Μπορεί να υπάρξουν καλύτερες εποχές, αλλά αυτή εδώ είναι η δική μας. Jean-Paul Sartre, 1905-1980, Γάλλος φιλόσοφος

Η Renault θα διατηρήσει την παραγωγή αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα για τα επόμενα 10 χρόνια

29 Φεβρουαρίου, 2024

Η Renault θα διατηρήσει την παραγωγή αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα για τα επόμενα 10 χρόνια

Η πτώση των πωλήσεων των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων(EV) και οι δυσοίωνες προβλέψεις για την αγορά των EV τα επόμενα χρόνια, υποχρεώνουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επανεξετάσουν τα προγράμματα εξέλιξης και κατασκευής των αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων.

Ήδη οι απώλειες στον ισολογισμό τω περισσότερων μαρκών από την δραστηριότητα στην ηλεκτροκινηση είναι μεγάλες και γι αυτό αλλάζουν την πολιτική τους ακόμη και στον τομέα των αυτοκινήτων που φέρουν θερμικό κινητήρα. Τα γνωστά μοντέλα που ήδη κυκλοφορούν στην ευρωπαϊκή αγορά με κινητήρα βενζίνης είτε ντίζελ θα εξακολουθήσουν να κατασκευάζονται και να πωλούνται τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με τους αναλυτές τη αυτοκινητοβιομηχανίας.

Την ίδια άποψη έχει και ο διευθύνων σύμβουλος της Renault Fabrice Cambolive.

«Η στρατηγική να προσφέρουμε στην αγορά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα και υβριδικά βενζινοκίνητα σε κάθε κατηγορία, παρέχει ευελιξία στην εταιρεία και διευκολύνει τις αντιδράσεις μας στις τάσεις της αγοράς, ειδικά τώρα που ο ρυθμός πώλησης των EV επιβραδύνεται», δήλωσε ο Fabrice Cambolive στο Automotive News Europe στην Διεθνή Έκθεση Αυτοκίνητου της Γενεύης.

«Η μάρκα Renault πιθανότατα θα συνεχίσει να προσφέρει οχήματα εσωτερικής καύσης μαζί με μια ξεχωριστή σειρά πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων για τα επόμενα 10 χρόνια», δήλωσε ο Fabrice Cambolive.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Renault, Λούκα ντε Μεο, Meo, στις αρχές του 2022 είχε δηλώσει ότι η μάρκα Renault θα πουλά μόνο EVs στην Ευρώπη από το 2030 αλλά η νεότερη απόφαση της ΕΕ να πωλούνται αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων — από το 2035, άλλαξε την στρατηγική των μαρκών.

Η μειωμένη ζήτηση για EV στην Ευρώπη τους τελευταίους μήνες, εγείρει ερωτήματα σχετικά με την προθυμία των καταναλωτών να συνεχίσουν να πληρώνουν υψηλότερες τιμές για οχήματα με μπαταρία.

Η Renault αναπτύσσει την γκάμα της με βάση τα νέα δεδομένα και η πιο πρόσφατη προσθήκη είναι το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech electric, που έκανε το παγκόσμιο ντεμπούτο του στη Διεθνή Έκθεση αυτοκίνητου της Γενεύης.

Η λίστα παραγγελιών του Renault 5 E-Tech electric 5 περιλαμβάνει ήδη 50.000 υποψήφιους αγοραστές, είπε ο Cambolive. Οι πωλήσεις του αυτοκινήτου ξεκινούν τον Μάιο και στη Γαλλία η βασική έκδοση με μπαταρία 40 kWh, θα έχει αρχική τιμή γύρω στα 25.000 ευρώ.

Σπύρος Ρέκκας