Στην Alpine έχει γίνει κακοδιαχείριση και θα πάρει χρόνια μέχρι να ανεβαίνει ξανά τακτικά στο βάθρο, αλλά η -ιδιοκτησίας Renault- ομάδα της Φόρμουλα Ένα δεν θα πουληθεί, όπως δήλωσε σήμερα (24/8) ο εκτελεστικός σύμβουλος και πρώην επικεφαλής της, Φλάβιο Μπριατόρε. Ο Ιταλός, ο οποίος εμφανίστηκε στην πίστα του Ζάντφορτ μαζί με τον νέο επικεφαλής της Alpine, Όλιβερ Όουκς, δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι η ομάδα – η οποία πανηγύρισε τίτλους ως Benetton στη δεκαετία του 1990 και ως Renault σε αυτή του 2000 – μπορεί να ελπίζει ότι θα είναι ανταγωνιστική έως το 2027. Αυτή τη στιγμή η γαλλική ομάδα είναι όγδοη στους κατασκευαστές και έχει συγκεντρώσει μόλις 11 βαθμούς σε 14 γκραν πρι.
Όσον αφορά την απόφαση για το ποια μονάδα ισχύος θα χρησιμοποιεί η ομάδα από το 2026, με τη Renault να εξετάζει το ενδεχόμενο να αγοράζει κινητήρες από τη Mercedes και να σταματήσει την παραγωγή τους στο εργοστάσιο του Βιρί-Σατιγιόν κοντά στο Παρίσι, ο Μπριατόρε τόνισε ότι θα την πάρει η γαλλική εταιρεία. Είπε ακόμη ότι η Alpine, η «βάση» της οποίας βρίσκεται στο Ενστόουν της Μεγάλης Βρετανίας, χρειάζεται λιγότερους ανθρώπους, μολονότι φάνηκε να προτείνει ότι αυτό θα επιτευχθεί μέσω αποχωρήσεων και όχι με περικοπές θέσεων εργασίας. «Δεν είναι για πώληση» είπε ο 74χρονος Ιταλός, όταν ρωτήθηκε αν προετοιμάζει την πώληση της ομάδας, και συνέχισε: «Κάτι είναι πολύ ξεκάθαρο, ο (σ.σ. διευθύνων σύμβουλος της Renault) Λούκα ντε Μέο δεν θέλει ποτέ να πουλήσει την ομάδα. Η ερώτηση ολοκληρώθηκε».
Από την πλευρά του, ο Όουκς, η πρόσληψη του οποίου ως του πέμπτου επικεφαλής της Alpine μέσα σε τέσσερα χρόνια ανακοινώθηκε στα τέλη Ιουλίου, είπε μεταξύ άλλων: «Το Ενστόουν έχει κάτι που τα χρήματα δεν μπορούν να αγοράσουν, έχει ένα αγωνιστικό πνεύμα, έχει μια ιστορία. Δεν μπορείς παρά να γυρίσεις και να βρεις αυτό το κάτι που απλά δίνει τεράστιο πάθος για να φτιάξεις το μέρος όπου θα έπρεπε να είναι. Όσον αφορά το τι λείπει, τολμώ να πω ότι έχει γίνει κακοδιαχείριση εδώ και αρκετά χρόνια… έχουμε ορισμένους καταπληκτικούς ανθρώπους εκεί. Δεν φταίνε οι άνθρωποι, φταίει η προηγούμενη ηγεσία».
Στο μεταξύ, το προσωπικό στις εγκαταστάσεις της Renault όπου κατασκευάζονται οι μονάδες ισχύος της Φόρμουλα Ένα κοντά στο Παρίσι προέτρεψε τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία να επανεξετάσει το σχέδιο για την κατάργηση της παραγωγής κινητήρων, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι θα είναι μια προδοσία 50 ετών ιστορίας μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το εργοστάσιο στο Βιρί-Σατιγιόν, με 334 υπαλλήλους, κατασκευάζει τις μονάδες ισχύος που χρησιμοποιεί η Alpine και σχεδιάζει μια μονάδα ισχύος για το 2026, όταν αναθεωρούνται οι σχετικοί κανονισμοί στη Φόρμουλα Ένα.
Μια ανακοίνωση που εκδόθηκε από το Κοινωνικό και Οικονομικό Συμβούλιο των εργαζομένων στο Βιρί κατηγόρησε τη διοίκηση της Renault ότι θέλει να παύσει τις σχετικές με τη Φόρμουλα Ένα δραστηριότητες στις εν λόγω εγκαταστάσεις και να αγοράσει μονάδες ισχύος της Mercedes, προκειμένου να μειώσει τα άμεσα κόστη από τα 120 στα 17 εκατομμύρια δολάρια. Αναφέρει ακόμη ότι μια απόφαση πρόκειται να ληφθεί στις 30 Σεπτεμβρίου.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΟΣ