Αυτή και μόνο είναι η ρίζα από όπου ξεπετιέται ένας τύραννος: όταν εμφανίζεται για πρώτη φορά είναι ο προστάτης. Πλάτων, 427-347 π.Χ., Φιλόσοφος

Κ. Χατζηδάκης: Ιστορική στιγμή η είσοδος του ΔΑΑ στο Χρηματιστήριο Αθηνών

7 Φεβρουαρίου, 2024

Το Χρηματιστήριο Αθηνών υποδέχθηκε σήμερα τη διοίκηση και τα στελέχη του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών, με αφορμή την εισαγωγή των μετοχών της εταιρείας στην Κύρια Αγορά.
Ο CEO του Ομίλου Χρηματιστηρίου Αθηνών κ. Γ. Κοντόπουλος επεσήμανε ότι η είσοδος του ΔΑΑ στη χρηματιστηριακή αγορά είναι κομβικής σημασίας όχι μόνο για την ίδια την εταιρεία και το Χ.Α. και την ελληνική οικονομία, αλλά αποτελεί και μήνυμα για την επενδυτική δυναμική της Ελλάδος. Πρόσθεσε ότι αποτελεί τη μεγαλύτερη έκδοση των τελευταίων 18 ετών, αυξάνοντας την κεφαλαιοποίηση της χρηματιστηριακής αγοράς κατά 2,5 δισ. ευρώ.
Ο κ. Ιωάννης Παράσχης, CEO του ΔΑΑ κήρυξε την έναρξη της σημερινής συνεδρίασης του Χρηματιστηρίου, τονίζοντας ότι η είσοδος του ΔΑΑ στο Χρηματιστήριο Αθηνών αποτελεί ορόσημο, στην πορεία του από το 1996 που ξεκίνησε από μηδενική βάση με την σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα. Πρόσθεσε ότι το ΔΑΑ θα παρέχει υψηλή ποιότητα υπηρεσιών, δημιουργώντας αξία στους μετόχους του και στην ελληνική οικονομία γενικότερα.
Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Κ. Χατζηδάκης χαρακτήρισε την είσοδο του ΔΑΑ στο Χ.Α. ως μεγάλη επιτυχία, τόσο για την ίδια την εταιρεία, αλλά και για το Χρηματιστήριο Αθηνών και ως μια ιστορική στιγμή για την πορεία της χώρας.
Τόνισε ότι το δημόσιο θα εισπράξει 785 εκατ. ευρώ, επισημαίνοντας ότι η επιτυχία του ΔΑΑ και μίας σειράς άλλων αποκρατικοποιήσεων και πωλήσεων (Εθνική, Eurobank, Alpha Bank, ΕΛΠΕ, Αττική Οδός κ.α.) αποτυπώνουν την εμπιστοσύνη των επενδυτών στην ελληνική οικονομία.
Πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση πιστεύει στην ελεύθερη οικονομία που προσελκύει επενδύσεις που οδηγούν στην ανάπτυξη, αποφέροντας οφέλη προς όλους και κυρίως στους ασθενέστερους πολίτες.
Αναφέρθηκε, επίσης στα μέτρα της κυβέρνησης για την στήριξη της χρηματιστηριακής αγοράς με τη μείωση του φόρου των χρηματιστηριακών συναλλαγών και του φόρου συγκέντρωσης κεφαλαίου, ενώ άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο και για λήψη περαιτέρω μέτρων στήριξης της κεφαλαιαγοράς.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε ότι η ελληνική οικονομία έχει γυρίσει σελίδα και αποκτά εξωστρέφεια, στηριζόμενη στις επενδύσεις. Το ύψος των προσφορών και το τίμημα αποτυπώνουν την αναπτυξιακή πορεία του ΔΑΑ, την στρατηγική του σημασία για την Ελλάδα και την ενίσχυση της θέσης της χώρας μας.
Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ κ. Δ. Πολίτης επεσήμανε την υψηλή αξία που υπάρχει στο ΔΑΑ, τονίζοντας ότι η μεγάλη επιτυχία της δημόσιας προσφοράς οφείλεται στην ποιότητα της εταιρείας και στο άξιο management.
Η πρόεδρος της Επιτροπής Kεφαλαιαγοράς Β. Λαζαράκου, επισήμανε ότι η εισαγωγή του ΔΑΑ αναβαθμίζει την ελληνική κεφαλαιαγορά, και θα αποτελέσει αρχή για είσοδο στο Χ.Α. και άλλων εταιρειών αναλόγου μεγέθους.
Τέλος να σημειωθεί ότι η πρόσφατη δημόσια εγγραφή προσέλκυσε προσφορές που ξεπέρασαν τα 8 δισ. ευρώ, υπερκαλύπτοντας το ζητούμενο ποσό κατά 12 φορές. Τα έσοδα της δημόσιας προσφοράς ανήλθαν σε 784,7 εκατ. ευρώ.

