Η πρώτη απαίτηση της πολιτικής δεν είναι η ευφυΐα ή η ενεργητικότητα, αλλά η υπομονή. Η πολιτική είναι δρόμος αντοχής στον οποίο συνήθως η χελώνα νικάει το λαγό. John Major, 1943-, Βρετανός Πρωθυπουργός [1990-1997]

Δοκιμάζουμε το εντυπωσιακό Peugeot 308

29 Νοεμβρίου, 2023

Εντυπωσιακό με την πρώτη ματιά, ξέρει καλά να μαγνητίζει τα βλέμματα των περισσοτέρων. Ο λόγος για το Peugeot 308 που σχεδιαστικά παίρνει τα εύσημα και το τελευταίο καιρό έχει ανεβάσει τις πωλήσεις της γαλλικής φόρμας. Αναμφίβολα ένα από τα πιο εντυπωσιακά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα και ένα από τα ομορφότερα χάτσμπακ της αγοράς.

Η κυψελωτή μάσκα με το νέο λογότυπο, τα λεπτά LED φωτιστικά σώματα με τους μακρόστενους «χαυλιόδοντες» που παίζουν τον ρόλο των φώτων ημέρας, οι αυξημένες διαστάσεις που δίνουν περισσότερο χώρο στους επιβάτες, η έντονη ακμή στο κάτω μέρος της πλαϊνής όψης, τα φουσκωμένα φτερά και τα νέα φωτιστικά πίσω σώματα είναι λίγα από τα αρκετά νέα στοιχεία του νέου μοντέλου. Από την άλλη το μεγάλο καπό δείχνει τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία των Γάλλων που έχει να κάνει με την φιλοσοφία η καμπίνα να είναι τραβηγμένη προς τα πίσω.

Αυτή η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία συνεχίζεται και στο εσωτερικό όπου διακρίνουμε ταμπλό δύο επιπέδων με τρεις οθόνες. Η πρώτη που είναι 10 ιντσών και επιτελεί χρέη ψηφιακού πίνακα οργάνων, είναι πλήρως παραμετροποιήσιμη και δίνει όλη την απαραίτητη πληροφόρηση στο οδηγό, η δεύτερη ίδιων διαστάσεων είναι για το infotainment με καλά γραφικά και καλή απόκριση και η τρίτη, αρκετά μικρότερη, που οι Γάλλοι το έχουν ονομάσει i-toggles και αποτελεί ένα πάνελ αφής στο οποίο μπορεί ο οδηγός να διαχειριστεί συντομεύσεις για περισσότερη ευκολία. Λίγο πιο κάτω υπάρχουν φυσικοί διακόπτες αεροπορικού τύπου και θήκες για μικροαντικείμενα σε δύο επίπεδα. Αίσθηση προκαλεί το μικρό τιμόνι που η Peugeot τα ονομάζει i-cockpit και σύμφωνα με την ίδια δημιουργήθηκε για να προσφέρει στον οδηγό αυξημένη απόλαυση και εργονομία. Τέλος, οι αυξημένες διαστάσεις σε σχέση με τον προκάτοχό του (το μήκος έχει αυξηθεί κατά 11 εκατοστά και το πλάτος κατά 5,5εκατοστά), έχουν αυξήσει τον χώρο στην καμπίνα τόσο για τον οδηγό και τον συνοδηγό, όσο και για τους πίσω επιβάτες. Αντίστοιχα αυξημένος είναι και ο χώρος αποσκευών, που πλέον ανέρχεται σε 412 λίτρα και με την πίσω σειρά αναδιπλούμενη φθάνει στα 1.323 λίτρα.

Στη διάθεσή μας για δοκιμή είχαμε το βενζινοκίνητο 1.2 PureTech των 130 ίππων με το χειροκίνητο κιβώτιο. Οι Γάλλοι κατάφεραν να προσφέρουν στο μοντέλο πολύ καλή κλιμάκωση στις ταχύτητες και ακριβές κούμπωμα του λεβιέ. Όλη η ουσία βρίσκεται στον τρικύλινδρο turbo κινητήρα βενζίνης των 1.2 λίτρων που έχει 230 Nm ροπής και η κίνηση μεταδίδεται μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων. Χωρίς κανένα απολύτως στοιχείο εξηλεκτρισμού, η συγκεκριμένη έκδοση πετυχαίνει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,6” με τη τελική του ταχύτητα να φτάνει τα 210 χλμ./ώρα. Ως προς τον κατανάλωση η μέση κατανάλωση στον υπολογιστή ταξιδιού ήταν στα 7,4 λίτρα/100χλμ., ενώ όταν αποφασίσαμε να κινηθούμε οικονομικά βρέθηκε κοντά στα 5,5 λίτρα/100χλμ. Ο κινητήρας εμφάνισε ροπή από τα χαμηλά και μας έδωσε όλη την απαραίτητη σβελτάδα για απροβλημάτιστη μετακίνηση σε καθημερινές συνθήκες εντός και εκτός πόλης. Ο τραχύς ήχος των τριών κυλίνδρων γίνεται αισθητός μέσα στην καμπίνα, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν είναι ενοχλητικός. Το γρήγορο τιμόνι με την άμεση πληροφόρηση σου επιτρέπει να τοποθετήσεις το αυτοκίνητο εκεί ακριβώς που θες μέσα στη στροφή. Αυτό μας βοήθησε να οδηγήσουμε χωρίς πρόβλημα γρήγορα το αυτοκίνητο, έχοντας απόλυτη σταθερότητα και ασφάλεια. Όσο για την ανάρτηση, στο συγκεκριμένο μοντέλο συνεχίζει η πετυχημένη γαλλική συνταγή, η οποία είναι στραμμένη για να προσφέρει πολυτέλεια. Παράλληλα διατηρεί τις κλίσεις σε λογικό επίπεδο και παράλληλα απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος προσφέροντας υψηλό επίπεδο άνεσης στους επιβάτες και άριστη ποιότητα κύλισης. Πολύ καλά είναι και τα επίπεδα ηχομόνωσης.

Εν κατακλείδι λοιπόν η βενζινοκίνητη έκδοση του 308 προσφέρει άνεση και οδηγική απόλαυση. Ταξιδεύει άνετα και αθόρυβα στον αυτοκινητόδρομο και η κατανάλωση καυσίμου είναι λογική. Η οδήγηση στον επαρχιακό δρόμο με πολλές στροφές δεν προβληματίζει, ενώ σύμμαχος στην γρήγορη οδήγηση είναι η ελαστικότητα του κινητήρα. Ο τελευταίος είναι δυνατός και δεν θα κρεμάσει τον οδηγό όταν αυτός αποφασίσει να οδηγήσει γρήγορα. Πάνω από όλα όμως αποπνέει ασφάλεια και σιγουριά στον δρόμο. Οι τιμές κτήσης για το 308 με το βασικό 1.2 PureTech κινητήρα των 130 ίππων ξεκινούν από 28.200 ευρώ για την έκδοση Active Plus, ανεβαίνουν στα 32.200 για την Allure (όπως το αυτοκίνητο δοκιμής μας) και καταλήγουν στα 33.200 για την Allure Plus, αφού η πιο πλούσια GT (από 39.200 ευρώ) είναι διαθέσιμη μόνο με τον κινητήρα πετρελαίου και τα δύο PHEV.

Κυριάκος Παρασίδης