Σε λιγότερο από ένα χρόνο το Μετρό Θεσσαλονίκης θα δοθεί σε εμπορική λειτουργία και ο οδικός άξονας Fly Over πηγαίνει πολύ πιο γρήγορα από ότι στην αρχή είχε υπολογιστεί και σε 4 μήνες αναμένεται να οριστικοποιηθεί το εργοτάξιο, τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, κατά την ομιλία του σε εκδήλωση – συζήτηση με θέμα “Για μια καλύτερη Θεσσαλονίκη”, που οργάνωσε η εκδοτική εταιρία “ΚΤΙΡΙΟ” και το site “ForThess” .
“Επιτέλους φτάνει στο τέλος του το Μετρό Θεσσαλονίκης. Σας διαβεβαιώνω ότι σε λιγότερο από ένα χρόνο από σήμερα το Μετρό θα δοθεί σε εμπορική λειτουργία, γιατί, πολύ απλά, πρέπει να μεσολαβήσουν πολύ σημαντικές δοκιμές και ήδη έχουν ξεκινήσει δυναμικές δοκιμές του έργου. Ένα έργο το οποίο πέρασε από μεγάλες περιπέτειες, ήταν στοιχειωμένο για ένα μεγάλο διάστημα, υπάρχει και πολύ μεγάλη ευθύνη της πόλης, αλλά φτάνει στο τέλος του”, είπε ο κ. Ταχιάος.
Σχετικά με το Fly Over σχολίασε πως είναι “άλλη μια ευκαιρία για γκρίνια” και σημείωσε: “Προφανώς, είχαμε πει από την πρώτη στιγμή ότι το Fly Over θα δημιουργήσει μια αναστάτωση στην πόλη. Η εικόνα που έχω δεν είναι τόσο τρομακτική όσο παρουσιάζεται. Είναι μεν ορατή, αλλά δεν είναι τρομακτική. Η πραγματική επιρροή του Fly Over στα της πόλης, στη φάση της κατασκευής, θα φανεί όταν θα μπορέσει να οριστικοποιηθεί το εργοτάξιο, που υπολογίζουμε ότι θα είναι σε περίπου κανένα τετράμηνο από τώρα. Πηγαίνει πολύ πιο γρήγορα από ότι στην αρχή είχαμε υπολογίσει, δηλαδή η δεξιά λωρίδα στην κατεύθυνση προς το αεροδρόμιο έχει απελευθερωθεί ήδη σε λιγότερο από ένα μήνα. Στο Fly Over συζητιέται ότι καταστρέφονται 82 στρέμματα δάσους, δηλαδή το 0,25% του Σέιχ Σου, το οποίο προφανώς εκχερσώνεται για να γίνει ο δρόμος και έγινε αυτή η επιλογή για να μην καταστραφούν χίλια και στρέμματα δάσους και η εναλλακτική η οποία ακούγεται είναι ο εξωτερικός δακτύλιος που καταστρέφει πολύ περισσότερα δέντρα και περνάει μέσα από τον πυρήνα του Χορτιάτη”.
Ως προς τη συζήτηση γύρω από το παρόν και το μέλλον της Θεσσαλονίκης είπε ότι από την πόλη λείπει η ταυτότητα και παρατήρησε: “Μπορεί η Θεσσαλονίκη να γίνει Βαρκελώνη; Η απάντηση είναι όχι, δεν έχει τα ίδια χαρακτηριστικά. Μπορεί να γίνει Βερολίνο; Σε καμία περίπτωση, δεν είναι πρωτεύουσα.
Πρέπει να πάρουμε αποφάσεις ρεαλιστικές και κυρίως να αποφασίσουμε ότι αυτή η πόλη έχει ταυτότητα. Το κράτος, τουλάχιστον σε ότι αφορά στη σημερινή κυβέρνηση, θα κάνει το χρέος του. Θα προωθήσει εκείνες τις δημόσιες επενδύσεις οι οποίες είναι τελείως απαραίτητο να γίνουν στην πόλη. Υπάρχει, όμως, ένα κενό. Πρέπει να δούμε και το ιδιωτικό χρήμα. Πρέπει να δούμε στη Θεσσαλονίκη και ιδιωτικές επενδύσεις και από Θεσσαλονικείς ιδιώτες”.
