Οι άνθρωποι φαίνεται να απολαμβάνουν κάτι περισσότερο όταν ξέρουν ότι κάποιοι άλλοι έχουν αποκλειστεί από τη συγκεκριμένη απόλαυση. Ράσελ Μπέικερ, 1925- , Αμερικανός δημοσιογράφος

«Δεύτερη Ευκαιρία: Μόνος – Μαζί». Εικαστική έκθεση στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Αττικής, στο «Μποδοσάκειο» Κτήριο του ΨΝΑ – Δαφνί, εγκαινιάζεται στις 3/10

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Το Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Αττικής – Δαφνί, με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από την ίδρυσή του, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, διοργανώνουν μια ιδιαίτερη εικαστική έκθεση στο «Μποδοσάκειο» Κτήριο του ΨΝΑ – Δαφνί (Λεωφόρος Αθηνών 374, Χαϊδάρι), από τις 3 Οκτωβρίου έως τις 3 Νοεμβρίου 2024, με γενικό τίτλο «ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ» και ειδικές θεματικές «ΜΟΝΟΣ – ΜΑΖΙ».

Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 3 Οκτωβρίου στις 18:00 στο «Μποδοσάκειο» κτήριο του Νοσοκομείου, ενώ η έκθεση θα είναι ανοιχτή στο κοινό με ελεύθερη είσοδο έως και την Κυριακή 3 Νοεμβρίου (κάθε ΠΕ & ΠΑ 15:00-20:00, κάθε ΣΑ & ΚΥ 12:00-20:00).

 

Σύμφωνα με τους διοργανωτές πρόκειται για μια έκθεση, που θα επιχειρήσει να δημιουργήσει γόνιμες γεφυρώσεις μεταξύ της σύγχρονης τέχνης και των δομών που διαχειρίζονται ψυχικές παθήσεις.

Στην έκθεση «Δεύτερη Ευκαιρία: Μόνος – Μαζί», υπό την καλλιτεχνική επιμέλεια του Παναγιώτη Πάγκαλου, σε μια ιδέα και συντονισμό του Κωνσταντίνου Κανταρτζή, οργάνωση και εποπτεία της Βασιλικής Γιαννούλη, έχουν προσκληθεί να συμμετάσχουν με έργα τους ορισμένοι από τους σημαντικότερους Έλληνες εικαστικούς, καθώς και νέοι καλλιτέχνες με επιλεγμένες προτάσεις. Σε αυτήν την πρωτοβουλία, που αγκαλιάστηκε και υποστηρίχτηκε θερμά από το Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Αττικής και την Διοικήτριά του Δέσποινα Τσαγδή, εκθέτουν δημιουργίες τους περισσότεροι από 90 εικαστικοί, μαζί με έργα ληπτών υπηρεσιών υγείας, ενώ η συντριπτική πλειοψηφία των έργων δημιουργήθηκε ειδικά για τη συγκεκριμένη έκθεση. Κατά τη διάρκειά της θα λάβουν χώρα πολλαπλές παράλληλες δράσεις (ημερίδες, ομιλίες, εργαστήρια, προβολές κ.ά.). Η έκθεση πραγματοποιείται με την υποστήριξη του ΙΦΕΤ και του Citylab.

 

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ

 

03.10.24, 18.00 – 20.00: ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ – ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ – ΞΕΝΑΓΗΣΗ

04.10.24, 18.00 – 20.00 ΗΜΕΡΙΔΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΨΝΑ: Ομιλητές Δ. Κόντης, Β.

Μούγια, Γ. Κονδυλιά, Σ. Χρηστίδη, Ι. Παπαδόπουλος, Ε. Σκούρα – Συντονίζει: Β. Γιαννούλη.

05.10.24, 18.00 – 20.00 ΔΡΑΣΗ “Υφαίνοντας το μέλλον”: Α. Χατζημαλλής.

06.10.24, 18.00 – 20.00 ΣΤΡΟΓΓΥΛΗ ΤΡΑΠΕΖΑ: “Η διαχείριση του αοράτου: τέχνη και ψυχανάλυση”. Ομιλητές: Φ. Καγγελάρης, Ν. Κυρκίτσου, Κ. Μωραΐτης. Συντονίζει: Κ. Πρώιμος.

11.10.24, 18.00 – 20.00 ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ ΦΟΡΟΥΜ “ΔΕΥΤΕΡΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΜΕΣΑ

ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ”: Ομιλητές: Φ. Τζαβέλα, Μ. Μηλάκα, Λ. Θεοδοσόπουλος, Σ. Κουπίδης. Συντονίζουν: Α. Δρελιώζη, Κ. Κανταρτζής.

12.10.24, 18.00 – 20.00 ΣΤΡΟΓΓΥΛΗ ΤΡΑΠΕΖΑ: Ψυχαναλυτικός Σύλλογος “ΤΟ

ΓΡΑΜΜΑ”. Ομιλητές: Σ. Κουβαράς, Η. Λιακόπουλος, Α. Αξιώτη, Π. Τριανταφύλλου, Ε. Δροσοπούλου. Συντονίζει: Κ. Μαλίχιν.

13.10.24, 18.00 – 18.30 PERFORMANCE: «το χάρτινο σπίτι»: Ι. Φουστέρη, Τ.

Κοσμίδου, Π. Ζαχαροπούλου. Στίχοι, μουσική & τραγούδι: Margot (“In your land of nowwhere”). Εικαστική εγκατάσταση: Κ. Ντάφλος.

19.10.24, 12.00 – 18.00 ΔΡΑΣΗ: “το χάρτινο σπίτι”: τοποφιλικές πράξεις, Ι.Φουστέρη.

18.00 – 20.00 ΟΜΙΛΙΑ: “Η άλλη όψη των περίφημων γραφικών τύπων: Ο θίασος του θεάτρου των Αθηναϊκών δρόμων”. Ε. Γ. Σκιαδάς. – ΣΥΝΑΥΛΙΑ: Χορωδία Καθολικού Ι. Ν. Αγίου Παύλου, Πειραιά.

26.10.24, 18.00 – 18.30 PERFORMANCE: «το χάρτινο σπίτι»: Ι. Φουστέρη, Τ.Κοσμίδου, Π. Ζαχαροπούλου. Στίχοι, μουσική & τραγούδι: Margot (“In your land of nowwhere”). Εικαστική

εγκατάσταση: Κ. Ντάφλος.

01.11.24, 19.00 – 20.00 ΧΟΡΕΥΤΙΚΗ PERFORMANCE: Α. Πιτουλίδου.

02.11.24, 18.00 – 20.00 ΣΤΡΟΓΓΥΛΗ ΤΡΑΠΕΖΑ: “Η τρέλα”. Ομιλητές: Α. Μπαλτάς, Ν. Ξανθούλης, Γ. Ξηροπαΐδης, Π. Πάγκαλος. Συντονίζει: Γ. Φουρτούνης.

03.11.24, 12.00 – 19.00 ΔΡΑΣΗ: “Το χάρτινο σπίτι”: Το αγριόχορτο / κοινωνία_4η επιτέλεση:Τ. Κοσμίδου.

19.00 – 20.00 ΘΕΑΤΡΟ: “Η αλεπού θα ξανάρθει”, Ομάδα “Κόσμοι από γάλα”:Κ. Κλειτσιώτη, Γ. Παπαδάκης, Β. Χατζηδημητράκης.

 

 

 

 

Ε. Μ.