα τέλη Νοεμβρίου, ενώ έχουν ήδη ξεκινήσει εργασίες στο σταθμό της Νέας Ελβετίας, ο οποίος σε συνδυασμό με τον τερματικό σταθμό του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού θα συμβάλει στην “αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών” και στην αναδιάταξη λεωφορειακών γραμμών με τρόπο που να συνδυάζονται με το μετρό, ώστε με την παράδοση του έργου “να αλλάξει η εικόνα της πόλης”.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών με αρμοδιότητα τις μεταφορές Βασίλης Οικονόμου, ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών με αρμοδιότητα τις υποδομές Νίκος Ταχιάος, ο υφυπουργός Εσωτερικών αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας – Θράκης Κώστας Γκιουλέκας, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Ιωάννης Ξιφαράς, καθώς και οι επικεφαλής των διοικήσεων της “Ελληνικό Μετρό” A.E, του OAΣΘ και του OΣEΘ.
Δηλώσεις Β. Οικονόμου
“Είμαι πολύ χαρούμενος που συμμετείχα σε αυτή τη σύσκεψη όλων των αρμόδιων φορέων και των ανθρώπων, οι οποίοι θα μεριμνήσουν για τη νέα εποχή στη συγκοινωνία στη Θεσσαλονίκη” τόνισε ο υφυπουργός Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου και πρόσθεσε:
“Το μετρό είναι μπροστά μας, ο Νοέμβριος είναι η δεδομένη στιγμή που ξεκινάει την λειτουργία του, μέχρι τότε όμως κάνουμε τις ετοιμασίες. Έχουμε πολλά να κάνουμε ακόμα. Θα παρουσιάσουμε το νέο συγκοινωνιακό χάρτη της Θεσσαλονίκης. Φυσικά περιέχει το μετρό, αλλά θα είναι προσαρμοσμένες και οι άλλες συγκοινωνίες, τα λεωφορεία και τα λοιπά. Πάνω σε αυτά τα νέα δεδομένα, αυτό που εμείς θέλουμε να πούμε στον πολίτη της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής είναι ότι είναι μία νέα εποχή μπροστά μας, την ξεκινάμε. Έχουμε κάνει πολύ δουλειά αθόρυβη δουλειά, μόλις έρθει και μπει ο κόσμος και δει, τι έχει φτιαχτεί και τι έχει ετοιμαστεί, πραγματικά θα εκπλαγούν όλοι ευχάριστα”.
Ο κ. Οικονόμου σημείωσε το πολύ καλό κλίμα συνεργασίας και συνεννόησης με τους συναρμόδιους υφυπουργούς και με τους εποπτευόμενους φορείς, λέγοντας: “Ο βηματισμός είναι πολύ καλός, τα αποτελέσματα θα είναι θαυμάσια, θα τα δείτε το επόμενο διάστημα”.
Ο κ. Οικονόμου ήρθε στη Θεσσαλονίκη, από την Αθήνα, με το σιδηρόδρομο και απαντώντας σε σχετική ερώτηση, είπε: “Το τρένο είναι ένα θαυμάσιο μέσο μετακίνησης, ασφαλέστατο και θα το εξασφαλίσουμε αυτό. Θα διδαχτούμε από λάθη και θέματα που προέκυψαν και μας στεναχώρησαν το προηγούμενο διάστημα για να γίνουμε πολύ καλύτεροι. Το τρένο θα το χρησιμοποιεί ο κόσμος, να ξέρει ότι είναι ασφαλές, αξιόπιστο και με αυτά που ετοιμάζουμε και έχουμε κάνει μέχρι τώρα θα το πετύχουμε, να είστε σίγουροι”.
Δηλώσεις Ν. Ταχιάου
“Το τέλος Νοεμβρίου είναι η αφετηρία για μία νέα εικόνα στο συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης” πρόσθεσε ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος και πρόσθεσε:
“Αυτό είναι ξεκάθαρο, είναι ξεκάθαρο ότι το μετρό έρχεται στις 30 Νοεμβρίου, μέχρι τις 30 Νοεμβρίου. Πρέπει να σας πω ότι δουλεύουμε ακριβώς πάνω σε αυτή την κατεύθυνση. Δεν είναι τόσο απλό όσο ακούγεται, χρειάζεται συντονισμός πάρα πολλών παραγόντων, για να μπορέσει αυτή η αλλαγή στον συγκοινωνιακό χάρτη να είναι ορατή στους πολίτες, αλλά είναι αυτός που οφείλουμε στους πολίτες. Στο τέλος, θα δείτε, ότι θα αλλάξει εικόνα της πόλης, αυτό θέλω να το ξεκαθαρίσω”. Ο υφυπουργός αναφέρθηκε στα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη.\
“Πρέπει να ξέρετε ότι έχουν ξεκινήσει ήδη εργασίες για τον τερματικό σταθμό της Νέας Ελβετίας, δύο γραμμές σταθμός μετεπιβίβασης. Αυτό μας επιτρέπει πρακτικά, σε συνδυασμό επίσης και με τον αντίστοιχο τερματικό σταθμό του νέου σιδηροδρομικού σταθμού να ξεκινήσουμε την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών της πόλης, ώστε να μπορέσει να απελευθερωθεί το κέντρο και όλες τις περιοχές, από τους οποίους δέχεται το μετρό, από λεωφορεία τον οποίων η χρήση πλέον δεν θα είναι αναγκαία. Αυτά όλα θα τα δείτε να συμβαίνουν μέχρι τις 30 Νοεμβρίου. Είναι μία πολύ σημαντική αλλαγή στην πόλη”.