Το μήνυμα ότι έχουμε ένα παραγωγικό παρόν και υπάρχουν οι προοπτικές για ένα καλύτερο μέλλον έστειλε με τον χαιρετισμό που απηύθυνε ο υφυπουργός Μακεδονίας και Θράκης Στάθης Κωνσταντινίδης.
Δημήτρης Γαλαμάτης: Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται ιδεολογία
“Η παντελής απουσία μιας σύγχρονης ιδεολογίας για το μέλλον της Θεσσαλονίκης, εκτός ίσως αυτής της αποδοκιμασίας του Αθηνοκεντρικού κράτους, είναι, δυστυχώς, κατά την άποψή μου, η βασική αιτία της σύγχρονης περιδίνησης και αδυναμίας προσανατολισμού που επιδεικνύει η πόλη, τουλάχιστον τα χρόνια που εγώ μεγαλώνω μαζί της”, επισήμανε στην ομιλία του ο Γενικός Γραμματέας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης Δημήτρης Γαλαμάτης.
Αναφέρθηκε στην κατάσταση των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης στη Θεσσαλονίκη και τόνισε: “Ίσως η γενικότερη απουσία ιδεολογικού υποβάθρου για την προοπτική της Θεσσαλονίκης, οι αυτοσχεδιασμοί, οι παρεμβάσεις που συνήθως λαμβάνουν υπόψη τα βιολογικά και πολιτικά όρια παρουσίας όσων σχεδιάζουν και υλοποιούν και όχι το μέλλον, να συμπαρέσυραν και τα ΜΜΕ στην κυλιόμενη ακινησία και στις αλλεπάλληλες αποτυχίες υλοποίησης μεγαλεπήβολων εξαγγελιών και …οραμάτων. Η κυρίαρχη πεπατημένη της κορδέλας, που έχει πια κριθεί και αξιολογηθεί από τα πράγματα, θα πρέπει να αντικατασταθεί από ένα νέο υπόδειγμα χάραξης μιας ή και περισσότερων, ίσως και αλληλοσυγκρουόμενων, ιδεολογιών για μια καλύτερη Θεσσαλονίκη!Και φυσικά βασική προϋπόθεση είναι οι συνέργειες, οι συνέργειες μεταξύ όλων όσων καθορίζουν τις τύχες της πόλης. Να γκρεμιστεί η… πρεμούρα για το ποιος θα την…πρωτοσώσει!..H πόλη χρειάζεται ιδεολογία! Έχει το υπόβαθρο, έχει το δυναμικό, έχει την προοπτική, αλλά όλα αυτά μένουν στη σκιά της διαχείρισης της καθημερινότητας, με αποτέλεσμα να κυριαρχούν θολά οράματα, σχεδόν ανέφικτες προοπτικές, ανεδαφικές ονειρώξεις και προσωπικές ή ομαδικές εμμονές, που υπηρετούν αποσπασματικά το μέλλον κι όχι το μέλλον της πόλης και του κοινωνικού συνόλου. Η απουσία ισχυρού πυλώνα ενημέρωσης ενισχύει αυτή τη στρέβλωση”.
Ο κ. Γαλαμάτης είπε ότι η Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης και η κυβέρνηση άνοιξαν έναν μικρό δρόμο. Καθιέρωσαν την μηνιαία, τακτική ενημέρωση του Κυβερνητικού Εκπροσώπου να γίνεται στη Θεσσαλονίκη, υπηρετώντας τη στρατηγική της αποκεντρωμένης ενημέρωσης, στηρίζοντας με αυτό τον τρόπο τον ρόλο των ΜΜΕ της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής.
Προχώρησαν στην ίδρυση του Διεθνούς Κέντρου Εκπαίδευσης για την Ασφάλεια των δημοσιογράφων και άλλων επαγγελματιών ΜΜΕ, μοναδικό σε ολόκληρη της Ευρώπη, με τη σύμπραξη του Δήμου, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου, της Ένωσης Συντακτών Μακεδονίας και Θράκης (ΕΣΗΕΜΘ), του Αθηναϊκού – Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων (ΑΠΕ-ΜΠΕ), της ΕΡΤ3 και της Δημοτικής Τηλεόρασης TV 100.
