Σε νέα καινοτόμα προϊόντα συνεχίζει να επενδύει η Matrix Pack, η οποία αναπτύσσει και διαθέτει καλαμάκια και είδη μιας χρήσης για την εστίαση από βιώσιμα υλικά νέας γενιάς, ανθεκτικά στη χρήση και ασφαλή για τον καταναλωτή. Σύμφωνα με όσα ανέφερε εχθές ο πρόεδρος του ομίλου, Λυμπέρης Πολυχρονόπουλος στο πλαίσιο ενημερωτικής εκδήλωσης στις εγκαταστάσεις της Matrix Pack στη Ριτσώνα, η εταιρεία υλοποιεί νέα επένδυση ύψους 50 εκατ. ευρώ, με ίδια κεφάλαια και χρηματοδότηση κατά 27 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, σε προϊόντα fiber δηλαδή χάρτινο πολτό από ίνες ξύλου.
Η Matrix Pack, με έτος ίδρυσης το 2009, αποτελεί την πρώτη βιομηχανία στην Ευρώπη που παρήγαγε καλαμάκια από βιο-αποδομήσιμες πρώτες ύλες ήδη από το 2016 πριν από την εφαρμογή της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 904/2019 «Περί μείωσης των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον» που προώθησε την αντικατάσταση των πλαστικών καλαμακίων και ειδών μίας χρήσης στην εστίαση με χάρτινα.
Με επτά μονάδες παραγωγής (ΗΠΑ, Ελλάδα, Βουλγαρία, Ηνωμένο Βασίλειο) και 10 κέντρα διανομής (ΗΠΑ, Καναδάς, Ισπανία, Πολωνία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ελλάδα, Βουλγαρία, Ιαπωνία) η ελληνική Matrix Pack δραστηριοποιείται σε 61 χώρες και προμηθεύει περισσότερους από 650 πελάτες διεθνώς με 20 δισ. τεμάχια σε καλαμάκι και 1 δισ. σε καπάκια και άλλα προϊόντα από χαρτί και βιοαποδομήσιμες πρώτες ύλες ετησίως. Σημειώνεται ότι η εταιρεία επενδύει στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών παραγωγής αλλά και στην εύρεση νέων υλικών που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της αγοράς και ταυτόχρονα μειώνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Απασχολεί περισσότερους από 630 εργαζομένους στις εγκαταστάσεις της σε Ελλάδα, ΗΠΑ, Βουλγαρία, Ηνωμένο Βασίλειο.
Σύμφωνα με όσα επισημάνθηκαν, τα συμβόλαια που έχει η εταιρεία με μεγάλους πελάτες έχουν ήδη εξασφαλίσει τζίρο 83 εκατ. ευρώ για το 2024, ενώ αναμένεται διπλασιασμός τζίρου το 2025, περίπου στα 170 εκατ. ευρώ. Το 2022 ο τζίρος ανήλθε στα 40 εκατ. ευρώ ενώ εφέτος εκτιμάται ότι θα κλείσει στα 43 εκατ. ευρώ. Την τριετία 2020 -2022 η ανάπτυξη ξεπερνά το 40%, ενώ το μερίδιο που εισφέρουν οι πωλήσεις στην Ελλάδα κυμαίνεται κάτω από 10%.
Για τη χρήση 2022 η εταιρεία κατέγραψε θετικό EBITDA, στα 7,5 εκατ. ευρώ ενώ εφέτος θα διαμορφωθεί στα 8 εκατ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά στην κερδοφορία, από την φετινή οικονομική χρήση η εταιρεία αναμένεται να μηδενίσει τις ζημίες και όπως επισημάνθηκε το 2024 θα καταγράψει θετικό πρόσημο.
Συνεχίζοντας την πορεία της προς την παραγωγή πράσινων ειδών συσκευασίας μίας χρήσης η Matrix Pack έχει ήδη ολοκληρώσει σημαντικές επιχειρηματικές κινήσεις. Στο πλαίσιο αυτό, προσέλκυσε επένδυση ύψους 18 εκατ. ευρώ με την είσοδο του επενδυτικού κεφαλαίου «South Bridge Europe Mezzanine II», εξέδωσε μακροπρόθεσμο πράσινο ομολογιακό δάνειο ύψους 15 εκατ. ευρώ που καλύφθηκε ισομερώς από τις τράπεζες Πειραιώς και Alpha ενώ ολοκλήρωσε την εξαγορά της εταιρείας «The Paper Straw», με μονάδα παραγωγής στην Βρετανία καθώς και σημαντική παρουσία στην ευρωπαϊκή αγορά. Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Πολυχρονόπουλος, η διοίκηση σχεδιάζει νέα μεγάλη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου με τη συμμετοχή ξένου επενδυτή το 2024, με την προϋπόθεση ότι θα διατηρηθεί ο έλεγχος των αποφάσεων.
Η Matrix Pack έχει επενδύσει περισσότερα από 10 εκατ. ευρώ, τα τελευταία χρόνια, σε R&D για την ανάπτυξη καινοτόμων, ποιοτικών, ασφαλών καλαμακίων και ειδών μιας χρήσης για την εστίαση, ενισχύοντας συνεχώς την γκάμα των κωδικών της. Στο πλαίσιο αυτό, ξεκίνησε την παρασκευή σε καπάκια ροφήματος από fiber, δηλαδή χάρτινο πολτό από ίνες ξύλου για ακόμα πιο περιορισμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Στην Ριτσώνα η Matrix Pack παράγει χάρτινα καλαμάκια ροφήματος, χάρτινα καλαμάκια για βιομηχανική χρήση σε συσκευασίες γάλακτος και χυμών, καπάκια για ζεστά και κρύα ροφήματα από fiber δηλαδή χάρτινο πολτό από ίνες ξύλου, επιτραπέζια σκεύη τροφίμων από fiber χαρτιού και χάρτινα μαχαιροπήρουνα μίας χρήσης. Τα προϊόντα της απευθύνονται σε όλους τους κλάδους τις αγοράς τροφίμων και ποτών, όπως επιχειρήσεις εμφιάλωσης ροφημάτων (βιομηχανικό καλαμάκι), μεγάλες αλυσίδες γρήγορου φαγητού και καφέ (QSR), ξενοδοχεία, μπαρ, καφεστίαση και υπηρεσίες catering (Ho.Bar.Re.Ca.) και στις αγορές λιανικής (σούπερ μάρκετ και καταστήματα εμπορικά και cash-n-carry).
Μαρία Τσιβγέλη