Ο κ. Ταχιάος ανέφερε ότι το μετρό θα διαθέτει μία “εξαιρετική εταιρεία λειτουργίας, η στελέχωση της οποίας γίνεται “με υποδειγματικό τρόπο, απολύτως επαγγελματικό” και μετέφερε την εμπειρία του από τον τρόπο που λειτουργεί η ίδια εταιρία, το μετρό της Κοπεγχάγης, το οποίο προσομοιάζει με το μέτρο της Θεσσαλονίκης. Σημείωσε, ότι ήταν επιτυχημένη η επιλογή της κυβέρνησης να ανατεθεί η λειτουργία του μετρό της Θεσσαλονίκης σε εξειδικευμένο ιδιώτη πάροχο, ο οποίος προσφέρει “το υψηλότερο επίπεδο υπηρεσιών” και συνέχισε :
“Αυτό θα βλέπουν οι πολίτες, όπως βλέπουν ήδη ότι και στα λεωφορεία υπάρχει πολύ μεγάλη βελτίωση. Με τα ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία έχουν μπει στη κυκλοφορία, νομίζω ότι για τις δημόσιες συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, σιγά-σιγά, ξημερώνει μία καλύτερη μέρα. Το σιγά-σιγά είναι σχήμα λόγου, όπως καταλαβαίνετε. Έχουμε μπροστά μας πολύ λίγους μήνες για να μπορέσουμε να παραδώσουμε στην πόλη δημόσιες συγκοινωνίες, οι οποίες πλέον θα είναι ευρωπαϊκού επιπέδου”.
Ο κ. Ταχιάος σημείωσε ότι η σημερινή σύσκεψη ήταν συνέχεια πολλών συναντήσεων που έχουν γίνει και στην Αθήνα με τους εποπτευόμενους φορείς και διαδικτυακά, για το έργο του μετρό και το νέο συγκοινωνιακό χάρτη της Θεσσαλονίκης.
Δηλώσεις Κ. Γκιουλέκα
Ο υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας – Θράκης, Κώστας Γκιουλέκας υπογράμμισε ότι η σημερινή σύσκεψη με τους συναρμόδιους υφυπουργούς έγινε με αντικείμενο τα ζητήματα των συγκοινωνιακών συνθηκών, “με άλλα λόγια για τη βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη, του συμπολίτη μας εδώ στα θεσσαλονίκη” και πρόσθεσε:
“Η Μακεδονία και η Θράκη, η οποία έχει στερηθεί πολλά στο παρελθόν, είναι στην απόλυτη προτεραιότητα της κυβέρνησης και χαίρομαι ιδιαίτερα για σήμερα. Δεν είμαστε εδώ απλώς για να κάνουμε διαπιστώσεις, αλλά είμαστε εδώ για να βάλουμε τα θεμέλια για το πώς θα παραδώσουμε πιο ανθρώπινες συνθήκες, με έργα υποδομής ξεκινώντας από το μετρό, πιο ανθρώπινες συνθήκες γενικότερα, για να μπορεί η πρωτεύουσα της Μακεδονίας, πρωτεύουσα του Βορειοελλαδικού χώρου, αλλά και κατ’ επέκταση ολόκληρος ο χώρος της Μακεδονίας και της Θράκης να ζήσει από δω και μπρος, έτσι όπως το δικαιούται, έτσι όπως του αξίζει”.
\Ο κ. Γκιουλέκας αναφέρθηκε στις συγκοινωνιακές δυσκολίες που βιώνει η πόλη, λόγω των έργων που γίνονται, αναφέροντας ότι το έργο του μετρό “είχε στοιχειώσει τα προηγούμενα χρόνια” και πρόσθεσε: “Αυτό λοιπόν που είναι και η εντολή του πρωθυπουργού, είναι να ανεβάσουμε πιο ψηλά την Μακεδονία και τη Θράκη, παραδίδοντας ένα εμβληματικό έργο, το μετρό, στην κοινή χρήση, κόβοντας το πρώτο εισιτήριο δηλαδή. Και αυτό είναι πολύ σημαντικό”.
Φ. Γ.