Η υπερβολική διακυβέρνηση είναι ο πιο μεγάλος κίνδυνος για τις κυβερνήσεις. Honore Gabriel Riqueti, comte de Mirabeau, 1749-1791, Γάλλος πολιτικός.

Η ακτινογραφία της αυτοκίνησης σε Ευρώπη και παγκοσμίως το 2023

15 Μαρτίου, 2024

Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων παγκοσμίως το 2023 αυξήθηκαν σχεδόν κατά 10% σε σχέση με το 2022. Οι αντίστοιχες πωλήσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατέγραψαν και αυτές αύξηση 14%, φτάνοντας συνολικά τα 10,5 εκατομμύρια μονάδες. Όσον αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα οι πωλήσεις αυξήθηκαν συνολικά κατά 37% στην Γηραιά ήπειρο σε σχέση με το 2022, καταλαμβάνοντας συνολικά μερίδιο αγοράς 14,6%.

Η αγορά αυτοκινήτου στην Κίνα, αυξήθηκαν κατά 4,5%, με τις αντίστοιχες πωλήσεις στην Ιαπωνία και στις ΗΠΑ να παρουσιάζουν ισχυρή ανάπτυξη, αυξάνοντας σχεδόν κατά 16% και πάνω από 14%, αντίστοιχα το μερίδιο αγοράς τους.

Η παραγωγή αυτοκινήτων παγκοσμίως έφτασε τα 76 εκατομμύρια μονάδες, σημειώνοντας σημαντική αύξηση 10,2%, ενώ η ΕΕ εδραίωσε τη θέση της ως ο δεύτερος μεγαλύτερος παραγωγός αυτοκινήτων παγκοσμίως, καθώς η παραγωγή έφτασε τα 12,1 εκατομμύρια μονάδες, σημειώνοντας αύξηση άνω του 11%.

Η Κίνα παρήγαγε πάνω από 25,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα, σημειώνοντας αύξηση 9% και οι συνολικές πωλήσεις της αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 33% της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτων. Οι ΗΠΑ, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων παρήγαγαν πάνω από 7,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα, σημειώνοντας αύξηση 8,5%. Η Ιαπωνία κατασκεύασε περισσότερα από 7,7 εκατομμύρια αυτοκίνητα, σημειώνοντας αύξηση 17,4%.

Ως προς τα οικονομικά δεδομένα στον τομέα της αυτοκίνησης, η ΕΕ κατέγραψε πλεόνασμα 90,6 δισεκατομμυρίων ευρώ, σχεδόν παρόμοιο ποσό με αυτά που κατεγράφησαν το 2022.

Η Κίνα είναι η σημαντικότερη χώρα στις εισαγωγές αυτοκινήτων στην ΕΕ, τόσο σε όγκο αυτοκινήτων, όσο και σε τζίρο. Οι συνολικές πωλήσεις σημείωσαν μάλιστα αύξηση κατά 40% ως προς τον όγκο αυτοκινήτων και άνω του 37% ως προς τον τζίρο. Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ιαπωνία κατατάσσονται στη δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα ως προς τους τζίρους με αύξηση 14% και για τις δύο χώρες, ενώ το Ηνωμένο Βασίλειο κατέχει την πρώτη θέση ως προς τον όγκο αυτοκινήτων. Τέλος, η Κίνα ήταν η μοναδική χώρα όπου οι εξαγωγές μειώθηκαν το 2023. Η μείωση ήταν πάνω από το 20% ως προς τον τζίρο και 14,4% ως προς τον όγκο των οχημάτων.

Κυριάκος Παρασίδης