Χρήστος Σταϊκούρας: Η αναπτυξιακή δυναμική του ΔΑΑ επιβεβαιώνει ότι η ελληνική οικονομία έχει αλλάξει σελίδα

Η αναπτυξιακή δυναμική του Αεροδρομίου καταδεικνύει τη στρατηγική σημασία του για την Ελλάδα και επιβεβαιώνει ότι η ελληνική οικονομία έχει αλλάξει σελίδα, τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, κατά την έναρξη διαπραγμάτευσης των μετοχών της «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.», στο Χρηματιστήριο Αθηνών. 
«Η ελληνική οικονομία έχει αλλάξει σελίδα. Γίνεται πιο εξωστρεφής, στηριζόμενη, όλο και περισσότερο, στις επενδύσεις, που με τη σειρά τους, ενισχύουν τη βιώσιμη ανάπτυξη, δημιουργούν νέες θέσεις απασχόλησης και τονώνουν την κοινωνική συνοχή», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ότι οι επενδύσεις για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση του αερολιμένα συνεχίζονται, ώστε να αυξηθεί η ικανότητα του αεροδρομίου να φιλοξενεί περισσότερα αεροσκάφη και επιβάτες, με στόχο την αύξηση της χωρητικότητας των τερματικών σταθμών σε 50 εκατομμύρια επιβάτες – ετησίως – έως το 2046.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της τοποθέτησης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα:
Αισθάνομαι ιδιαίτερη ικανοποίηση και τιμή που παρευρίσκομαι στην ημέρα εισαγωγής του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» στο Χρηματιστήριο Αθηνών.
Το ύψος προσφορών των επενδυτών, το τίμημα και η όλη διαδικασία της δημόσιας εγγραφής που καταλήγουν στο σημερινό αποτέλεσμα, αντικατοπτρίζουν την αναπτυξιακή δυναμική του Αεροδρομίου, καταδεικνύουν τη στρατηγική σημασία του για την Ελλάδα και ενισχύουν τη θέση του στον διεθνή αεροπορικό χάρτη. Παράλληλα, επιβεβαιώνουν ότι η ελληνική οικονομία έχει αλλάξει σελίδα. Μεγεθύνεται, αναβαθμίζεται και ισχυροποιείται. Καθίσταται πιο ανθεκτική.
Γίνεται πιο εξωστρεφής, στηριζόμενη, όλο και περισσότερο, στις επενδύσεις. Επενδύσεις που, με τη σειρά τους, ενισχύουν την βιώσιμη ανάπτυξη, δημιουργούν νέες θέσεις απασχόλησης και τονώνουν την κοινωνική συνοχή. Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» είναι ένα τέτοιο, καλό παράδειγμα. Οι σύγχρονες εγκαταστάσεις, οι προηγμένες υπηρεσίες, η καινοτομία, τα υψηλά πρότυπα ασφαλείας και η εξυπηρέτηση υψηλής ποιότητας σε ταξιδιώτες και αεροπορικές εταιρείες, καθιστούν τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών το σημαντικότερο σημείο σύνδεσης της Ελλάδας με ολόκληρο τον κόσμο.
Μέσα στο 2023, μετακινήθηκαν περισσότεροι από 28 εκατομμύρια επιβάτες, επιτυγχάνοντας αύξηση κατά 10% σε σχέση με το 2019.
Ο αριθμός των πτήσεων, κατά το περασμένο έτος, ξεπέρασε τις 240.000, αυξημένος κατά 7% σε σχέση με το 2019, συνδέοντας την Αθήνα με περισσότερες από 155 πόλεις – προορισμούς σε 55 χώρες, σε συνεργασία με περισσότερους από 65 αερομεταφορείς.
Μάλιστα, το Αεροδρόμιο, τα τελευταία 5 έτη, έχει προσθέσει 69 νέους προορισμούς στο δίκτυό του και έχει αναπτύξει συνεργασίες με 32 νέες αεροπορικές εταιρείες. Αυτή η ανοδική πορεία αναμένεται να συνεχιστεί και φέτος. Όπως, βέβαια, συνεχίζονται και οι επενδύσεις για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση του αερολιμένα, ώστε να αυξηθεί η ικανότητα του αεροδρομίου να φιλοξενεί περισσότερα αεροσκάφη και επιβάτες, με στόχο την αύξηση της χωρητικότητας των τερματικών σταθμών σε 50 εκατομμύρια επιβάτες – ετησίως – έως το 2046. Και αυτό γιατί η ισχυροποίηση και η εξωστρέφεια της πατρίδας μας δημιουργούν την ανάγκη για σύγχρονες, βιώσιμες και πιο ανθεκτικές υποδομές και μεταφορές. Σε αυτή την κατεύθυνση κινούμαστε, με σχέδιο και μεθοδικότητα, συλλογικά και συνεκτικά.