Η συνηθισμένη μοίρα των καινούργιων αληθειών είναι να αρχίζουν σαν αιρέσεις και να καταλήγουν σαν προκαταλήψεις. Thomas Huxley, 1825-1895, Βρετανός βιολόγος

Κ. Γκιουλέκας: «Να διευκολύνουμε τη ζωή των πολιτών στη φάση κατασκευής του flyover»

Τη βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας και την επίλυση προβλημάτων που προκύπτουν στην πόλη και στην περιφερειακή οδό, στη φάση της κατασκευής του flyover, είχε ως αντικείμενο η σημερινή συνεδρίαση του συντονιστικού οργάνου για το έργο, στο Διοικητήριο, υπό τον υφυπουργό Εσωτερικών (Μακεδονίας – Θράκης), Κώστα Γκιουλέκα, με τη συμμετοχή αυτοδιοικητικών, υπηρεσιακών παραγόντων και φορέων.

Οι τακτικές συσκέψεις του συντονιστικού, ανά δεκαπενθήμερο, έχουν ως στόχο να καταγράφονται και να επικαιροποιούνται τα ζητήματα που ανακύπτουν κάθε φορά και οι δράσεις αντιμετώπισής τους. Στη σημερινή σύσκεψη συζητήθηκε ο τρόπος άμεσης διακομιδής, με ασθενοφόρο, σοβαρών περιστατικών υγείας, σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης στην περιφερειακή οδό, θέματα πυροπροστασίας και ρύθμισης της κυκλοφορίας.

«Το συντονιστικό για το flyover θα συνεδριάζει τακτικά, κάθε δεκαπέντε ημέρες, για να αντιμετωπίζει θέματα, και στόχος και σκοπός μας είναι -όπως είναι και η εντολή του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη- να διευκολύνουμε τη ζωή των Θεσσαλονικέων, περισσότερο σε αυτή τη φάση κατασκευής του flyover, και να προσπαθήσουμε πραγματικά, με αποτελέσματα και όχι με λόγια, να φανούμε χρήσιμοι στο κοινωνικό σύνολο», υπογράμμισε ο κ. Γκιουλέκας, σε δηλώσεις του μετά τη σύσκεψη.

Ο υφυπουργός σημείωσε, μεταξύ άλλων, ότι έχουν τοποθετηθεί τρεις μεγάλες δεξαμενές ύδατος, κατά μήκος της περιφερειακής οδού, από την κατασκευάστρια εταιρεία του flyover , προκειμένου να λειτουργούν υποβοηθητικά στο έργο της πυροσβεστικής, στο περιαστικό δάσος, ως σημεία άντλησης νερού στην περίπτωση εκδήλωσης πυρκαγιάς. Ταυτόχρονα, ανέφερε ότι σε συνεννόηση με τον αρμόδιο υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Χρυσοχοΐδη ενισχύθηκε η δύναμη της τροχαίας και υπάρχει συνεχή επικοινωνία για ότι χρειαστεί περαιτέρω, με στόχο την καλύτερη ρύθμιση της κυκλοφορίας.

Ο κ. Γκιουλέκας ανέφερε ακόμη ότι στις 8 Αυγούστου θα γίνουν στο Διοικητήριο δυο συσκέψεις. Η πρώτη σύσκεψη θα είναι με όσους σχετίζονται με τα τεχνικά ζητήματα κατασκευής του έργου, δηλαδή με την ανάδοχο εταιρεία, την κατασκευάστρια, την Εγνατία Οδό Α.Ε. και με άλλους εμπλεκόμενους φορείς, με την Τροχαία και την Πυροσβεστική, με αντικείμενο το κυκλοφοριακό. Θα ακολουθήσει δεύτερη σύσκεψη, την ίδια μέρα, στο ΥΜΑΘ, με εκπροσώπους του εμπορικού κόσμου της πόλης και με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, με αντικείμενο την εύρυθμη λειτουργία και την τόνωση της αγοράς και για το πρόβλημα των φορτοεκφορτώσεων. «Πρέπει να μπουν σε ένα πλαίσιο κανόνων και ωραρίων για να μην δημιουργείται αυτό το κομφούζιο σε κάποιες περιοχές της πόλης, ιδιαίτερα επιβαρυμένες κυκλοφοριακά», είπε ο υπουργός.

