Το πρόβλημα με την εποχή μας είναι ότι το μέλλον δεν είναι πια αυτό που ήταν - Πωλ Βαλερύ

Πρωτιά για την ομάδα IronbrickGR34 στο πανελλήνιο πρωτάθλημα ρομποτικής UML 2024

12 Φεβρουαρίου, 2024

   

Μόλις δεκαπέντε ξυλάκια χειροτεχνίας, από τα πενήντα που είχαν στη διάθεσή τους, κατάφεραν να χρησιμοποιήσουν τα μέλη της ομάδας IronbrickGR34 για να κατασκευάσουν μια γέφυρα ανάμεσα σε δύο τραπέζια. Από τη γέφυρα αυτή ταξίδεψε το ρομποτάκι που κατασκεύασαν, κουβαλώντας μάλιστα έναν χυμό 330 ml από τη μία όχθη στην άλλη, όπου τον εναπόθεσε σε ένα υπερυψωμένο βάθρο. Η επίδοση αυτή καταγράφηκε από την συγκεκριμένη ομάδα που ανήκε στην ηλικιακή κατηγορία των 13 – 18 ετών. Της χάρισε δε την υψηλότερη βαθμολογία στο πανελλήνιο πρωτάθλημα STEAM και Ρομποτικής Unknown Mission League – UML 2024.

Όπως επισημαίνει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο Γιώργος Μπύρος – Αθανασίου, συντονιστής του πρωταθλήματος άγνωστης αποστολής για τη διοργάνωση της Θεσσαλονίκης και επιστημονικός υπεύθυνος της Σχολής Ρομποτικής Mindlab Education (που ήταν ένας από τους διοργανωτές του πρωταθλήματος), το επίτευγμα αυτό απαιτούσε γνώσεις μηχανικής που είχαν αποκτήσει τα μέλη της ομάδας τα προηγούμενα χρόνια από τη συμμετοχή τους σε αντίστοιχες διοργανώσεις και πολλούς πειραματισμούς, καθώς επρόκειτο για ένα πολύ δύσκολο και απαιτητικό θέμα.

Στο πανελλήνιο πρωτάθλημα που πραγματοποιήθηκε χθες ταυτόχρονα σε 9 περιοχές σε όλη τη χώρα, συμμετείχαν 150 ομάδες και 500 παιδιά ενώ στη διοργάνωση της Θεσσαλονίκης, όπου βρέθηκαν ομάδες από την Κεντρική και τη Δυτική Μακεδονία, συμμετείχαν 47 ομάδες και 150 αγόρια και κορίτσια. Σύμφωνα με τον κ. Μπύρο- Αθανασίου, η καινοτομία του διαγωνισμού ήταν ότι τα μέλη των ομάδων (ηλικίας 9 ως 12 ετών, 13 ως 18 και 18 με 25) έμαθαν την αποστολή την ημέρα του διαγωνισμού και είχαν στη διάθεσή τους τέσσερις ώρες για να κατασκευάσουν το ρομπότ και τη γέφυρα αλλά και για να ολοκληρώσουν τη μεταφορά. «Η επίτευξη του στόχου απαιτεί έναν συνδυασμό προγραμματισμού, ρομποτικής, φυσικής, μηχανικής, μαθηματικών και ικανότητας χρήσης απλών υλικών» σχολιάζει και προσθέτει: «ιδίως οι φοιτητές απέδειξαν ότι η ρομποτική δεν τελειώνει με το σχολείο ως εξωσχολική δραστηριότητα αλλά μπορεί να γίνει ακόμη και ευκαιρία καριέρας».

Από την ηλικιακή ομάδα των 9 ως 12 ετών τις υψηλότερες βαθμολογίες συγκέντρωσαν οι Robobuilders, Metashifters, Robotech, Robotmasters, Mindlab 8 και 6 robotics 4 Kids 2. Από την ομάδα των 13 έως 18 ετών τις καλύτερες επιδόσεις είχαν κατά σειρά οι IronbrickGR34, Brickbuilders, S Quad, Robo1oGelreth, Stemrobotics1 και Robonerds beta. Όλες οι παραπάνω ομάδες προκρίθηκαν για τους διεθνείς διαγωνισμούς που θα γίνουν τον Αύγουστο στην Κίνα και στη Βραζιλία. Από την ηλικιακή ομάδα των 18 ως 25 ετών διακρίθηκαν οι Robogedes+, Heronuomrobotics, Stardust crusaders και Wannabe μηχανικοί.

«Η διοργάνωση έδωσε την ευκαιρία σε όσους συμμετείχαν σε αυτήν να δοκιμαστούν ελεύθερα σε κάτι καινοτόμο και άγνωστο που συνδυάζει πολλές δεξιότητες. Η συνεργασία των μελών της ομάδας ήταν, άλλωστε, εξαιρετικά σημαντικός παράγοντας που προετοιμάζει τα παιδιά να συνεχίσουν την ενασχόλησή τους με το αντικείμενο της τεχνολογίας και της καινοτομίας. Παράλληλα, μεγάλο ποσοστό των ομάδων αποτελούνταν από κορίτσια, γεγονός ενδεικτικό της ικανότητάς τους στους τομείς της τεχνολογίας και του STEAM» προσθέτει ο κ. Μπύρος- Αθανασίου.

Ο διαγωνισμός που έγινε στη Θεσσαλονίκη τελούσε υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και διοργανώθηκε από τον Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό H.E.R.O., τη Σχολή Ρομποτικής Mindlab Education και το Κολλέγιο Ανατόλια.

Π.Γ.

*Τις φωτογραφίες παραχώρησε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο κ. Μπύρος – Αθανασίου.