Ανήρ ο φεύγων και πάλι μαχήσεται. Μένανδρος, 4ος αιών π.Χ., Αρχαίος Έλληνας ποιητής  ερμηνεία: Αυτός που αποφεύγει τη μάχη στο τέλος θα τη δώσει.

Στ. Καφούνης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: Αναλαμβάνει δράση ο ΕΣΑ για να διατηρηθούν όσα εμπορικά τοπόσημα λειτουργούν, ακόμη, στην πρωτεύουσα

10 Ιουλίου, 2024

Την καθιέρωση της Αθήνας σε κορυφαίο προορισμό και για ψώνια φιλοδοξεί να επιτύχει ο εμπορικός σύλλογος της Αθήνας, με δράσεις ανάδειξης της εμπορικής ιστορίας της πρωτεύουσας  αλλά και ενέργειες που συμβάλλουν στην προστασία της εμπορικής κληρονομιάς.

Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου της Αθήνας Σταύρος Καφούνης, υπάρχουν επιχειρήσεις, μελών του συλλόγου, όπως είναι το πρώτο εμπορικό κατάστημα στην Ερμού “Αλεξανδράκης” που λειτουργεί αδιάλειπτα από το 1860, το καφενείο “Η Ωραία Ελλάς”, το ωρολογοποιίο της οικογένειας Σιδέρη, το κατάστημα “Ελμαλόγλου” Αιόλου και Μητροπόλεως, το ζαχαροπλαστείο “‘Αριστον” Βουλής 10 και πολλά άλλα, που αξίζει να τα γνωρίζουν οι επισκέπτες της πόλης καθως «δεν τραβούν το βλέμμα του επισκέπτη, μόνο εξωτερικά, αλλά όταν αποφασίσεις να επισκεφθείς το εσωτερικό τους, βρίσκεσαι ξαφνικά σε άλλο περιβάλλον και ζεις την ιστορία του εμπορίου στην πρωτότυπη έκδοση της».

Στο πλαίσιο αυτό, το διοικητικό συμβούλιο του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, όπως αναφέρει ο κ. Καφούνης, θα φροντίσει να διατηρηθούν όσα εμπορικά τοπόσημα βρίσκονται, ακόμη, σε λειτουργία στην Αθήνα και θα προβεί σε όποια ενέργεια χρειάζεται για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος.

Οι δράσεις έχουν ξεκινήσει και σχεδιάζονται τα επόμενα βήματα, όπως εξηγεί ο κ. Καφούνης. Μάλιστα, πρόσφατα, σε αυτό το πλαίσιο πραγματοποιήθηκε ταξίδι γνωριμίας των κυπριακών ΜΜΕ με τα τοπόσημα της Αθήνα, που διοργάνωσε ο εμπορικός σύλλογος με την εταιρεία CK Strategies.

Από την πλευρά του, διευθυντής του εμπορικού συλλόγου της Αθήνας, Σωτήρης Αντωνίου, σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «τα εμπορικά τοπόσημα της Αθήνας, δείχνουν την διαδρομή του εμπορίου στην πρωτεύουσα και αποτελούν ζωντανά σημεία αναφοράς για την ιστορία του νεοελληνικού κράτους».

Όπως υπογραμμίζει, η εικόνα της πόλης αλλάζει, οπότε, «εάν δεν φροντίσουμε, θεσμικά, να τα κρατήσουμε τα τοποσημα σε παραγωγική λειτουργία, δηλαδή να βοηθήσουμε με ειδικά προγράμματα στην αναπαλαίωση τους, αλλά και ταυτόχρονα στην ψηφιακή αναβάθμιση τους, δυστυχώς στο μέλλον θα βλέπουμε την ιστορία του εμπορίου μόνο μέσα από φωτογραφίες. Αξίζει ως πολίτες και ως καταναλωτές να τα γνωρίσουμε, να τα  στηρίξουμε και να ζήσουμε μέσα από την επίσκεψη μας σ’ αυτά την κουλτούρα και την εμπορική ιστορία της Αθήνας».