Ο αντιδήμαρχος του Δήμου Θεσσαλονίκης, Βασίλης Γάκης, ανέφερε ότι έχει ψηφιστεί η νέα κανονιστική του δήμου και σε συνεργασία με την τροχαία αναζητούνται οι καλύτερες δυνατές λύσεις, όπως επίσης είναι σε εξέλιξη συνεννοήσεις με φορείς που διαθέτουν αναξιοποίητα περιφερειακά οικόπεδα ώστε αυτά να διατεθούν προσωρινά προς χρήση, για να μπορούν να σταθμεύουν οχήματα και να διευκολυνθεί η κυκλοφορία μέσα από στο κέντρο της πόλης.

Σημείωσε ακόμη ότι μέσα στον Αύγουστο αλλάζει και το ωράριο λειτουργίας του ΦΟΣΔΑ, του φορέα διαχείρισης απορριμμάτων, με τρόπο που «διευκολύνει πάρα πολύ τον δήμο Θεσσαλονίκης για τη νυχτερινή αποκομιδή» και για την ελάφρυνση του συγκοινωνιακού φόρτου σε ώρες αιχμής.

«Το βασικό στοιχείο είναι η υπομονή, με την έννοια ότι ελπίζουμε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα και με πιστή εφαρμογή του χρόνου διαγράμματος να εκτελεστεί το έργο του flyover, που, ούτως ή άλλως, όλοι αναγνωρίζουμε ότι είναι αναγκαίο» είπε ο κ. Γάκης.

Προτάσεις για την ενίσχυση του αριθμού των πυροσβεστικών οχημάτων στα είκοσι εντός του περιαστικού δάσους, ώστε να επεμβαίνουν άμεσα σε περίπτωση εκδήλωσης πυρκαγιάς ζήτησε ο δήμαρχος Νεάπολης – Συκεών, Σίμος Δανιηλίδης, επισημαίνοντας την ανάγκη για επιτάχυνση του έργου σε τρεις βάρδιες και την παράλληλη προώθηση της θαλάσσιας συγκοινωνίας. Υπογράμμισε, ωστόσο, ότι προτεραιότητα, αντί του flyover, θα έπρεπε να ήταν -και να είναι- η κατασκευή εξωτερικής περιφερειακής.

Διευθετήσεις που να διευκολύνουν τη μεταφορά και τη φορτοεκφόρτωση, έως ότου ολοκληρωθεί το έργο, μέσω της αξιοποίησης της τεχνολογίας, με έξυπνα φανάρια και με υπόδειξη των κενών θέσεων πάρκινγκ ακόμη και σε ιδιωτικά πάρκινγκ, ζήτησε ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Αναστάσιος Καπνοπώλης. «Η ανάδοχος εταιρεία, εκτός από το να κατασκευάσει τον δρόμο το flyover έχει την υποχρέωση, τον φόρτο εργασίας που έχει δημιουργήσει και την κίνηση στο κέντρο Θεσσαλονίκης, να την αποκαταστήσει, επενδύοντας σε έργα στο κέντρο της πόλης. Διότι, αυτά έχουν μεταφερθεί από την περιφερειακή οδό στο κέντρο κι έχουν αναστατώσει μία πόλη, που μέχρι τώρα βοηθιόταν πάρα πολύ από τον περιφερειακό, αλλά λόγω κορεσμού του, έπρεπε να γίνει και πρέπει να γίνει το flyover».

Στη σύσκεψη πήραν μέρος, επίσης, ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ, Λάζαρος Κυρίζογλου, ο πρόεδρος της ΠΕΔΚΜ, Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, η δήμαρχος Καλαμαριάς, Χρυσά Αράπογλου, ο αντιπεριφερειάρχης της ΠΚΜ, Πάρις Μπίλιας, ο αντιδήμαρχος Ελευθερίου Κορδελιού, Στάθης Λαφαζανίδης, οι πρόεδροι του ΟΑΣΘ και του ΟΣΕΘ κ.ά.

Φ.Γ.