Μια ημέρα αφότου πανηγύρισε το «1-2-3» στο Ράλι Ιαπωνίας, με το οποίο «έπεσε η αυλαία» της χρονιάς στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC), η Toyota αποκάλυψε το… ρόστερ των οδηγών, οι οποίοι θα οδηγούν τα αυτοκίνητά της στη σεζόν του 2024. Η ιαπωνική ομάδα, η οποία πανηγύρισε το 2023 τον τίτλο σε οδηγούς (με τον Κάλε Ροβάνπερα) και κατασκευαστές (για τρίτη διαδοχική χρονιά), επέλεξε να μην προχωρήσει σε αλλαγές στο δυναμικό της. Έτσι, ο Ουαλός Έλφιν Έβανς θα «τρέξει» σε όλους τους αγώνες του 2024 με στόχο να πετύχει κάτι καλύτερο από την δεύτερη θέση που κατέκτησε φέτος στη βαθμολογία των οδηγών. Μαζί του σε κάθε αγώνα της χρονιάς με το δεύτερο GR Yaris Rally 1 θα είναι ο Ιάπωνας Τακαμότο Κατσούτα, ο οποίος εντυπωσίασε στον αγώνα της πατρίδας του, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο στις εννέα από τις συνολικά 21 ειδικές.
Στο μεταξύ, ο Φινλανδός Κάλε Ροβάνπερα, ο οποίος αναδείχθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής το 2022 και το 2023 και έχει υπογράψει πολυετές συμβόλαιο με την Toyota, θα «τρέξει» σε επιλεγμένους αγώνες το 2024. Ο 23χρονος οδηγός επέλεξε να μη μετάσχει σε όλους τους αγώνες της νέας σεζόν, προκειμένου να «γεμίσει τις μπαταρίες» του και να επιστρέψει τα επόμενα χρόνια στη διεκδίκηση των τίτλων. Επίσης, ο Γάλλος οκτώ φορές πρωταθλητής του WRC, Σεμπαστιάν Οζιέ, παραμένει στην ομάδα και θα συνεχίσει να «τρέχει» σε επιλεγμένους αγώνες, έχοντας πανηγυρίσει τρεις νίκες στη διάρκεια του 2023.
Σε δηλώσεις του στο WRC.com, ο επικεφαλής της Toyota, Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα, επιβεβαίωσε ότι οι Ροβάνπερα και Οζιέ δεν θα μοιραστούν το ίδιο αυτοκίνητο το 2024. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να ληφθούν αποφάσεις αναφορικά με το ποιόν οδηγό θα ορίζει η ομάδα για να παίρνει βαθμούς για το πρωτάθλημα κατασκευαστών σε κάθε αγώνα, ειδικά στην περίπτωση που ο Γάλλος και ο Φινλανδός θα μετέχουν στο ίδιο Ράλι. Σε αυτό το σενάριο, ενδέχεται να ζητηθεί από τον Κατσούτα να κάνει στην… άκρη για το εν λόγω δίδυμο στους αγώνες, στους οποίους θα «τρέχουν» και οι δύο.
«Ως κατασκευαστής, δεν είναι το πιο ωραίο πράγμα, όταν έχεις οδηγούς που τρέχουν στο μισό πρωτάθλημα, επειδή θέλουμε να έχουμε οδηγούς που μετέχουν σε ολόκληρο το πρωτάθλημα για τους τίτλους» είπε ο Λάτβαλα και συνέχισε: «Όμως, σε αυτή την περίπτωση, πρέπει επίσης να σκεφτούμε ότι επενδύουμε για το μέλλον. Ο “Τάκα” θα κάνει ολόκληρη τη σεζόν, αλλά ευτυχώς υπάρχει μια επιλογή που μπορούμε να “παίξουμε” λίγο με τους οδηγούς. Αυτό θα μπορούσε να συμβεί, αν ο Σεμπ και ο Κάλε είναι μαζί στον ίδιο αγώνα, κάτι που είναι πολύ πιθανό. Ο Τάκα ήταν ήδη σε αυτή τη θέση φέτος, επομένως δεν είναι κάτι νέο γι’ αυτόν. Στην πραγματικότητα, νομίζω ότι θα είναι (προτεινόμενος για να κερδίζει βαθμούς) περισσότερο την επόμενη χρονιά ως τρίτος οδηγός απ’ ό,τι είναι φέτος».
Επίσης, ο Λάτβαλα παραδέχθηκε ότι, ενώ η ύπαρξη δύο οδηγών μερικής… απασχόλησης στην ομάδα μπορεί να “δουλέψει” για το 2024, δεν είναι μια συμφωνία, με την οποία θα ήθελε να συνεχίσει μακροπρόθεσμα: «Ταιριάζει πολύ καλά τώρα, γιατί ο Σεμπ θέλει να κάνει μισή σεζόν, αλλά στο μέλλον δεν ξέρουμε τι θέλει να κάνει. Θα έλεγα ότι, ειλικρινά, δεν είναι επιθυμία μας να συνεχίσουμε με δύο οδηγούς που θα κάνουν μισή σεζόν, αλλά, σε αυτό το σημείο, ταιριάζει».