Karl Kraus, 1874-1936, Αυστριακός συγγραφέας 

Ο Φερστάπεν ετοιμάζεται για ποινή θέσεων στην εκκίνηση στο Σπα

24 Ιουλίου, 2024

Ο Μαξ Φερστάπεν προετοιμάζεται να δεχθεί ποινή θέσεων στην εκκίνηση για τρίτο διαδοχικό γκραν πρι του Βελγίου, επειδή θα χρησιμοποιήσει νέο κινητήρα εσωτερικής καύσης, ξεπερνώντας το επιτρεπόμενο όριο μέσα στη σεζόν. Όπως αναφέρει το Motorsport.com, ο τρις παγκόσμιος πρωταθλητής της Red Bull, ο οποίος ετοιμάζεται να τιμωρηθεί με ποινή δέκα θέσεων στην εκκίνηση, ήταν εδώ και καιρό στο… όριο να του επιβληθεί κάποια ποινή, από τη στιγμή που «έχασε» μια μονάδα ισχύος στα δοκιμαστικά για το καναδικό γκραν πρι του Ιουνίου. Αυτό σήμαινε ότι ο Ολλανδός έπρεπε να χρησιμοποιήσει στην Ισπανία την τέταρτη μονάδα ισχύος της Honda, φτάνοντας στο όριο των τεσσάρων που επιτρέπονται ανά έτος, ενώ ακόμη δεν είχε φτάσει στα μισά της σεζόν. Έτσι, οι άνθρωποι της Red Bull προετοιμάζονταν εδώ και καιρό για το ενδεχόμενο να επιβληθεί στον Φερστάπεν ποινή θέσεων στην εκκίνηση και, σύμφωνα με το σχετικό δημοσίευμα, επελέγη στρατηγικά το κυριακάτικο γκραν πρι του Βελγίου ως η καλύτερη ευκαιρία για να χρησιμοποιήσει ο Ολλανδός έναν πέμπτο κινητήρα εσωτερικής καύσης και να του επιβληθεί ποινή θέσεων στην εκκίνηση.

Ο αγώνας στο Σπα, όπου τα προσπεράσματα είναι λιγότερο δύσκολα σε σχέση με τις περισσότερες από τις υπόλοιπες πίστες, είναι ιστορικά μια εξαιρετική ευκαιρία, προκειμένου κάποιος οδηγός να εκτίσει ποινή θέσεων στην εκκίνηση με τις ελάχιστες συνέπειες. Υπενθυμίζεται ότι το 2022 ο Φερστάπεν κέρδισε τον αγώνα έχοντας εκκινήσει από την 14η θέση, καθώς ήταν ένας από τους οκτώ οδηγούς που τιμωρήθηκαν με ποινές θέσεων στην εκκίνηση, ενώ και πέρυσι ο Ολλανδός ξεπέρασε την ποινή που του είχε επιβληθεί και είδε πρώτος την καρό σημαία, μολονότι ήταν έκτος στην εκκίνηση.

Πάντως, είναι απίθανο ο Φερστάπεν να μπορέσει φέτος να «αναρριχηθεί» τόσο… εύκολα στην πρωτοπορία του αγώνα, καθώς τις τελευταίες εβδομάδες η McLaren και η Mercedes δείχνουν να «πιάνουν» τη Red Bull. Η McLaren πανηγύρισε την Κυριακή (21/7) το «1-2» στο ουγγρικό γκραν πρι, μολονότι η Red Bull αναμένεται να είναι πιο δυνατή στο Σπα, σε σχέση με το Hungaroring.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο δεύτερος οδηγός της Red Bull, ο Σέρχιο Πέρες, βρίσκεται στην ίδια… μοίρα με τον Φερστάπεν, αλλά ο Μεξικανός έχει ήδη πάρει την πέμπτη μονάδα ισχύος του στο βρετανικό γκραν πρι, καθώς ο αποκλεισμός του στο πρώτο μέρος των κατατακτήριων δοκιμαστικών (σ.σ. ήταν 16ος) σήμαινε ότι θα εκκινούσε έτσι κι αλλιώς από τις πίσω θέσεις.