Το «ναι» και το «όχι», αν και είναι οι πιο σύντομες από όλες τις λέξεις, χρειάζεται να τις σκεφθεί κανείς πολύ προηγούμενος. Πυθαγόρας, 580-490 π.Χ. Αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος

Με αστική συγκοινωνία θα εξυπηρετούνται οι εργαζόμενοι στη ΒΙΠΕ Σίνδου και οι επισκέπτες της

3 Σεπτεμβρίου, 2024

Στο λεωφορείο με αριθμό 53 επιβιβάστηκε σήμερα στις 07.30 ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας και εκτελώντας το δρομολόγιο από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης με προορισμό τη ΒΙΠΕ Σίνδου, εγκαινίασε τη λεωφορειακή γραμμή στη Γ’ φάση της βιομηχανικής περιοχής, που μέχρι σήμερα δεν συνδεόταν με αστική συγκοινωνία.     

«Σήμερα είναι μια εξαιρετική ημέρα γιατί μπορούμε μέσα από μία νέα γραμμή με 25 δρομολόγια να εξυπηρετούμε καλύτερα εργαζόμενους και στη φάση Γ’  της ΒΙΠΕ Θεσσαλονίκης, που αποτελεί τη μεγαλύτερη βιομηχανική περιοχή των Βαλκανίων και στην οποία δραστηριοποιούνται περί τις 600 επιχειρήσεις και μετακινούνται 28.000 εργαζόμενοι», επισήμανε ο κ. Σταϊκούρας σε δηλώσεις του στο τέλος της διαδρομής.

Στο λεωφορείο, επέβαιναν, μεταξύ άλλων, ο υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, η υφυπουργός Ανάπτυξης, Άννα Μάνη Παπαδημητρίου, ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), Γιάννης Τόσκας και ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, Θάνος Ψαθάς.

«Σήμερα είναι μια καλή ημέρα για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και μια εξαιρετική ημέρα για τα δυτικά της πόλης», επισήμανε ο κ. Σταϊκούρας, συμπληρώνοντας: «είναι ένα καλό πρώτο βήμα για το πώς αντιλαμβανόμαστε όλοι οι εμπλεκόμενοι τον νέο συγκοινωνιακό χάρτη της Θεσσαλονίκης». Άλλωστε, όπως επανέλαβε, η Θεσσαλονίκη μεταμορφώνεται με τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία και με τη λειτουργία του μετρό τους επόμενους μήνες και στο πλαίσιο αυτό τόνισε: «οφείλουμε και θα πράξουμε έναν νέο συγκοινωνιακό χάρτη, έτσι ώστε να εξυπηρετήσουμε καλύτερα και πληρέστερα τους πολίτες και τους εργαζόμενους. Κάνουμε τις μετακινήσεις τους πιο εύκολες, πιο γρήγορες και πιο οικονομικές. Θα συνεχίσουμε με μεθοδικότητα και συντονισμό έτσι ώστε διαρκώς να βελτιώνουμε την καθημερινότητα του πολίτη», σημείωσε.

Στις 30/11 η βασική γραμμή του μετρό και στο β΄6μηνο του 2025 η επέκταση προς Καλαμαριά

Απαντώντας σε ερώτηση για το εάν προβλέπεται και σχεδιάζεται το μετρό Θεσσαλονίκης να φτάνει και στην βιομηχανική περιοχή της Σίνδου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε: «Πρέπει πάντα να είμαστε ρεαλιστές. Ακόμα δεν έχουμε παραδώσει τη βασική γραμμή του μετρό, δεν έχουμε ολοκληρώσει την επέκταση στην Καλαμαριά και συζητούμε, ορθώς μεν αλλά με τη λογική του σχεδιασμού, τις επεκτάσεις του».

Υπενθυμίζοντας ότι η βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί προς χρήση στους πολίτες στις 30/11, τόνισε ότι η επέκτασή του προς Καλαμαριά θα ακολουθήσει στο β΄ 6μηνο του 2025 και «θα επεκταθεί βεβαίως και περαιτέρω βρίσκοντας και την αναγκαία χρηματοδότηση», ξεκαθάρισε. Στο πλαίσιο αυτό, ανέφερε ότι είναι σε εξέλιξη διαβούλευση με την τοπική αυτοδιοίκηση και με τους αρμόδιους φορείς «έτσι ώστε να κάνουμε τις βέλτιστες εφικτές επιλογές μελλοντικά», υπογράμμισε.

«Μετρό, αστική συγκοινωνία και περιαστικές συγκοινωνίες, όλα μαζί εξασφαλίζουν μια καλύτερη ημέρα για τους πολίτες και επισκέπτες της Θεσσαλονίκης», επισήμανε από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών, Βασίλης Οικονόμου και λέγοντας ότι χιλιάδες εργαζόμενοι μετακινούνται προς την ΒΙΠΕ Σίνδου, σημείωσε ότι «η κάλυψη ολόκληρης πλέον της βιομηχανικής περιοχής με νέο καθημερινό πρόγραμμα κίνησης λεωφορείων είναι μια κατάκτηση και για τους εργαζομένους και για εμάς και νομίζω ότι όλοι πρέπει να είμαστε χαρούμενοι σήμερα. Σκοπός μας είναι να εξυπηρετήσουμε τον πολίτη και την καθημερινότητά του», επισήμανε.

