Στην επόμενη ημέρα προχωρά αποφασιστικά ο Όμιλος Fourlis, μετά από τις προκλήσεις των τελευταίων ετών, αναπτύσσοντας ένα ισχυρό επενδυτικό πλάνο που περιλαμβάνει νέα καταστήματα όλων των brands που αντιπροσωπεύει (ΙΚΕΑ, Intersport και Holland & Barrett), αλλά και εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων σε όλες τις χώρες δραστηριοποίησής του (Κύπρο, Βουλγαρία και Ρουμανία).
Όπως ανέφερε εχθές στο πλαίσιο ενημερωτικής εκδήλωσης ο Βασίλης Φουρλής, πρόεδρος του Ομίλου Fourlis ο πρώτος μεγάλος οικονομικός στόχος που έχει τεθεί για τη διετία 2026-2027 είναι οι πωλήσεις να ανέρχονται σε 750 εκατ. ευρώ ετησίως και παράλληλα να διπλασιαστεί το περιθώριο EBIT στο 8% από 4% που είναι σήμερα. «Αυτό θα το πετύχουμε με οργανική ανάπτυξη, δηλαδή βελτίωση πωλήσεων στα υπάρχοντα καταστήματα, αλλά και με τη δημιουργία νέων», σημείωσε ο κ. Φουρλής και συμπλήρωσε: «Βλέποντας τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου, είμαστε καθ’οδόν για την επίτευξη των στόχων του έτους».
Υπενθυμίζεται ότι ο Όμιλος Fourlis παρουσίασε αύξηση πωλήσεων κατά 4,7% το πρώτο τρίμηνο 2024 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Συγκεκριμένα, οι ενοποιημένες πωλήσεις ανήλθαν σε 122,0 εκατ. ευρώ από 116,6 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2023. Η αύξηση των πωλήσεων υποστηρίχθηκε κυρίως από τον κλάδο ειδών οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (καταστήματα ΙΚΕΑ), τη θετική δυναμική στις πωλήσεις στον κλάδο αθλητικών ειδών (καταστήματα INTERSPORT), ενώ σημαντική επίδοση παρουσίασε η νέα λιανική δραστηριότητα του Ομίλου στον τομέα Υγείας και Ευεξίας, Holland & Barrett. Τα ενοποιημένα έσοδα υποστηρίχθηκαν επίσης από την αύξηση των εσόδων από τρίτους της Trade Estates.
Την ίδια ώρα, ο Όμιλος συνεχίζει να επενδύει έχοντας ως στόχο την περαιτέρω ενδυνάμωσή του. Σε ετήσια βάση οι επενδύσεις κυμαίνονται μεταξύ 15-18 εκατ. ευρώ με εξαίρεση τη φετινή χρονιά, κατά την οποία θα προσεγγίσουν τα 30 εκατ. ευρώ λόγω της δημιουργίας του HUB στο Αεροδρόμιο Αθηνών.
Εστιάζοντας στις προκλήσεις της φετινής χρονιάς και ειδικότερα στο θέμα των τιμών, ο επικεφαλής του Ομίλου Fourlis σημείωσε ότι οι καταναλωτές στην Ελλάδα είναι αρκετά ευαίσθητοι και επιλέγουν τα προϊόντα με κριτήριο την τιμή. Στο πλαίσιο αυτό, ο όμιλος έχει προχωρήσει σε σημαντικές μειώσεις τιμών σε επιλεκτικούς κωδικούς προϊόντων στα ΙΚΕΑ. «Έχουμε μειώσει τιμές σε 2.000 προϊόντα από 8% έως 10%. Στόχος μας είναι αυτή η πολιτική να συνεχισθεί με περαιτέρω μειώσεις».
«Μετασχηματίζουμε και επενδύουμε στη μελλοντική μας ανάπτυξη» ανέφερε ο Δημήτρης Βαλαχής, διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Fourlis, παρουσιάζοντας το επιχειρηματικό πλάνο ανάπτυξης και συμπλήρωσε: «Αναβαθμίζουμε τις υποδομές μας, επιταχύνουμε την ψηφιακή μας μετάβαση και επεκτείνουμε τον όμιλό μας μέσα και έξω από την Ελλάδα».
Ο κ. Βαλαχής προανήγγειλε επέκταση δραστηριοτήτων και στους τρεις τομείς που δραστηριοποιείται στη λιανική: οικιακό εξοπλισμό (ΙΚΕΑ), αθλητικά είδη (Intersport) και υγεία & ευεξία (Holland & Barrett). Μέσω της Trade Estates κατασκευάζεται στο επόμενο διάστημα ένα νέο ΙΚΕΑ στην Πάτρα ενώ σύντομα θα αρχίσει η κατασκευή του δεύτερου ΙΚΕΑ στο Ηράκλειο της Κρήτης, μια πολλά υποσχόμενη επένδυση για τον όμιλο. Σε εξέλιξη είναι και τα σχέδια για την ανάπτυξη νέου ΙΚΕΑ στο Ελληνικό στο πλαίσιο του νέου εμπορικού πάρκου. Εντωμεταξύ, ενεργοποιήθηκε e-shop για την Holland & Barrett και προωθείται η ανάπτυξη άλλων τριών φυσικών καταστημάτων H&Β ώστε το δίκτυο να φτάσει τα έξι σημεία μέχρι το τέλος του έτους. Σε ό,τι αφορά την αλυσίδα αθλητικών ειδών Intersport έχουν ανανεωθεί όλα τα καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο, ενώ υπάρχει πλάνο επέκτασης σε διάφορες περιοχές της χώρας.
Από τα μέσα της περασμένης χρονιάς δόθηκε έμφαση στην επέκταση στα Βαλκάνια, σε Ρουμανία και Βουλγαρία. Εντός του έτους έχουν ανοίξει 4 νέα καταστήματα, δύο στη Ρουμανία και δύο στην Ελλάδα (Μυτιλήνη και Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών) και ένα ακόμα θα ανοίξει τον Αύγουστο. Παράλληλα υπάρχουν σκέψεις για τη δημιουργία δικτύου franchise σε κάποιες περιοχές της χώρας.
Στον κλάδο των υπηρεσιών Logistics, ο Όμιλος προχωρά σε νέες επενδύσεις και συνεργασίες με σημαντικότερη αυτήν με την InterΙΚΕΑ για τη δημιουργία του νέου διεθνούς DC στην Ελλάδα, όπου μέσω της θυγατρικής του, Trade Logistics, θα είναι υπεύθυνος για τη λειτουργική διαχείριση του νέου DC.
Η Trade Estates ΑΕΕΑΠ, θυγατρική του Ομίλου, συνεχίζει να παράγει σημαντική αξία χάρη στο υψηλής απόδοσης και ποιότητας χαρτοφυλάκιο ακινήτων της σημειώνοντας αύξηση κατά 68,8% στα έσοδα από μισθώματα το πρώτο τρίμηνο του 2024 και αύξηση κατά 61% στο EBITDA, επηρεασμένη θετικά από την εξαγορά του SMART PARK, του μεγαλύτερου εμπορικού πάρκου στην Ελλάδα. Επιπλέον, κατά την 31/03/2024, η μικτή εκτιμώμενη αξία (GAV) της ανήλθε σε 477 εκατ. ευρώ (εξαιρουμένων των συμμετοχών ύψους 7,1 εκατ. ευρώ}, ενώ η καθαρή αξία ενεργητικού ανήλθε σε 302,7 εκατ. ευρώ.
Μ.Τσ.