Όταν ένα έθνος βρίσκεται σε πτώση, όταν μια κοινωνία καταρρέει, μια παράμετρος να βρεθεί πάντα: έχουν ξεχάσει από που έρχονται. Έχουν χάσει επαφή με αυτό που τους ένωσε στην αρχή. Carl Sandburg, 1878-1967,  Αμερικανός ποιητής

Δυσαρεστημένοι οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων για την γρήγορη φθορά των ελαστικών

4 Απριλίου, 2024

Η δυσαρέσκεια για τα ελαστικά που φέρουν τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) έναντι των συμβατικών οχημάτων αυξάνεται, καθώς οι ιδιοκτήτες EV αναφέρουν πως τα ελαστικά τους φθείρονται ταχύτερα. Στην έρευνα ικανοποίησης που πραγματοποίησε η J.D. Power 2024 US Original Equipment Tire Customer Satisfaction Study, οι κάτοχοι των ηλεκτρικών αυτοκινήτων εκφράζουν τη δυσαρέσκειά τους επειδή λόγω του μεγαλύτερου βάρους και της υψηλότερης ροπής των αυτοκινήτων τους, τα ελαστικά φθείρονται αρκετά πιο γρήγορα.

Αυτή η αύξηση της δυσαρέσκειας δίνει την ευκαιρία στους κατασκευαστές ελαστικών και στις αυτοκινητοβιομηχανίες να πληροφορήσουν και να ενημερώσουν τους ιδιοκτήτες EV για τις διαφορές στην απόδοση των ελαστικών μεταξύ των δύο κατηγοριών. Επιπλέον, λόγω των διαφόρων παραμέτρων που ισχύουν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και που έχουν να κάνουν με την μεγιστοποίηση της αυτονομίας και βελτιστοποίησης της φθοράς των ελαστικών EV, οι κατασκευαστές ελαστικών και οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να συνεργαστούν για να ξεπεράσουν την πρόκληση χωρίς να πληγεί η απόδοση των ελαστικών, την στιγμή που η ηλεκτροκίνηση ακολουθεί ανοδική πορεία.

Είναι γνωστό ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μεγαλύτερο βάρος λόγω της μπαταρίας τους, επομένως χρειάζονται ελαστικά που μπορούν να μεταφέρουν με ασφάλεια το επιπλέον βάρος. Ενώ η μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αποθηκεύει την ενέργεια, ο ηλεκτροκινητήρας είναι αυτός που παρέχει τη στιγμιαία ροπή. Αυτό έχει ως συνέπεια την στιγμιαία ροπή με το πάτημα του γκαζιού. Έτσι οι μεταφορές βάρους είναι πιο έντονες, σε σχέση με ένα όχημα που λειτουργεί με κινητήρα εσωτερικής καύσης, γεγονός που έχει αντίκτυπο στη φθορά των ελαστικών.

Ο δεύτερος παράγοντας της διαφοροποίησης από τα τυπικά ελαστικά είναι ο θόρυβος. Χωρίς το θόρυβο ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο ήχος των ελαστικών στο οδόστρωμα γίνεται πολύ πιο αισθητός σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε σχέση με ένα συμβατικό όχημα. Συνεπώς, οι κατασκευαστές πρέπει να δημιουργήσουν ελαστικά που θα πρέπει να είναι αθόρυβα κατά την κίνηση. Και το πετυχαίνουν μόνο με διαφορετική γόμα.

Ο τρίτος παράγοντας που αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι η αυτονομία της μπαταρίας ειδικά σε μεγάλα ταξίδια. Χάρη στην αντίσταση κύλισης, τα ελαστικά συμβάλλουν στη μειωμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, συνεπώς και στην αυτονομία της μπαταρίας. Η βελτίωση έστω και σε μικρό ποσοστό των ελαστικών που φέρουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αυξήσει σημαντικά την αυτονομία.

Κυριάκος Παρασίδης