«Το δρομολόγιο θα εξυπηρετήσει τους 28.000 εργαζόμενους στη ΒΙΠΕ Σίνδου εξασφαλίζοντας και ενισχύοντας και το εισόδημά τους, ενώ η καθιέρωσή του γίνεται σύμφωνα με τις επιταγές της πράσινης ανάπτυξης, καθώς θα έχουμε και λιγότερες μετακινήσεις με το αυτοκίνητο», σημείωσε από την πλευρά της η υφυπουργός Ανάπτυξης, Άννα Μάνη Παπαδημητρίου και μιλώντας και η ίδια για μια πολύ ωραία ημέρα σήμερα, τόνισε: «στόχος μας είναι η ενίσχυση της Θεσσαλονίκης, της Μακεδονίας, της Βόρειας Ελλάδας και όλης της ελληνικής περιφέρειας».

Μεταξύ άλλων, η ίδια αναφέρθηκε στα έργα που προωθούνται στη ΒΙΠΕ Σίνδου, με την υλοποίηση των οποίων η βιομηχανική περιοχή θα αναβαθμιστεί συνολικά, τόνισε ότι είναι ύψους 15,5 εκατ. ευρώ με χρηματοδότηση και μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και σημείωσε ότι «στρατηγικός στόχος της κυβέρνησης είναι η Θεσσαλονίκη να καταστεί πρωτεύουσα της βιομηχανίας». 

«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να δημιουργήσουμε τις νέες συνθήκες εξυπηρέτησης της ΒΙΠΕ Σίνδου και είμαστε χαρούμενοι γιατί μαζί με την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης αλλά και τις αστικές συγκοινωνίες,τον ΟΑΣΘ, δημιουργούμε τις προϋποθέσεις και πραγματώνουμε σκέψεις που έχουν δημιουργηθεί μέχρι στιγμής για την εξυπηρέτηση της περιοχής», επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας, προσθέτοντας ότι «για αυτόν τον λόγο προσθέσαμε και 25 δρομολόγια στις τοπικές γραμμές τις ΒΙΠΕ, προσθέσαμε και καινούριες διαδρομές για την εξυπηρέτηση της γραμμής από Θεσσαλονίκη προς τη βιομηχανική περιοχή και πίσω στην πόλη και εξυπηρετώντας και το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας και την ΕΤΒΑ».

Λέγοντας «θα συνεχίσουμε», ο κ. Τόσκας επισήμανε ότι η ανάπτυξη της συνολικότερης εξυπηρέτησης ξεκινά από τη Δυτική Θεσσαλονίκη και είναι ένα σημαντιικό στοιχείο του νέου συγκοινωνιακού χάρτη».

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, Θάνος Ψωμάς ευχαρίστησε τους υπουργούς και όλους τους εμπλεκόμενους για τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουν και εκτελούν ως προς τη διευκόλυνση της μετακίνησης των επισκεπτών (35.000 ημερησίως) και εργαζομένων (28.000) στη ΒΙΠΕ Σίνδου και υπενθύμισε ότι η βιομηχανική περιοχή εκτείνεται σε 12.500 στρέμματα και με την ολοκλήρωση των έργων υποδομής δεν θα είναι μόνο η μεγαλύτερη στα Βαλκάνια, αλλά και θα φέρει ένα νέο και ανανεωμένο πρόσωπο.  

Η ΒΙΠΕ Σίνδου θα εξυπηρετείται μόνιμα με αστική συγκοινωνία

Με ενισχυμένα δρομολόγια και με την τροποποίηση των λεωφορειακών γραμμών 51 και 53, ο ΟΣΕΘ  καλύπτει πλέον το σύνολο της Βιομηχανικής Περιοχής Σίνδου, με νέο καθημερινό πρόγραμμα κίνησης λεωφορείων. Στον νέο σχεδιασμό εντάχθηκε και το δυτικό άκρο της ΒΙΠΕΘ (φάση Γ) που μέχρι και την προηγούμενη εβδομάδα δεν συνδέονταν με αστική συγκοινωνία.

Η λεωφορειακή γραμμή 53 (τοπικό Σίνδου) ενισχύθηκε με ένα ακόμη όχημα, ενώ επιπλέον 25 δρομολόγια της γραμμής συνδέονται καθημερινά με το δυτικό άκρο της ΒΙΠΕΘ (53 A Σίνδος – Γ Φάση ΒΙΠΕΘ). Παράλληλα στο βασικό δρομολόγιο της γραμμής 53 προστέθηκε ένα νέο τμήμα της ΒΙΠΕΘ στο νοτιοανατολικό άκρο.

Για τη γραμμή 51, το πρώτο δρομολόγιο που θα ξεκινά στις 05:50 π.μ, διέρχεται από το δυτικό άκρο βιομηχανικής περιοχής και καταλήγει στον τερματικό σταθμό της Σίνδου (51Β Σίνδος – ΒΙΠΕΘ). 

Ελ. Αλ. 

ΦΩΤΟ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΒΙΠΕ – ΕΤΒΑ/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΣ