Κάθε επαναστατική ιδέα φαίνεται πως προκαλεί τρεις φάσεις αντιδράσεων. Μπορούν να συνοψιστούν στις φράσεις: 1) "Δεν γίνεται με τίποτα", 2) "Γίνεται αλλά δεν αξίζει τον κόπο να το κάνουμε", 3 "Το είχα πει εξαρχής ότι ήταν καλή ιδέα". - Arthur Clarke, 1917 - 2008, Βρετανός συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας

Περισσότερα από 1.000 ευρώ το χρόνο θα μπορούν να εξοικονομούν οι κάτοχοι των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

20 Φεβρουαρίου, 2024

Περισσότερα από 1.000 ευρώ το χρόνο θα μπορούν να εξοικονομούν οι κάτοχοι των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε περίπτωση που πωλούν-επιστρέφουν στο δίκτυο την ηλεκτρική ενέργεια του οχήματός τους σε ώρες υψηλής ζήτησης. Αυτό ισχύει πλέον και επίσημα στην Μ. Βρετανία, όπου μια μεγάλη ενεργειακή εταιρεία πριν λίγες ημέρες κυκλοφόρησε το πρώτο τιμολόγιο μαζικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας από όχημα σε δίκτυο (V2G) για την εγχώρια παροχή ηλεκτρικής ενέργειας.

Το V2G (γνωστό και ως αμφίδρομη φόρτιση) επιτρέπει σε ένα ηλεκτρικό όχημα να φορτίζει τις μπαταρίες του από το εθνικό δίκτυο και να επιστρέφει την ενέργεια στο δίκτυο όταν αυτό απαιτηθεί. Αυτό σημαίνει ότι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο φορτίζει τις μπαταρίες του σε ώρες που δεν υπάρχει υψηλή ζήτηση και προσφέρει ηλεκτρική ενέργεια σε ώρες υψηλής ζήτησης. Η διαφορά της τιμής της κιλοβατώρας είναι προς όφελος του κατόχου.

Το V2G λειτουργεί προς το παρόν μόνο με την τεχνολογία φόρτισης CHAdeMO στο Ηνωμένο Βασίλειο. Αυτή την στιγμή μόνο λίγα μοντέλα μπορούν να στηρίξουν αυτή την υπηρεσία, όμως πολύ σύντομα αυτή η υπηρεσία θα διευρυνθεί.

Η εταιρεία ηλεκτρικής ενέργειας Octopus ισχυρίζεται ότι το τιμολόγιο του Octopus Power Pack θα εξοικονομήσει στον μέσο οδηγό EV περισσότερες από 850 λίρες Αγγλίας ετησίως (1.000 ευρώ), σε σύγκριση με τη χρέωση με μια τυπική εγχώρια χρέωση, εφόσον μπορούν να έχουν καθημερινή σύνδεση με το δίκτυο τα οχήματά τους για περίπου έξι ώρες την ημέρα (170 ώρες ανά μήνα). Σε αυτή την περίπτωση οι οδηγοί μπορούν να ορίσουν μια ελάχιστη κατάσταση φόρτισης, έτσι ώστε όταν τροφοδοτούν το δίκτυο, οι μπαταρίες να μην πέφτουν ποτέ κάτω από αυτό το επίπεδο. Ο Alex Schoch, επικεφαλής του συγκεκριμένου τομέα στην Octopus Energy, δήλωσε ότι το V2G θα είναι ένας σημαντικός μοχλός για ένα ευέλικτο, πράσινο δίκτυο και κάλεσε τους κατασκευαστές να κατασκευάσουν οχήματα συμβατά με την τεχνολογία V2G. «Μόλις φτάσουμε τα 10 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο δρόμο, θα έχουμε αρκετό αποθηκευτικό χώρο για να τροφοδοτεί ολόκληρη τη Μεγάλη Βρετανία σε ώρες αιχμής. Το μόνο που έχουν να κάνουν οι οδηγοί μας είναι να συνδέονται τακτικά και η φόρτισή τους είναι εντελώς δωρεάν», είπε.

Αυτό σημαίνει ότι οι εταιρείες που διαχειρίζονται πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως για παράδειγμα εταιρείες μίσθωσης, θα μπορούν να διαχειριστούν μεγαλύτερο όγκο, έχοντας μια σημαντική βοήθεια στα πάγια έξοδα. Έτσι με αυτό τον τρόπο οχήματα του στόλου που δεν χρησιμοποιούνται μπορούν να παράγουν έσοδα στην επιχείρηση.

Κυριάκος Παρασίδης