Στον ρόλο του βουλευτή και στις μάχες που έδωσε ο ίδιος για θέματα της Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε στην ομιλία του ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Στράτος Σιμόπουλος, ενώ παρέμβαση έκανε και ο βουλευτής της Ν.Δ Κώστας Γκιουλέκας.
Τάσος Τζήκας: Η ΔΕΘ το πιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Θεσσαλονίκης
Το πιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Θεσσαλονίκης είναι η Διεθνής Έκθεση, το σχέδιο ανάπλασης του εκθεσιακού χώρου θα υλοποιηθεί και μέσα στον Ιανουάριο μπορεί να γίνουν και οι σχετικές ανακοινώσεις, υπογράμμισε ο πρόεδρος της ΔΕΘ-Helexpo Τάσος Τζήκας.
Παράλληλα είπε ότι χρειάζεται να εκδηλωθεί κι ένας επιχειρηματικός πατριωτισμός στη Θεσσαλονίκη.
Πέτρος Παπαϊωάννου: Μόνο πολλοί μαζί μπορούμε να αλλάξουμε τις συνθήκες
Στις αιτίες για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Θεσσαλονίκη αναφέρθηκε ο εκδότης του περιοδικού ΚΤΙΡΙΟ Πέτρος Παπαϊωάννου, ο οποίος είπε μεταξύ άλλων: “Η πολιτεία όλα τα προηγούμενα χρόνια προκάλεσε το σημερινό φαινόμενο να είναι συγκεντρωμένη όλη η οικονομία, όλη η εξουσία και όλο το δημιουργικό δυναμικό της χώρας στην Αθήνα, με αποτέλεσμα να φυλλοροεί όλη η υπόλοιπη περιφέρεια και μαζί με αυτήν και η Θεσσαλονίκη. Ίσως, πάλι, φταίμε κι εμείς. Άλλοι με προσωπικές ή κομματικές σκοπιμότητες, άλλοι ζητώντας προσωπικές διευκολύνσεις από τους εκπροσώπους μας, αντί να ζητάμε έργα για την πόλη και το καλό της πόλης μας. Οι περισσότεροι, πάλι, προσηλωμένοι στη δουλειά μας περιμένουμε αδρανείς γι αυτά τα θέματα και αναμένουμε μοιρολατρικά μήπως εμφανιστεί κάποιος σπουδαίος ηγέτης ή πολιτικός παράγοντας ο οποίος θα κάνει τα όνειρα μας πραγματικότητα. Ίσως φταίει και το πολιτικό εκλογικό μας σύστημα, που δεν βοηθάει στο θέμα ανάπτυξης μιας πόλης”.
“Μόνος του δεν μπορεί να κάνει κανείς τίποτα, μόνο πολλοί μαζί μπορούμε να αλλάξουμε τις συνθήκες”, τόνισε ο κ. Παπαϊωάννου. Τάχθηκε υπέρ της επέκτασης του παραλιακού μετώπου προς το αεροδρόμιο και προς το Καλοχώρι και ζήτησε να υπάρξουν αντιδράσεις για να παραμείνει η ΕΡΤ3 κανάλι της Θεσσαλονίκης και όχι να υπάγεται στην ΕΡΤ1.
Στέφανος Τζιρίτης: Δεν υπάρχει μια αποτελεσματική μητροπολιτική διακυβέρνηση
Αναλυτικά στοιχεί για έργα που καρκινοβατούν και άλλα που ανακοινώθηκαν και δεν έγιναν ποτέ παρουσίασε στην ομιλία του ο πρόεδρος και ιδρυτής του ομίλου ISOMAT Στέφανος Τζιρίτης.
“Χάνουμε χρόνο γκρινιάζοντας στη Θεσσαλονίκη”, παρατήρησε και τόνισε πως αυτό που φταίει είναι ότι δεν υπάρχει μια αποτελεσματική μητροπολιτική διακυβέρνηση.
Στην εκδήλωση μίλησαν, επίσης, ο ομότιμος καθηγητής του ΑΠΘ Γιώργος Πενέλης, ο καθηγητής Νικόλαος Μουσιόπουλος, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. Κωνσταντίνος Κουτσούκος, η Ειρήνη Χάδιαρη, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού Λιμένος (ΟΛΘ) και ο Νίκος Τζόλλας ως εκπρόσωπος του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα.
Νίκος Ρούμπος