Με το νέο Volvo EX30 η κατηγορία των ηλεκτρικών μικρών SUV ξανασυστήνεται, καθώς υπάρχει ένα ισχυρό όνομα, απόλυτη οδηγική ασφάλεια, υψηλές επιδόσεις και ελκυστική τιμή.
Το τέταρτο κατά σειρά ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας έφθασε στην χώρα μας με στόχο να πάρει ένα μεγάλο μερίδιο αγοράς από την κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Στην πρώτη δοκιμή στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, απλά διαπιστώσαμε ότι θα είναι ένα μοντέλο που δεν θα αφήσει κάποιον ασυγκίνητο.
Είναι σχεδιασμένο για να είναι ιδιαίτερα ασφαλές. Για παράδειγμα, διαθέτει ένα ειδικό χαρακτηριστικό ασφαλείας για δίκυκλα ή ποδήλατα που βοηθά στην πρόληψη των αποκαλούμενων «ατυχημάτων πόρτας» (dooring accidents), προειδοποιώντας τους επιβάτες όταν πρόκειται να ανοίξουν την πόρτα στην πορεία ενός ποδηλάτη, οδηγού σκούτερ ή δρομέα. Παράλληλα έχει σχεδιαστεί για να έχει μικρό αποτύπωμα. Στο σύνολο της διαδικασίας παραγωγής και του κύκλου ζωής του μειώθηκε το συνολικό του αποτύπωμα άνθρακα για 200.000 χιλιόμετρα οδήγησης σε κάτω από 30 τόνους. Πρόκειται για μία μείωση της τάξης του 25% σε σχέση με τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα C40 και XC40.
Ομορφο εξωτερικά, με διαστάσεις που αρμόζουν για άνετες μετακινήσεις μέσα στις πόλεις, με φωτιστικά σώματα που το χαρακτηρίζουν, αλλά και με έντονες ακμές στο καπό και πλάγια, κατάφερε να αποσπάσει πολλά θετικά σχόλια στην πρώτη του παρουσίαση στους ελληνικούς δρόμους.
Το εσωτερικό έχει κατασκευαστεί από ανακυκλωμένα υλικά. Με δεδομένο ότι το αλουμίνιο και ο χάλυβας είναι από τα υλικά που συνεισφέρουν περισσότερο στις εκπομπές CO2 που συνδέονται με την παραγωγή, είναι το σημείο που έδωσαν πολύ μεγάλη προσοχή. Περίπου το ένα τέταρτο του συνόλου του αλουμινίου που χρησιμοποιείται στην κατασκευή είναι ανακυκλωμένο, ενώ το ίδιο ισχύει και για περίπου το 17% όλου του χάλυβα, κάτι που μειώνει περαιτέρω την περιβαλλοντική επίπτωση από αυτά τα υλικά. Περίπου το 17% όλων των πλαστικών του συγκεκριμένου αυτοκινήτου, από εξαρτήματα του εσωτερικού έως τους προφυλακτήρες, είναι ανακυκλωμένα. Όσον αφορά την αλυσίδα εφοδιασμού, το 95% των κύριων προμηθευτών δεσμεύτηκε για τη χρήση 100% ανανεώσιμης ενέργειας στην παραγωγή τους έως το 2025 και πολλοί εξ αυτών έχουν ήδη πετύχει τον στόχο.
Στο εσωτερικό αυτό που βλέπεις είναι η κάθετη οθόνη αφής 12,3 ιντσών,η οποία συνεργάζεται σε επίπεδο συνδεσιμότητας 5G με την Google, την Apple και την Qualcomm. Αυτή δίνει όλη την πληροφόρηση στον οδηγό, μέχρι και την λειτουργία των φλάς και την ρύθμιση των καθρεπτών.
Όσον αφορά τις διαστάσεις, ανήκει στην Β SUV κατηγορία, έχει μήκος 4.23μ, πλάτος 1.83μ και ύψος 1,55μ. Την ίδια ώρα το μεταξόνιό του είναι στα 2.65μ, ενώ απέχει από το έδαφος 17,7μ. Ο αεροδυναμικός συντελεστής είναι 0,28cd, με τον αποθηκευτικό χώρο να είναι 315 λίτρα.
Έπειτα από κάποια χιλιόμετρα, διαπιστώσαμε ότι η συμβίωση μαζί του γίνεται συναρπαστική. Με την ροπή να είναι αισθητή κάθε στιγμή, με τα συστήματα υποβοήθησης να προσφέρουν ασφάλεια, αλλά και με την πολύ καλή ποιότητα κύλισης τα χιλιόμετρα φεύγουν εύκολα όταν αποφασίσαμε βγήκαμε εκτός πόλης, ενώ παράλληλα έδειξε ότι η πόλη και η κίνηση είναι το στοιχείο του.
Υπάρχουν δύο εκδόσεις μπαταριών με διαφορετικές χωρητικότητες (51ΚWh και 69KWh) που τροφοδοτούν έναν ηλεκτροκινητήρα που μεταδίδει την κίνηση αποκλειστικά στους πίσω τροχούς, ενώ υπάρχει και μία ακόμα τετρακίνητη παραλλαγή (δύο ηλεκτροκινητήρες).
Οι εκδόσεις RWD αποδίδουν ισχύ 272 ίππων και ροπή 343 Nm, ενώ η τετρακίνητη ισχύ είναι 428 ίππων και ροπή 543 Nm. Η έκδοση με την μικρή μπαταρία επιταχύνει από την στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 5,7 δευτερόλεπτα και με την μεγάλη μπαταρία σε 5,3 δευτερόλεπτα, ενώ η 4WD σε 3,6 δευτερόλεπτα. Όλες, διατηρούν τη δέσμευση της Volvo για οικειοθελή περιορισμό της μέγιστη ταχύτητας στα 180 χιλιόμετρα. Το ολοκαίνουργιο Volvo EX30 είναι ένα ενδιαφέρον αυτοκίνητο, με την τιμή του να ξεκινάει από τις 37.572 ευρώ για τη βασική έκδοση, χωρίς επιδότηση.
Κυριάκος Παρασίδης