Όλα όσα πρέπει να ειπωθούν έχουν ήδη ειπωθεί, αλλά μιας και κανένας δεν ακούει, πρέπει να γυρίζουμε συνεχώς πίσω και να τα λέμε όλα ξανά από την αρχή. Andre Gide, 1869-1951, Γάλλος συγγραφέας.

«Ναι» από το Ελεγκτικό Συνέδριο στη σύμβαση ΟΣΕΘ -ΚΤΕΛ

14 Φεβρουαρίου, 2024

Το «πράσινο φως» στο αίτημα του ΟΣΕΘ να του δοθεί η δυνατότητα να συνάψει σύμβαση με την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και να συνεχίσει έτσι η τελευταία να παρέχει συγκοινωνιακό έργο στην ευρύτερη περιοχή της πόλης μέχρι και τον Οκτώβριο, χωρίς μάλιστα να αποκλείεται να υπάρξει παράταση έως το τέλος του τρέχοντος έτους, άναψε το Ελεγκτικό Συνέδριο, με την απόφαση 158/2024.

Αυτό επισημαίνει σε σημερινή του ανακοίνωση ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), σημειώνοντας ότι με τη νέα σύμβαση «αναμένεται μέχρι τα τέλη του 2024, να εκτελεστεί έργο των ΚΤΕΛ περίπου 20 εκατ. οχηματοχιλιομέτρων με κόστος 1,72 ευρώ ανά οχηματοχιλιόμετρο και ο αριθμός των οχημάτων να ανέλθει στα 190-200 περίπου». Μάλιστα, όπως προσθέτει ο οργανισμός στην ανακοίνωσή του, «τα προαναφερόμενα οχήματα της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, προστίθενται στα περίπου 300 του ΟΑΣΘ που κυκλοφορούν καθημερινά και έτσι όλα μαζί θα αγγίζουν τα 500 λεωφορεία στους δρόμους της πόλης, αριθμό που είχε πολλά χρόνια να δει η Θεσσαλονίκη».

Υπενθυμίζει ότι οι περιαστικές γραμμές που εξυπηρετούνται από τα ΚΤΕΛ, σε συνεργασία με τον ΟΑΣΘ, που συνεχίζει να αποτελεί τον κύριο πάροχο της αστικής συγκοινωνίας, ανέρχονται πλέον σε 43, μαζί με τις γραμμές που δημιούργησε ο οργανισμός λόγω της έναρξης των εργασιών του FlyOver. Το έργο του ΟΑΣΘ παραμένει στο εσωτερικό πυκνοκατοικημένο τμήμα του πολεοδομικού συγκροτήματος και «ο φορέας το ενισχύει ήδη κατά 20% σε σχέση με το 2023 με επιπλέον οχήματα και οδηγούς» τονίζεται στην ανακοίνωση.

Οι αστικές και περιαστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης εμπλουτίζονται με αυξημένο στόλο και δρομολόγια και «οι πολίτες μετακινούνται με τις γραμμές, τόσο προς τα νοτιοανατολικά όσο και δυτικά-ΒΔ και υπάρχει αύξηση επιβατικής κίνησης, όπως δείχνουν πρόσφατες έρευνες του ΟΣΕΘ» σημειώνεται.

Επισημαίνεται ακόμη ότι ο ΟΣΕΘ θα προκηρύξει εντός των προσεχών εβδομάδων ανοικτό διεθνή διαγωνισμό για τις γραμμές αυτές, «ώστε από το 2025 να καλυφθούν οι ανάγκες από ικανούς και σύγχρονους παρόχους μέσω διαγωνιστικές διαδικασίας» επισημαίνεται στην ανακοίνωση του οργανισμού.

Την ικανοποίησή του για την εξέλιξη με το ελεγκτικό συνέδριο, εκφράζει ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ Γιάννης Τόσκας, λέγοντας ότι «δικαιώνει τις προσπάθειές μας για έναν σχεδιασμό βελτιωμένης εξυπηρέτησης, που υλοποιείται σταθερά και μεθοδικά από το 2019. Θα συγκεντρώσουμε τις δυνάμεις μας ακόμη περισσότερο, ώστε να δικαιώσουμε τις προσδοκίες των πολιτών και την εμπιστοσύνη τους απέναντι στους παρόχους μεταφορείς. Τόσο ο ΟΑΣΘ, όσο και ο ιδιώτης πάροχος (συνεργασία ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, Σερρών και Χαλκιδικής) “στοιχηματίζουν” για την καλύτερη και φθηνότερη εξυπηρέτηση την κρίσιμη περίοδο πριν έρθει το μετρό της Θεσσαλονίκης».

Ελ. Αλ.

*Τη φωτογραφία παραχώρησε για χρήση ο ΟΣΕΘ