Δεν μισώ κανέναν εκτός από τον Χίτλερ, και αυτό για επαγγελματικούς λόγους. Ουίνστον Τσώρτσιλ, 1874-1965, Βρετανός πρωθυπουργός, Νόμπελ 1953

Η Porsche αναβαθμίζει την Panamera

29 Νοεμβρίου, 2023

Η Porsche αναβαθμίζει την Panamera, την κάνει περισσότερο σπορ, την φρεσκάρει σχεδιαστικά και την εμπλουτίζει με μεγαλύτερη γκάμα ψηφιακών λειτουργιών. Με πιο δυνατό σύστημα κίνησης E-Hybrid και νέο σύστημα ανάρτησης υψηλών προδιαγραφών, το μοντέλο επιβεβαιώνει τη φήμη που έχει ως το πιο δυναμικό sedan στην κατηγορία της.

Η νέα Panamera διαθέτει διβάλβιδη αερανάρτηση δύο θαλάμων με το σύστημα διαχείρισης ενεργής ανάρτησης. Είναι μια τεχνολογία που διαχωρίζει τα στάδια επιστροφής και συμπίεσης του συστήματος ελέγχου αποσβεστήρων κραδασμών για ακόμη μεγαλύτερη άνεση και σπορ αίσθηση. Ετσι το σύστημα απορροφά αισθητά τους κραδασμούς από τις εγκάρσιες συνδέσεις και άλλες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Από την άλλη το σασί διατηρεί μονίμως επίπεδο το αμάξωμα ακόμη και σε δυναμικούς ελιγμούς πέδησης, διεύθυνσης και επιτάχυνσης.

Όλα τα μοντέλα διαθέτουν υψηλή υβριδική τεχνολογία και παρουσιάζουν βελτιωμένες επιδόσεις, αυτονομία και απόδοση. Η Panamera Turbo E-Hybrid είναι έτοιμη να κυκλοφορήσει στην αγορά, ενώ στην καρδιά του συστήματος μετάδοσης κίνησης κρύβεται ένας πλήρως ανανεωμένος τετράλιτρος, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας V8. Η απόδοση του νέου ηλεκτροκινητήρα είναι 140 kW (190 ίπποι). Συνολικά, η απόδοση του συστήματος αγγίζει τα 500 kW (690 ίπποι). Η ροπή συστήματος εντυπωσιάζει καθώς αυτή βρίσκεται στα 930 Nm.

Η Porsche ενσωματώνει τον ηλεκτροκινητήρα μέσα στο περίβλημα του πλήρως επανασχεδιασμένου οκτατάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη PDK. Η κατάργηση του ξεχωριστού περιβλήματος ηλεκτροκινητήρα εξοικονομεί περίπου πέντε κιλά βάρους. Η ενσωμάτωση της μονάδας μέσα στο κύκλωμα λαδιού του κιβωτίου ταχυτήτων βελτιστοποιεί επίσης την εξισορρόπηση θερμότητας του ηλεκτρικού συστήματος μετάδοσης κίνησης και επιτρέπει υψηλότερη σταθερή απόδοση του ηλεκτροκινητήρα.

Η Panamera Turbo E-Hybrid επιταχύνει από την στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ/ώρα μέσα σε 3,2 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα τα 315 χλμ/ώρα. Η χωρητικότητα της μπαταρίας της είναι πλέον 25,9 kWh. Έτσι διασφαλίζεται ηλεκτρική αυτονομία έως 91 χιλιόμετρα στον συνδυασμένο κύκλο κατά WLTP. Ο νέος φορτιστής AC 11 kW, εγκατεστημένος στο όχημα, μειώνει τον χρόνο φόρτισης σε κατάλληλους σταθμούς φόρτισης στις 2 ώρες και 39 λεπτά.

Στα μοντέλα Panamera και Panamera 4 έχουν γίνει τροποποιήσεις για βελτίωση της πίεσης, του ρυθμού ροής έγχυσης καυσίμου και του χρόνου ανάφλεξης. Αυτές οι αλλαγές έχουν βελτιστοποιήσει τις επιδόσεις του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα V6 2,9 λίτρων. Αυτός αποδίδει πλέον 260 kW (353 ίππους) και ροπή 500 Nm. Η επιτάχυνση της Panamera από 0 στα 100 χλμ/ώρα μειώνεται στα 5,2 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα τα 272 χλμ/ώρα. Η τετρακίνητη Panamera 4 χρειάζεται μόλις 4,8 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση, με την τελική ταχύτητα να είναι 270χλμ/ώρα.

Η Porsche κατασκευάζει τη νέα Panamera στο εργοστάσιο στη Λειψία. Στη Γερμανία, η Porsche διαθέτει προς πώληση τη νέα Panamera από 107.800 ευρώ (Panamera 4 από 111.900ευρώ). Η Panamera Turbo E-Hybrid ξεκινά από 192.500 ευρώ. Οι παραδόσεις στην Ευρώπη θα ξεκινήσουν τον Μάρτιο 2024.

Κ.Π.