Το δικαίωμα να λες τη γνώμη σου δεν συνεπάγεται αυτόματα το δικαίωμα να σε παίρνουν στα σοβαρά, Hubert Humphrey, 1911-1978, Αμερικανός πολιτικός, αντιπρόεδρος ΗΠΑ

Πάνω από έναν κήπο ζεν, το ντεφιλέ της ανδρικής FW24 του Prada

22 Ιανουαρίου, 2024

Στο Μιλάνο, το σκηνικό του show της ανδρικής κολεξιόν Φθινόπωρο-Χειμώνας 2024 του οίκου Prada σχεδιάστηκε από το AMO, το στούντιο έρευνας και ντιζάιν του φημισμένου αρχιτεκτονικού γραφείου OMA: ένας λαβυρινθώδης χώρος γραφείων πάνω από έναν καλυμμένο με γυαλί κήπο ζεν, που ήταν κάτω από την πλατφόρμα του ντεφιλέ. Πριν εισέλθουν στο σαν μαίανδρο εσωτερικό του γραφείου, τα μοντέλα διέσχιζαν μια σε φυσικό μέγεθος απόδοση σκηνικού επιχείρησης, με θαλαμίσκους σε χρώμα μπλε, γραφεία σε σπασμένο λευκό και ατομικές οθόνες ηλεκτρονικών υπολογιστών. Το όλο σκηνικό έφερνε στον νου την καθημερινή ρουτίνα εργαζομένων σε γραφείο, μέσα σε ένα χωρίς παράθυρα, σχεδόν αποστειρωμένο περιβάλλον.

Μόλις τα μοντέλα έβγαιναν από αυτόν τον φαινομενικά άψυχο χώρο άρχιζαν να βαδίζουν μέσα από το σκηνικό που σχεδίασε το AMO, το οποίο εξακολουθούσε να είναι σκηνικό εσωτερικού γραφείων αλλά ζωντανεμένο από τη χαρούμενη ζωή που ερχόταν στον νου μέσω ενός δημιουργημένου από άνθρωπο κήπου κάτω από τα πόδια τους και της υάλινης πλατφόρμας. Ο λαβυρινθώδης χώρος γραφείου ήταν διακοσμημένος με επενδυμένα χωρίς μπράτσα καθίσματα επιχειρηματικού κτηρίου όπου κάθονταν οι προσκεκλημένοι και με ένα σαν ομίχλη εφέ που αιωρείτο στην ατμόσφαιρα, διανθίζοντας το show της FW24 του Prada με μια ανθρώπινη προσπάθεια να προστεθεί χρώμα στη συχνά μονότονη απεικόνιση ενός περιβάλλοντος γραφείων.

Το θέμα περιστρεφόταν γύρω από την παρουσίαση της παράδοξης διχοτομίας μεταξύ ενός εσωτερικού γραφείων και ενός φυσικού τοπίου. Ο οίκος πιστεύει ότι το σκηνικό που σχεδίασε το AMO για το show του στο Μιλάνο βοηθά στη εξερεύνηση των «θεμελιωδών αληθειών της ανθρωπιάς μας, των φυσικών μας ενστίνκτων, των συναισθηματικών αναγκών μας». Το AMO και ο Prada απεικόνισαν έναν πλανήτη επιχειρηματικής δραστηριότητας, στον οποίο οι εποχές με καιρικές συνθήκες – όχι μια τεχνητή πραγματικότητα – διαποτίζουν τον χώρο. «Υπάρχει μια αίσθηση του υπαίθριου, της πραγματικότητας της φύσης και μια άμεση έκφραση της επιθυμίας να πάμε έξω, να βιώσουμε τον κόσμο. Υπάρχει μια απλή διεκδίκηση μιας βαθιάς και βασικής ανθρώπινης ανάγκης να συνδεθούμε με τον κόσμο γύρω μας. Οι ρυθμοί των εποχών της φύσης, η φυσική τάξη, ορίζουν χειρονομίες μέσα στα ενδύματα» υπογράμμισε ο Prada.