Άμιλλα είναι η τάση να φτάσει κανείς τον άλλον, που τον θαυμάζει, ή και να τον ξεπεράσει, χωρίς να αισθάνεται φθόνο, αν ο άλλος τον ξεπερνάει. Αριστοτέλης, 384-322 π.Χ. Αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος

Στα επόμενα τρία χρόνια τα ηλεκτρικά οχήματα θα είναι φθηνότερα από τα παρόμοια σε μέγεθος συμβατικά αυτοκίνητα

11 Μαρτίου, 2024

Στα επόμενα τρία χρόνια τα ηλεκτρικά οχήματα θα είναι φθηνότερα από τα παρόμοια σε μέγεθος συμβατικά αυτοκίνητα λόγω των βελτιωμένων μεθόδων κατασκευής τους. Όμως αυτό το όφελος μπορεί να εξανεμιστεί από τις επισκευές μετά από κάποιο ατύχημα, οι οποίες θα είναι ακριβότερες. Αυτή είναι μια πρόσφατη πρόβλεψη της αμερικάνικης εταιρείας ερευνών αγοράς Gartner, ενώ επίσης προέβλεψε ότι έως το 2027 το 15% των εταιρειών που ασχολούνται με την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ιδρύθηκαν την τελευταία δεκαετία θα εξαγοραστεί ή θα χρεοκοπήσει.

«Αυτό δεν σημαίνει ότι ο τομέας των EV καταρρέει», δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Cartner, Pedro Pacheco, ο οποίος τονίζει ότι υπάρχουν πολλοί παράγοντες πτώσης της τιμής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι νέες καινοτομίες, κυρίως όσο αφορά την μπαταρία, αλλά και των υπολοίπων μερών του αυτοκινήτου (όπως για παράδειγμα νέα φθηνότερα υλικά), θα ωθήσουν την τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων προς τα κάτω. Το σίγουρο είναι ότι αυτές οι νέες καινοτομίες απλοποιούν το κόστος παραγωγής, ενώ τα μεγάλα εργοστάσια, που έχουν συγκεντρωμένη όλη την παραγωγή, θα συμβάλλουν καθοριστικά στη μείωση του κόστους κατασκευής και του χρόνου συναρμολόγησης.

Μέχρι το 2027 η επισκευή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα αυξηθεί κατά 30%. Αυτό σημαίνει ότι τα τρακαρισμένα ή τα κατεστραμμένα αυτοκίνητα είναι πιο πιθανόν να βγαίνουν εκτός κυκλοφορίας, καθώς το κόστος επισκευής θα υπερβεί την υπολειμματική αξία. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα οι ακριβές επισκευές μετά από σοβαρά τροχαία να οδηγήσουν σε ακριβότερα ασφάλιστρα ή ακόμα και στην άρνηση των ασφαλιστικών εταιρειών να καλύψουν συγκεκριμένα μοντέλα αυτοκινήτων.

Σε αυτό το πλαίσιο θα πρέπει να βάλουμε και τον αυξημένο ανταγωνισμό, με την Κίνα να θέλει να μπει διακαώς σε μεγάλες βασικές αγορές (Ευρώπη) με βασικά όπλα την τιμή και την εγγύηση. Αυτό αναγκάζει τους παραδοσιακούς κατασκευαστές από την μια να ρίχνουν την τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικοί και από την άλλη να κάνουν συνεργασίες για να κατασκευάσουν φθηνά οχήματα. Ήδη οι πρώτες συζητήσεις βρίσκονται σε καλό δρόμο και όλα δείχνουν, ότι μετά από συνεργασίες οι οποίες θα ανακοινωθούν το επόμενο χρονικό διάστημα, θα οδηγήσουν σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα που η τιμή κτήσης θα είναι ιδιαίτερα ελκυστική. Η αρχή θα γίνει με την παραγωγή μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων και πιθανόν τα επόμενα χρόνια θα επεκταθεί στα μεγαλύτερα.

Κυριάκος Παρασίδης