Η σωστή κρίση είναι προϊόν εμπειρίας και η εμπειρία είναι προϊόν λανθασμένης κρίσης. Walton Wriston, Βρετανός τραπεζίτης

Να σταματήσει το flyover και να προχωρήσει ο αρχικός σχεδιασμός του 2010 ζητάει η περιφερειακή παράταξη «Πράξεις για τη Μακεδονία»

21 Φεβρουαρίου, 2024

Να σταματήσει το flyover και να προχωρήσει ο αρχικός σχεδιασμός του 2010 για τις μεταφορές στη Θεσσαλονίκη ζήτησε ο επικεφαλής της παράταξης «Πράξεις για τη Μακεδονία» στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, Χρήστος Παπαστεργίου.

Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε, έθεσε το ερώτημα ποιος και με ποια κριτήρια αποφάσισε την αλλαγή αυτού του σχεδιασμού που προέβλεπε την αναβάθμιση της εσωτερικής περιφερειακής στο δυτικό της κομμάτι και την κατασκευή του εξωτερικού δακτυλίου, που θα συνέδεε την περιοχή του Τιτάνα με το αεροδρόμιο περνώντας βόρεια από τα Πεύκα, νότια από το Χορτιάτη και μετά από τη Ραιδεστό.

Σε αυτό το πλαίσιο τόνισε ότι θα μπορούσε να κατασκευαστεί έστω το δυτικό κομμάτι του εξωτερικού δακτυλίου και να αποσυμφορηθεί η κυκλοφορία στην περιφερειακή από τα βορειοανατολικά της Θεσσαλονίκης (Πεύκα, Εξοχή, Φίλυρο και Ασβεστοχώρι). Στο ενδιάμεσο, όπως πρόσθεσε, θα έχει δοθεί σε χρήση και η βασική γραμμή του μετρό ενώ θα έρθουν και τα καινούρια λεωφορεία του ΟΑΣΘ ώστε στη συνέχεια να προχωρήσουν και οι αναγκαίες μελέτες. Από αυτές θα διαπιστωθεί, τελικά, αν χρειάζεται το flyover ή αν θα ήταν προτιμότερη η εναλλακτική λύση ενός υπόγειου τούνελ που θα συνέδεε τον εξωτερικό δακτύλιο με την υφιστάμενη περιφερειακή οδό κάτω από το Σέιχ Σου με μηδέν περιβαλλοντική καταστροφή του δάσους.

Ο κ. Παπαστεργίου κατηγόρησε τον υφυπουργό Υποδομών Νίκο Ταχιάο ότι επίτηδες προκάλεσε τη σύγχυση ανάμεσα στον εξωτερικό δακτύλιο και την εξωτερική περιφερειακή και γνωστοποίησε ότι έχει ξεκινήσει ηλεκτρονικά η συλλογή υπογραφών για να σταματήσει το έργο του flyover.

Για τις συνέπειες από την κατασκευή του ανέφερε ότι «ήδη το έργο κοστίζει 10 εκ. ευρώ ως αποζημίωση για την πεντάμηνη καθυστέρηση στους κατασκευαστές του έργου», «η ρύπανση της ατμόσφαιρας υπερδιπλασιάστηκε τον περασμένο Ιανουάριο σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2023» και «αν υπάρχει υπέρβαση των ορίων για 30 μέρες σε ένα έτος η χώρα κινδυνεύει με την επιβολή προστίμων». Επιπλέον είπε ότι σε λίγο καιρό η κατάσταση θα επιβαρυνθεί λόγω του εισερχόμενου τουρισμού από τις βαλκανικές χώρες με προορισμό τη Χαλκιδική.

Π.Γ.