Οι εταιρείες ανησυχούν υπερβολικά για το κόστος να κάνουν κάτι. Αυτό που πρέπει να τους ανησυχεί είναι το κόστος να μην το κάνουν. Philip Kotler, 1931-, Αμερικανός γκουρού του Μάρκετινγκ

ΒΤΑ: Αν η Ευρώπη θέλει να παραμείνει ανταγωνιστική, η Βουλγαρία και η Ρουμανία πρέπει να ενταχθούν στη ζώνη Σένγκεν

23 Νοεμβρίου, 2023

Η οικονομική ανάπτυξη και η οικονομική ασφάλεια της Ευρώπης εξαρτώνται από την πλήρη ενσωμάτωση της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας στη ζώνη Σένγκεν και στην ευρωζώνη, δήλωσε σήμερα ο Βούλγαρος υπουργός Οικονομίας και Βιομηχανίας Μπόγκνταν Μπογκντάνοφ. Ο ίδιος και ο Ρουμάνος υπουργός Οικονομίας, Επιχειρηματικότητας και Τουρισμού Στεφάν-Ράντου Οπρέα επισκέφθηκαν το συνοριακό σημείο ελέγχου της Γέφυρας του Δούναβη στο Ρούσε.

Ο Μπογκντάνοφ δήλωσε ότι η Βουλγαρία και η Ρουμανία έχουν αποδείξει τα πλεονεκτήματά τους.

Οι μεγάλες ουρές των φορτηγών και η δυσκολία διέλευσης των συνόρων βλάπτουν τις επιχειρήσεις, σημείωσε. Μερικές φορές ένας οδηγός φορτηγού πρέπει να περιμένει περισσότερες από έξι ώρες για να περάσει τα σύνορα από τη Βουλγαρία στη Ρουμανία. “Αυτό είναι ένα σοβαρό πρόβλημα για την Ευρώπη”, δήλωσε ο Μπογκντάνοφ. “Αν θέλουμε η Ευρώπη να παραμείνει ανταγωνιστική, θα πρέπει να επιτύχουμε τον μακροχρόνιο στόχο μας: η Βουλγαρία και η Ρουμανία θα πρέπει να ενσωματωθούν πλήρως στον ευρωπαϊκό χώρο, οι επιχειρήσεις μας θα πρέπει να είναι ανταγωνιστικές και θα πρέπει να συμβάλλουμε στην οικονομική ανάπτυξη της Ευρώπης και της περιοχής”.

Ο Μπογκντάνοφ περιμένει ότι η ένταξη της Βουλγαρίας στη ζώνη Σένγκεν και στην ευρωζώνη θα αυξήσει το ΑΕΠ της χώρας κατά 3% έως 5%. “Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να δείξουμε τις οικονομικές δυνατότητες της περιοχής μας. Μιλάμε για την οικονομία που στηρίζει τη συνολική ολοκλήρωση της Ευρώπης. Ελπίζουμε ότι οι εταίροι μας θα δουν όλες τις προσπάθειες που έχουν καταβάλει η Βουλγαρία και η Ρουμανία με την πάροδο του χρόνου”, σημείωσε.

Από την πλευρά του, ο Οπρέα σχολίασε: “Περιμένουμε τη θετική ψήφο για τις δύο χώρες μας σε δύο εβδομάδες. Όλες οι δαπάνες που βλάπτουν την οικονομία μας, θα πρέπει να αλλάξουν τελείως προς όφελος των χωρών μας”.

“Η ανταγωνιστικότητά μας πάσχει”, δήλωσε ο Οπρέα. “Η ρουμανική οικονομία χάνει 0,5% του ΑΕΠ της κάθε χρόνο επειδή δεν είμαστε στη ζώνη Σένγκεν. Κάθε αυτοκίνητο Dacia που αγοράζει ένας πολίτης της ΕΕ είναι ακριβότερο κατά 100 ευρώ μόνο και μόνο επειδή περιμένει τον εκτελωνισμό στα σύνορα. Καταγράφει κανείς τους χιλιάδες τόνους διοξειδίου του άνθρακα που απελευθερώνονται καθημερινά στα σύνορα της Ρουμανίας;”.

Ο Οπρέα δήλωσε ότι οι δύο γειτονικές χώρες έχουν εκπληρώσει όλες τις τεχνικές απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Οι δύο υπουργοί Οικονομίας βρίσκονται στην πόλη Ρούσε όπου συμμετέχουν σε βουλγαρορουμανικό συνέδριο με θέμα “Ενωμένη Ευρώπη: Μια πορεία προς την οικονομική ασφάλεια και τη βιώσιμη ολοκλήρωση”.