Για να είναι κανείς απολύτως σίγουρος για κάτι, πρέπει να ξέρει τα πάντα ή απολύτως τίποτα γι’ αυτό.Henry Kissinger, 1923- , Αμερικανός πολιτικός

Όμιλος Fourlis: Αύξηση πωλήσεων 4,7% κατά το πρώτο τρίμηνο 2024 και βελτίωση του ΕΒΙΤ

Αύξηση πωλήσεων κατά 4,7% παρουσίασε ο Όμιλος Fourlis κατά το α’ τρίμηνο 2024 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, με τις ενοποιημένες πωλήσεις να ανέρχονται σε 122,0 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο 2024 από 116,6 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο του 2023. 

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η αύξηση των πωλήσεων υποστηρίχθηκε κυρίως από τον κλάδο ειδών οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (καταστήματα ΙΚΕΑ), τη θετική δυναμική στις πωλήσεις τον κλάδο αθλητικών ειδών (καταστήματα INTERSPORT), ενώ σημαντική επίδοση παρουσίασε η νέα λιανική δραστηριότητα του Ομίλου στον τομέα Υγείας και Ευεξίας, Holland&Barrett. 
Τα ενοποιημένα έσοδα υποστηρίχθηκαν επίσης από την αύξηση των εσόδων από τρίτους της Trade Estates.

Το μικτό κέρδος του ομίλου ανήλθε σε 57,5 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο του ’24 από 51,8 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο του 2023, με το περιθώριο μικτού κέρδους του Ομίλου να διαμορφώνεται σε 47,1% το α’ τρίμηνο του 2024 σε σύγκριση με το περσινό περιθώριο μικτού κέρδους 44,4%, υποστηριζόμενο κυρίως από το ισχυρό μικτό περιθώριο κέρδους του κλάδου ειδών οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (καταστήματα ΙΚΕΑ), καθώς και από τη βελτίωση του περιθωρίου μικτού κέρδους τόσο στον κλάδο αθλητικών ειδών (καταστήματα INTERSPORT) όσο και στον κλάδο Υγείας και Ευεξίας (καταστήματα Holland&Barrett).

Το EBITDA (OPR) του Ομίλου αυξήθηκε κατά 156% φτάνοντας τα 6,5 εκατ. ευρώ κατά το α’ τρίμηνο του 2024 από 2,6 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο του 2023, ενώ το περιθώριο EBITDA (OPR) αυξήθηκε σε 5,4% το α’ τρίμηνο του 2024 από 2,2% το α’ τρίμηνο του 2023. Το EBIT του Ομίλου ανήλθε σε 2,7 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο του 2024 από ζημίες 1,3 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο του 2023, με το περιθώριο EBIT να ανέρχεται σε 2,2% το α’ τρίμηνο του 2024. 

Ο Όμιλος παρουσίασε ζημίες προ φόρων ύψους 3,1 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο του 2024 από ζημίες 5,8 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο του 2023 και ζημιές μετά από φόρους ύψους 2,5 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο του 2024 από ζημιές 4,3 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο του 2023.  Μετά τα δικαιώματα μειοψηφίας ο Όµιλος παρουσίασε ζημιές 3,6 εκατ. ευρώ από 4,5 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο 2023.

Οι πωλήσεις από τη λιανική του Ομίλου, ανήλθαν σε 116,2 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο του 2024 από 112,0 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο του 2023, αυξημένες κατά 3,7%, κυρίως λόγω της ισχυρής αύξησης των πωλήσεων κατά 4,6% στη λιανική οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (Καταστήματα IKEA) καθώς και της θετικής ανάπτυξης της Intersport και της σημαντικής απόδοσης των καταστημάτων Holland&Barrett.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο του Ομίλου αποκτά περαιτέρω δυναμική, αντιπροσωπεύοντας το 17% των συνολικών λιανικών εσόδων του Ομίλου κατά το α’ τρίμηνο του ’24 σε σύγκριση με 14% το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, υποστηριζόμενο από όλες τις δραστηριότητες λιανικής του Ομίλου. Το περιθώριο μικτού κέρδους από τη λιανική του Ομίλου ανήλθε σε 44,5% το α’ τρίμηνο του 2024 από 43,5% το α’ τρίμηνο του 2023.

Η λιανική οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (καταστήματα ΙΚΕΑ)του Ομίλου Fourlis εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει μία από τις περιοχές με τις καλύτερες επιδόσεις για τον όμιλο Interikea. Eξαιρουμένης της επίδρασης της Trade Estates που ενοποιείται πλήρως στο συγκεκριμένο κλάδο επι του παρόντος, σημείωσε αύξηση των πωλήσεων κατά 4,6% κατά το α’ τρίμηνο του 2024, φθάνοντας τα 78,2 εκατ. ευρώ από 74,7 εκατ. ευρώ λόγω αύξησης όγκου πωλήσεων, γεγονός που υπογραμμίζει την ηγετική θέση των καταστημάτων ΙΚΕΑ στην αγορά σε όλη την περιοχή δραστηριότητας του Ομίλου.

Οι πωλήσεις των καταστημάτων ΙΚΕΑ στην Ελλάδα, που αντιπροσωπεύουν το 56% των πωλήσεων της λιανικής οικιακού εξοπλισμού και επίπλων, αυξήθηκαν κατά 6%, ενώ οι πωλήσεις των καταστημάτων ΙΚΕΑ από τις διεθνείς αγορές, αυξήθηκαν κατά 3%.

Οι πωλήσεις της λιανικής αθλητικών ειδών (Καταστήματα INTERSPORT), εξαιρουμένων των πωλήσεων από τις εταιρείες «The Athlete’s Foot» (TAF) και «Intersport Turkey» (ITR), αυξήθηκαν κατά 1,1% κατά τη διάρκεια του α’ τριμήνου του 2024 σε σύγκριση με το α’ τρίμηνο του 2023. Το περιθώριο μικτού κέρδους της λιανικής αθλητικών ειδών ανήλθε σε 42,9% το α’ τρίμηνο του 2024 από 42,5% το α’ τρίμηνο του 2023. 

Το franchise των καταστημάτων HOLLAND & BARRETT του Ομίλου Fourlis συνεχίζει την αναπτυξιακή του πορεία, παρουσιάζοντας αισιόδοξες επιδόσεις. Οι πωλήσεις από τη λιανική υγείας & ευεξίας ανήλθαν σε 0,4 εκατ. ευρώ εντός του α’ τριμήνου του 2024 σε σύγκριση με 0,1 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο του 2023. 

Η Trade Estates ΑΕΕΑΠ, θυγατρική του Ομίλου, σημείωσε αύξηση κατά 68,8% στα έσοδα από μισθώματα το α’ τρίμηνο του 2024 και αύξηση κατά 61% στο EBITDA, επηρεασμένη θετικά από την εξαγορά του εμπορικού πάρκου SMART PARK.