Τα πάθη είναι για τον άνθρωπο ό,τι ο άνεμος για τα ιστιοφόρα. Παρόλο που μπορεί να τον καταστρέψουν, δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς αυτά. - Βολταίρος, 1694-1778, Γάλλος διανοητής

Οδηγούμε το Volkswagen Taigo 1.5 TSi DSG 150 PS

9 Ιουλίου, 2024

Όμορφο και επιβλητικό, με compact διαστάσεις, με τον κινητήρα των 1,5 λίτρων και τους 150 ίππους, το VW Taigo δίνει μία νεανική νότα.

Είναι ένα μοντέλο, το οποίο ήρθε όχι απλώς για να επεκτείνει την γκάμα της γερμανικής εταιρείας αλλά για να της προσφέρει μία εντελώς ξεχωριστή πρόταση, καθώς καταφέρνει να συνδυάζει χαρακτηριστικά από διαφορετικές κατηγορίες. Με ξεχωριστή σχεδιαστική φιλοσοφία καταφέρνει να συγκεντρώνει πάνω του όλα τα βλέμματα. Οι μικρές γυάλινες επιφάνειες και η έντονα κεκλιμένη οροφή χαρίζει την ιδιαιτερότητα της εμφάνισής του, ενώ παράλληλα του δίνει μία έντονα αεροδυναμική γραμμή. Το μπροστινό μέρος έχει σφηνοειδές σχήμα, ενώ ξεχωρίζει η στιλάτη λωρίδα led. Το ίδιο συμβαίνει και στο πίσω μέρος, με αποτέλεσμα το βράδυ να είναι αναμφίβολα εντυπωσιακό κάνοντάς το αναγνωρίσιμο από μακριά. Στο μοντέλο θα δούμε φωτιστικά σώματα IQ light led Matrix και προβολείς που βρίσκονται στις άκρες του προφυλακτήρα, ενώ στο πίσω μέρος διακρίνουμε μία ελκυστική αεροτομή και δυναμικό σπόιλερ.

Ως προς τις διαστάσεις, το Taigo είναι λίγο μεγαλύτερο σε μήκος από το T-Roc (4.26μ έναντι 4.25μ) και στενότερο από το T-Cross (1.75μ έναντι 1.78μ). Έχει το μικρότερο ύψος λόγω διαμόρφωσης της οροφής που φθάνει το 1,51μ, με το μεταξόνιο να φθάνει τα 2,55μ. Η απόσταση από το έδαφος είναι 18,5 εκατοστά, γεγονός που του δίνει τη δυνατότητα να κινηθεί με άνεση και εκτός δρόμου.

Το εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι γνήσιο VW, καθώς οι ομοιότητες με αυτό του Polo είναι παραπάνω από εμφανείς. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός 8”, όσο ακριβώς και η οθόνη του συστήματος infotainment. Ξεχωρίζουμε το Digital Cockpit, το πολυλειτουργικό τιμόνι με paddles αλλαγής σχέσεων, τα συστήματα Infotainment MIB3 και πολλά ακόμα στοιχεία, όπως 4 θύρες USB, τα σπορ καθίσματα της έκδοσης Style, τον αυτόματο διζωνικό κλιματισμό Air Care Climatronic, τον άριστο φωτισμό που βοηθά στην οδήγηση το βράδυ και την πλούσια σουίτα ADAS. Στον προαιρετικό εξοπλισµό υπάρχει ακόµα και το σύστηµα ηµιαυτόνοµης οδήγησης IQ.DRIVE. Οι χώροι επαρκούν για τις ανάγκες τεσσάρων ενηλίκων, με τους πίσω επιβάτες να κάνουν μικρές παραχωρήσεις εφόσον είναι ψηλοί. Ο χώρος των αποσκευών είναι, επίσης, άκρως ικανοποιητικός, καθώς έχει χωρητικότητα 440 λίτρων και κανονικό σχήµα, παρότι υπάρχει και ρεζέρβα ανάγκης κάτω από το δάπεδό του.

To αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε τον κινητήρα βενζίνης των 1.5 λίτρων με τους 150 ίππους και τα 250 Nm ροπής, ο οποίος συνδυαζόταν με το αυτόματο DSG κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά πολιτισμένο και αποδοτικό μηχανικό σύνολο, που καταφέρνει από τη μία να δίνει ζωή και επιδόσεις στο μοντέλο και από την άλλη να κρατάει χαμηλά τις καταναλώσεις. Καθόλη τη διάρκεια της δοκιμής μας η μέση κατανάλωση στη μικτή χρήση κυμάνθηκε κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ. Από τη στάση μέχρι τα πρώτα 100χλμ/ώρα χρειάζεται 8.3 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να βρίσκεται στα 212 χλμ/ώρα.

Πίσω από το τιμόνι αποδεικνύεται ένα πολύ ευχάριστο αυτοκίνητο και ο οδηγός θέλει κάθε στιγμή να νιώθει τη δύναμη του κινητήρα εκμεταλλευόμενος τους 150 ίππους. Η θέση οδήγησης είναι καλή και προσφέρει καλή περιφερειακή οπτική. Το κάθισμα στηρίζει σωστά και χωρίς να κουράζει το σώμα, το τιμόνι πείθει σε μεγάλο βαθμό, ενώ οι αναρτήσεις μπορεί να δίνουν κάποιες κλίσεις, οι οποίες, ωστόσο, δεν δημιουργούν κανένα απολύτως πρόβλημα στην οδική συμπεριφορά. Στα υπέρ βάζουμε τη σχεδίαση, την πρακτικότητα και την οδηγική συμπεριφορά, ενώ στα αρνητικά βάζουμε τους μειωμένους πίσω χώρους, τη δυσκολία να μπεις στην θέση του οδηγού και την τιμή. Το μοντέλο της δοκιμής μας, έκδοση Style, στοιχίζει 30.250 ευρώ.

Κυριάκος Παρασίδης