Μια μέτρια ιδέα που δημιουργεί ενθουσιασμό θα πάει πιο μακριά από μια μεγαλειώδη ιδέα που δεν εμπνέει κανέναν. Mary Kay Ash, 1918-2001, Αμερικανίδα επιχειρηματίας.

Η Ευρώπη στρέφεται στα υβριδικά οχήματα, καθώς οι πωλήσεις των ηλεκτρικών χάνουν μέρος της δυναμικής τους

2 Μαΐου, 2024

Τα υψηλά επιτόκια και ο πληθωρισμός έχουν στρέψει την προσοχή των Ευρωπαίων καταναλωτών στα υβριδικά αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του έτους. Καθώς οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων αυξήθηκαν ελαφρά, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων (EV), συμπεριλαμβανομένων και των ηλεκτρικών κινέζικων αυτοκινήτων μειώθηκαν, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν από την JATO Dynamics.

Έτσι ενώ τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου για το σύνολο των πωλήσεων ήταν θετικά, τα στοιχεία του Μαρτίου μπορούν να θεωρηθούν ανησυχητικά ως προς τις μελλοντικές πωλήσεις, αφού δείχνουν σε ένα μεγάλο βαθμό τον προβληματισμό των καταναλωτών να μεταβούν από τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) στα EV λόγω των υψηλών τιμών που έχουν τα τελευταία. Η έλλειψη ισχυρών κινήτρων από πολλές κυβερνήσεις απομακρύνουν τους πιθανούς αγοραστές, ενώ οι ανησυχίες σχετικά με τον κύκλο ζωής των μπαταριών στέκεται ένας ανασταλτικός παράγοντας. Φυσικά ένα επιπλέον στοιχείο είναι ότι δεν υπάρχουν υποδομές φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ οι μπαταρίες έχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης προκειμένου να φθάσουν σε επίπεδα που θα παρέχουν ικανοποιητικές αυτονομίες. Τα στοιχεία των πωλήσεων δείχνουν ότι ενώ τα υβριδικά αυτοκίνητα αυτή την περίοδο αυξήθηκαν κατά 18% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2023, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημείωσαν αύξηση μόλις 3,8%.

Η διαφορά αυτή δείχνει την δυναμική της εταιρείας. Οι χαμηλότερες τιμές των υβριδικών αυτοκινήτων προσέλκυσαν περισσότερους καταναλωτές, καθώς η μέση τιμή στις τέσσερις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές ήταν 11% και 21% χαμηλότερη από τα οχήματα βενζίνης και πετρελαίου τον Φεβρουάριο του 2024, αντίστοιχα.

Στην κατηγορία των EV οι πωλήσεις μειώθηκαν αισθητά, με την Tesla να χάνει μέρος της δυναμική της και τη Volkswagen να αυξάνει τις πωλήσεις της. Η BMW θέτοντας επί τάπητος την στρατηγική προώθησης των μοντέλων της σημείωσε αύξηση 60% από έτος σε έτος. Μια άλλη εξαιρετικά επιτυχημένη μάρκα ήταν η Volvo, η οποία σημείωσε αύξηση 70% στις ταξινομήσεις λόγω των πωλήσεων του EX30, το οποίο έγινε ένα από τα πιο πετυχημένα μοντέλα και κατατάσσεται στις πωλήσεις μετά τα Tesla Model Y και Model 3.

Κυριάκος Παρασίδης