Με 305, έναντι 251 τους προηγούμενους μήνες, ανέρχονται σήμερα τα λεωφορεία που κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης (+21,5%), ενώ μέχρι το καλοκαίρι ο αριθμός τους θα ξεπερνά τα 350, τον Απρίλιο θα δρομολογηθούν στην πόλη 110 ηλεκτρικά οχήματα και στο αμέσως επόμενο διάστημα θα προσληφθούν 35 νέοι οδηγοί, πέραν των 115 που ενσωματώθηκαν ήδη στο δυναμικό του οργανισμού. Τα παραπάνω επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, μετά τη συνάντηση που είχε με τη διοίκηση του ΟΑΣΘ, στα γραφεία του οργανισμού στη Θεσσαλονίκη, συνοδευόμενος από την υφυπουργό Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου.
«Σήμερα είναι μια καλή ημέρα, με ορούς ρεαλισμού, χωρίς όμως θριαμβολογίας, για τις αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη. Σήμερα, για πρώτη φορά μετά από περίπου δύο χρόνια, βρίσκονται στους δρόμους της Θεσσαλονίκης 305 λεωφορεία, έναντι των 251 το προηγούμενο διάστημα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σταϊκούρας. Εξήγησε, δε, ότι αυτή η εξέλιξη είναι αποτέλεσμα συστηματικής προσπάθειας και συντονισμού μεταξύ της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, της διοίκησης του ΟΑΣΘ και των εργαζομένων του, ενώ οφείλεται και στην ενσωμάτωση 115 νέων οδηγών στον οργανισμό.
Διατυπώνοντας τη θέση ότι «με σχετική ασφάλεια μπορούμε να πούμε ότι από εδώ και πέρα το 2024, περισσότερα από 300 λεωφορεία θα βρίσκονται καθημερινά στους δρόμους της Θεσσαλονίκης», ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στα επόμενα βήματα που θα ακολουθήσουν για τη βελτίωση της καθημερινότητας των Θεσσαλονικέων και των επισκεπτών στην πόλη και την ενίσχυση της βιώσιμης αστικής κινητικότητας.
Συγκεκριμένα αναφέρθηκε στην ενσωμάτωση, στον στόλο του ΟΑΣΘ, των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων, τα οποία φαίνεται, μάλιστα, ότι για εξωγενείς λόγους θα είναι διαθέσιμα πιο νωρίς σε σχέση με αυτά που θα δρομολογηθούν στην Αθήνα, αλλά και στη λειτουργία της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης στο δεύτερο εξάμηνο του 2024 και συγκεκριμένα περί το τέλος του φετινού Νοέμβρη. Ένα εξάμηνο μετά θα αποδοθεί στους πολίτες και η επέκταση του μετρό προς Καλαμαριά.
Μεταξύ άλλων, στις δηλώσεις του, ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη μελέτη για την ολιστική εκτίμηση των αναγκών σε στόλο και ανθρώπινο δυναμικό από τον ΟΑΣΑ και τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), που αναμένεται στο πρώτο εξάμηνο φέτος.
Εξήρε, επίσης, την προσφορά των εργαζομένων του ΟΑΣΘ λέγοντας ότι «βάζουν πλάτη», γνωστοποιώντας παράλληλα ότι εξελίσσεται η διαδικασία για τη βελτίωση των αποδοχών τους.
Για το Fly Over, ο ίδιος είπε ότι το έργο εξελίσσεται βάσει χρονοδιαγράμματος και θα είναι έτοιμο σε τέσσερα χρόνια.
Συν 160 δρομολόγια με εξπρές γραμμές στη Θεσσαλονίκη
Για τη βελτίωση του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ, μίλησε η υπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου, αναφερόμενη στα 36 ανανεωμένα λεωφορεία που έχει στο στόλο του ο ΟΑΣΘ, τους 20 περισσότερους νέους οδηγούς που έπιασαν «τιμόνι» από το προηγούμενο προσωπικό και τα 160 νέα δρομολόγια με εξπρές γραμμές.
«Δουλεύουμε για να βελτιώσουμε την καθημερινότητα των πολιτών και ευελπιστούμε οι Θεσσαλονικείς και οι επισκέπτες να χρησιμοποιούν ακόμα περισσότερο τα μέσα μαζικής μεταφοράς, έτσι ώστε όταν έχουμε και το μετρό να φανεί η πολύ σημαντική αυτή ενίσχυση του συγκοινωνιακού έργου» τόνισε η κ. Αλεξοπούλου.
Ο ΟΑΣΘ «πατάει γερά στα πόδια του»
«Ο ΟΑΣΘ πατάει πλέον γερά στα πόδια του. Οι Θεσσαλονικείς, πολίτες και εργαζόμενοι και οι επισκέπτες της πόλης δικαιούνται -το αντιλαμβανόμαστε- καλύτερες συγκοινωνιακές υπηρεσίες. Δουλεύουμε με πρόγραμμα, επίμονα, με μεθοδικότητα, κάτω από την καθοδήγηση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για να τους δικαιώσουμε» δήλωσε, από την πλευρά του, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού Κώστας Ταγγίρης.
Υπενθυμίζεται ότι, παράλληλα, σε κυκλοφορία βρίσκονται και 195 λεωφορεία του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, που εκτελούν συγκοινωνιακό έργο στην περιοχή ευθύνης ΟΣΕΘ. Συνολικά, τον Φεβρουάριο θα βρίσκονται δρομολογημένα 500 οχήματα στους δρόμους της πόλης.
Ειδικότερα, τα επιπρόσθετα λεωφορεία ενισχύουν όλο το δίκτυο του οργανισμού και ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις γραμμές με μεγάλη επιβατική κίνηση.
Συγκεκριμένα, ενισχύθηκαν έως 33% οι γραμμές:
*Γραμμή 5, που εκτελεί το δρομολόγιο Νέα Κρήνη – Βενιζέλου
*Γραμμή 6, που εκτελεί το δρομολόγιο Καλαμαριά – Βενιζέλου
*Γραμμή 12, που εκτελεί το δρομολόγιο ΚΤΕΛ – Κάτω Τούμπα
*Γραμμή 14, που εκτελεί το δρομολόγιο Άνω Τούμπα – Ν.Σ. Σταθμός
*Γραμμή 21, που εκτελεί το δρομολόγιο Εύοσμος – Αριστοτέλους
*Γραμμή 28, που εκτελεί το δρομολόγιο Τ.Σ. Ευκαρπίας-Σκλαβενίτης-Πανεπιστήμια
*Γραμμή 32, που εκτελεί το δρομολόγιο Κάτω Ηλιούπολη – Αριστοτέλους
*Γραμμή 34, που εκτελεί το δρομολόγιο Άνω Ηλιούπολη – Αριστοτέλους.
Επισημαίνεται ότι αντικείμενο της σημερινής σύσκεψης στον ΟΑΣΘ ήταν το μέλλον του οργανισμού, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, βούληση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείο είναι να παραμείνει το συγκοινωνιακό έργο της Θεσσαλονίκης στην αρμοδιότητα του δημόσιου οργανισμού μετά και την ολοκλήρωση της διαδικασίας εκκαθάρισής του.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, επισκέφτηκε την Εγνατία Οδό ΑΕ και τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), όπου συζητήθηκε το ζήτημα της δημιουργίας μητροπολιτικού φορέα συγκοινωνιών για την περιοχή της Θεσσαλονίκης.
Ελ. Αλ.
Φωτ./Γραφείο Τύπου ΟΑΣΘ