Για να σωθεί η οικονομία, το Κράτος πρέπει να προσλαμβάνει έναν εργάτη για να ανοίγει μια τρύπα και ένα άλλο εργάτη για να την κλείνει. - John Maynard Keynes (1883-1946 , Βρετανός οικονομολόγος)

Περιμένοντας το Μετρό.. περίπου 2 λεπτά από το Νοέμβριο του 2024

11 Φεβρουαρίου, 2024

Ελάχιστα λεπτά θα χρειαστεί να περιμένουν οι Θεσσαλονικείς σε στάση του Μετρό για να φτάσουν στον προορισμό τους αφού περίπου κάθε 2 λεπτά θα περνάει συρμός με στόχο να εξυπηρετούνται 20.000 επιβάτες ανά ώρα και 300.000 ημερησίως. Την επισήμανση έκανε ο Carlo Bianco, διευθύνων σύμβουλος της ΤΗΕΜΑ Α.Ε. πoυ έχει αναλάβει τη λειτουργία και διαχείριση του Μετρό μιλώντας σε εκδήλωση με θέμα «Νέα έργα, επενδύσεις και καινοτομίες στις μεταφορές» που διοργάνωσαν το Ελληνοϊταλικό Επιμελητήριο, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο και το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του 32ου Μoney Show.

Ο κ. Μπιάνκο θεώρησε μάλιστα συντηρητική την εκτίμηση του αριθμού των 300.000 επιβατών, τονίζοντας ότι ο χρόνος αναμονής θα μειωθεί, ενώ με την επέκταση του Μετρό προς την Καλαμαριά, στους 18 συρμούς του συστήματος, θα προστεθούν άλλοι 15.000. Επισήμανε ότι το Μετρό θα ελεγχθεί από ανεξάρτητο φορέα για να λάβει πιστοποιητικό ασφαλείας και μετά άδεια λειτουργίας από το υπουργείο Μεταφορών. Υπενθύμισε ότι οι αυτόματοι συρμοί θα είναι χωρίς οδηγό, μηδενίζοντας την περίπτωση ανθρώπινου λάθους.

Για το στέλεχος της Hitachi Rail Barbara Ferrari που μίλησε στην εκδήλωση, η διασύνδεση των μέσων μεταφοράς παίζει σημαντικό ρόλο, θέτοντας ως παράδειγμα ψηφιακή εφαρμογή της εταιρείας που απλοποιεί πρακτικά και οικονομικά τη μετακίνηση.

Σύμφωνα πάντως με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Εργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) Γιάννη Τόσκα, στον τερματικό σταθμό του Μετρό στη Νέα Ελβετία αναμένεται να γίνουν 700 επίγειες θέσεις, στον τερματικό σταθμό στη Μίκρα υπάρχουν θέματα απαλλοτριώσεων και η διαμόρφωση στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό εξαρτάται από τη ΓΑΙΑΟΣΕ που τον διαχειρίζεται.

 

Να.Κ.