Πληθωρικά δυναμική και με μοναδικό μιλανέζικο στιλ, η Alfa Romeo Milano ορίζει εκ νέου τους κανόνες στα B-SUV. Δεν είναι απλώς το πιο σπορ μοντέλο αλλά ένα μοντέλο που θα προσελκύσει νέους πελάτες, πέρα από τους κλασικούς Alfisti.
Η νέα Alfa Romeo συνδυάζει το ιταλικό στιλ με ό,τι πιο προηγμένο υπάρχει στους τομείς της άνεσης, της συνδεσιμότητας και της σπορ οδήγησης. Μάλιστα, είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας, ενώ διατίθεται επίσης με 48V υβριδικό σύστημα και κίνηση στους εμπρός ή τους τέσσερις τροχούς. Οι διαστάσεις της είναι στο μήκος 4,17 μ., στο πλάτος 1,78 μ. και στο ύψος 1,5 μ. Παρά τις συγκεκριμένες διαστάσεις, η Milano έχει άνετους χώρους επιβατών, ενώ ο αποθηκευτικός χώρος φτάνει στα 400 λίτρα.
Χάρη στους μικρούς προβόλους, τα μυώδη φτερά και τη χαρακτηριστική «ουρά» που αποτελεί σαφή αναφορά στην Giulia TZ, οι αναλογίες της Milano δίνουν μια απλότητα στο γενικό σύνολο. Πρωταγωνιστικό ρόλο στην ιταλική υπογραφή παίζει το εμπρός μέρος, η προσωπικότητα που οποίου διαμορφώνεται σε μεγάλο βαθμό από τους “3+3″ ενεργούς Full LED Matrix προβολείς.
Η σπορ διάθεση είναι παρούσα και στο εσωτερικό της Milano, όπου ξεχωρίζει η προσοχή στη λεπτομέρεια, τα κορυφαίας ποιότητας υλικά και η προσεκτική τοποθέτηση όλων των χειριστηρίων στην ιδανική θέση, με σκοπό την τέλεια εργονομία. Σημαντική είναι η παρουσία του ψηφιακού και πλήρως διαμορφώσιμου πίνακα οργάνων των 10,25″, όπου εκεί προβάλλονται όλες οι πληροφορίες και οι ρυθμίσεις που αφορούν στην οδήγηση, ενώ η πληροφόρηση συμπληρώνεται από την οθόνη του infotainment που έχει διαγώνιο επίσης 10,25” και είναι τοποθετημένη στο ταμπλό.
Με αναλογίες 14,6:1, το τιμόνι της είναι το πιο γρήγορο της κλάσης και το εμπρός σύστημα έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την απόλυτη ακρίβεια που τονίζει τη συναρπαστική οδηγική εμπειρία. Επιπλέον, σε σχέση με την έκδοση των 156 ίππων η ανάρτηση είναι χαμηλωμένη κατά 25mm, οι αντιστρεπτικές ράβδοι έχουν αναθεωρημένη σκληρότητα για να εξασφαλίζουν κορυφαίο κράτημα σε συνεργασία με τις 20αρες ζάντες και τα ειδικά εξελιγμένα ελαστικά, ενώ το Torsen μηχανικό μπλοκέ διαφορικό φροντίζει για τη σωστή κατανομή της ροπής. Όσο για τα φρένα, χάρη στους τεράστιους εμπρός αεριζόμενους δίσκους των 380mm και τις μονομπλόκ τετραπίστονες δαγκάνες η επιβράδυνση είναι ιδανική.
Διαθέτοντας τόσο αμιγώς ηλεκτρική όσο και υβριδική επιλογή, η έκδοση Elettrica υιοθετεί ηλεκτρικό σύστημα τελευταίας γενιάς, με σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα και νέα μπαταρία ιόντων λιθίου. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις με 156 και 240 ίππων. Σε κάθε περίπτωση η μπαταρία έχει χωρητικότητα 54 kWh και χαρακτηρίζεται από την υψηλή ενεργειακή πυκνότητα και τον μεγάλο λόγο της εκμεταλλεύσιμης ως προς τη συνολική χωρητικότητα. Για την έκδοση των 156 ίππων η μέση αυτονομία ανέρχεται στα 410 χλμ κατά WLTP, ενώ σε αστικό περιβάλλον μπορεί να αγγίξει τα 590 χλμ. Πολύ γρήγορη είναι και η φόρτιση που υποστηρίζει έως 100 kW στο συνεχές ρεύμα, κάτι που σημαίνει λιγότερο από 30′ για αναπλήρωση από το 10 έως 80% της ενέργειας.
Ακόμα υπάρχουν δύο εκδόσεις με υβριδικό σύστημα: Η πρώτη διαθέτει κίνηση στους εμπρός τροχούς, ενώ η δεύτερη με την ονομασία Q4 είναι τετρακίνητη και θα λανσαριστεί σε δεύτερο χρόνο. Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1,2 lt που αποδίδει 136 ίππους. Το ηλεκτρικό σκέλος του συστήματος αποτελείται από μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και ηλεκτροκινητήρα 21 kW που βρίσκεται τοποθετημένος στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τις 6 σχέσεις, μαζί με τη μονάδα του inverter και του κεντρικού ελέγχου. Tα πρώτα αυτοκίνητα να αναμένονται στην Ελλάδα στο τέλος του καλοκαιριού.
Κυριάκος Παρασίδης