Είναι αφύσικο για μια πλειοψηφία να κυβερνά, επειδή μια πλειοψηφία σπάνια μπορεί να είναι οργανωμένη και ενωμένη για κοινή δράση, ενώ μια μειοψηφία μπορεί. - Jean Jacques Rousseau, 1712-1778, Γαλλοελβετός φιλόσοφος

Δέρμα για το αυτοκίνητο από βιομηχανική κάνναβη

3 Σεπτεμβρίου, 2024

Η μάρκα Volkswagen συνεργάζεται με την start-up Revoltech GmbH. Στόχος, η ανάπτυξη ενός καινοτόμου και βιώσιμου υλικού επιφάνειας για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Πρόκειται για ένα 100% εναλλακτικό δέρμα βιολογικής βάσης κατασκευασμένο από βιομηχανική κάνναβη, που θα μπορούσε αρχικά να χρησιμοποιηθεί σε εσωτερικούς χώρους αυτοκινήτων από το 2028.

Η Volkswagen έχει συνάψει συνεργασία με τη γερμανική start-up Revoltech GmbH από το Darmstadt. Στόχος είναι η έρευνα και η ανάπτυξη βιώσιμων υλικών με βάση τη βιομηχανική κάνναβη. Αυτά θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως βιώσιμο υλικό επιφάνειας σε μοντέλα της Volkswagen από το 2028. Το υλικό που κατασκευάζεται από 100% βιολογική κάνναβη χρησιμοποιεί υπολείμματα της τοπικής βιομηχανίας κάνναβης. Μπορεί να παραχθεί σε υπάρχουσες βιομηχανικές εγκαταστάσεις και να ανακυκλωθεί ή να κομποστοποιηθεί στο τέλος της ζωής του σε ένα αυτοκίνητο. Οι πρώτες παρουσιάσεις του καινοτόμου υλικού έχουν ήδη λάβει πολύ θετική ανταπόκριση και σχόλια από τους πελάτες.

Kai Grünitz, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Volkswagen για την Τεχνική Ανάπτυξη: «Στην αναζήτησή μας για νέα υλικά, είμαστε πολύ ανοιχτοί σε νέες ιδέες από πολλές διαφορετικές βιομηχανίες. Στην Τεχνική Ανάπτυξη, δίνουμε μεγάλη έμφαση σε καινοτόμες, δημιουργικές και βιώσιμες λύσεις για ολιστική ανάπτυξη οχημάτων εξοικονόμησης πόρων».

Andreas Walingen, Επικεφαλής Στρατηγικής της μάρκας Volkswagen: «Η βιώσιμη χρήση των πόρων είναι βασικός πυλώνας στη στρατηγική μας ACCELEREATE και επομένως είναι σταθερά συνδεδεμένη με τη νοοτροπία και τις ενέργειές μας. Ο ξεκάθαρος στόχος μας είναι να συγχωνεύσουμε τις επιθυμίες των οδηγων, τις απαιτήσεις βιωσιμότητας και τα εταιρικά συμφέροντα». Πρόσθεσε ότι η συνεργασία μεταξύ της Revoltech και της Volkswagen ήταν ένα καλό παράδειγμα των πλεονεκτημάτων για τις νεοσύστατες επιχειρήσεις και τις καθιερωμένες εταιρείες από τον στοχευμένο συνδυασμό των αντίστοιχων δυνατοτήτων τους – με στόχο να γίνουν τα νέα χαρακτηριστικά έτοιμα για χρήση στα αυτοκίνητα το συντομότερο δυνατό.

Lucas Fuhrmann, Διευθύνων Σύμβουλος και συνιδρυτής της Revoltech GmbH: «Το καινοτόμο επιφανειακό υλικό μας που ονομάζεται LOVR που αναπτύσσουμε και δοκιμάζουμε για την αυτοκινητοβιομηχανία σε συνεργασία με τη Volkswagen είναι επεκτάσιμο και πρωτοποριακό για τη βιωσιμότητα στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας».

Μαζί με την start-up Revoltech GmbH, η ομάδα ανάπτυξης της Volkswagen εργάζεται σε μια καινοτομία υλικού ως υποκατάστατο του απομίμησης δέρματος. Αυτό το υλικό που κατασκευάζεται από αυτό που είναι γνωστό ως βιομηχανική κάνναβη που καλλιεργείται για τη βιομηχανία τροφίμων είναι ένα εξ ολοκλήρου φυσικό, 100% βιολογικό μονοστρωματικό επιφανειακό υλικό που ονομάζεται LOVR TM (τα γράμματα σημαίνει χωρίς δέρμα, χωρίς λάδι, vegan και με βάση τα υπολείμματα) που αναπτύσσεται ειδικά με γνώμονα την αυτοκινητοβιομηχανία.

Οι ίνες κάνναβης και μια κόλλα πλήρως βιολογικής βάσης συνδυάζονται με ειδική τεχνολογία και επεξεργάζονται για να γίνουν επιφανειακό υλικό. Αυτό το κυκλικό υλικό προέρχεται από τοπικά χωράφια κάνναβης και είναι πλήρως ανακυκλώσιμο ή κομποστοποιήσιμο μόλις φτάσει στο τέλος της διάρκειας ζωής του.

Παράγεται από υπολείμματα της βιομηχανίας κάνναβης που δεν έχουν περαιτέρω χρήση. Επιπλέον, μπορεί να κατασκευαστεί σε υπάρχουσες βιομηχανικές εγκαταστάσεις, επιτρέποντας έτσι γρήγορη επεκτασιμότητα – και επομένως είναι επίσης κατάλληλο για χρήση σε μεγάλης κλίμακας παραγωγή.

Τα τμήματα Τεχνολογίας Υλικών, Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Στοιχείων της Volkswagen, το Volkswagen Group Innovation και η start-up Revoltech GmbH ομαδοποιούν την τεχνογνωσία τους για να συμπεριλάβουν όσο το δυνατόν περισσότερες προοπτικές στις εργασίες ανάπτυξης. Εντοπίζονται πιθανές εφαρμογές σε συνεργασία με το Components Development. Προβλέπεται πιθανή χρήση σε οχήματα από το 2028.

Σπύρος Ρέκκας