Το καλύτερο επιχείρημα εναντίον της δημοκρατίας είναι μια συζήτηση πέντε λεπτών με το μέσο ψηφοφόρο. Winston Churchill, 1874-1965, Βρετανός πρωθυπουργός, Νόμπελ 1953

Βουλή – Ρυθμίσεις για την επιτάχυνση της διαδικασίας προσλήψεων στο Δημόσιο – Θ. Λιβάνιος: Δίνουμε κίνητρα να παραμείνουν οι νέοι στον τόπο τους

Με τον υπουργό Εσωτερικών, Θοδωρή Λιβάνιο, να υπεραμύνεται των διατάξεων του νομοσχεδίου για την επιτάχυνση των προσλήψεων στο Δημόσιο, μέσω Α.Σ.Ε.Π. την πριμοδότηση της εντοπιότητας σε συγκεκριμένες περιοχές της χώρας και του συστήματος κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων, μεταξύ άλλων και την αντιπολίτευση να στηλιτεύει τις παθογένειες του δημοσίου τομέα και να προβαίνει σε παρατηρήσεις σε επιμέρους ρυθμίσεις, συνεχίζεται στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, η επεξεργασία του σχετικού νομοθετήματος.

   Τα κόμματα

   Η εισηγήτρια της μειοψηφίας, Ραλλία Χρηστίδου, ανέφερε ότι το νομοσχέδιο βασίζεται σε αποσπασματικές αλλαγές και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί ως πραγματική μεταρρύθμιση. Αφού δήλωσε την συμφωνία της για ορισμένες διατάξεις του, αναφέρθηκε σε ρυθμίσεις που, όπως είπε, χαρακτηρίζονται από προχειρότητα, αποσπασματικότητα, με συνέπεια να μην οδηγούν σε επίλυση των προβλημάτων που πράγματι υφίστανται και προσέθεσε πως απλώς πρόκειται διαδικασίες σύντμησης χρόνου και δεν προκύπτει από κάπου η διάθεση της κυβέρνησης να ενισχύσει τον θεσμό του ΑΣΕΠ και να δώσει πραγματική λύση στο πρόβλημα της καθυστέρησης των διαγωνισμών. Τόνισε ότι ο θεσμός του ΑΣΕΠ απαξιώνεται και δεν ενισχύεται με προσωπικό και υποδομές, κάτι που δεν υπηρετεί τον στόχο της ταχύτητας και της διαφάνειας. Ακόμη η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ αναρωτήθηκε: Πόσο μπορεί να θεωρηθεί μεταρρύθμιση η διεκπεραίωση βασικών υποχρεώσεων της πολιτείας; Και γιατί να χρειάζεται νέα νομοθεσία για να ολοκληρωθούν αυτά που έπρεπε ήδη να έχουν γίνει; Ποια είναι η εγγύηση, ότι το παρόν νομοσχέδιο θα κάνει όσα δεν έκαναν τα προηγούμενα; Κατέληξε ότι σε κάθε περίπτωση οι διατάξεις του νομοσχεδίου με αρνητικό πρόσημο, σαφώς επισκιάζουν τις όποιες θετικές σε βαρύτητα – κι αυτό σε συνδυασμό με την όλη φιλοσοφία του νομοσχεδίου, δικαιολογεί την επιφύλαξη στην επί της αρχής του νομοσχεδίου τοποθέτηση.

   Ο ειδικός αγορητής του ΠΑΣΟΚ, Παύλος Χρηστίδης, ανέφερε ότι το νομοσχέδιο αυτό θα μπορούσε να συνοψιστεί εύκολα σε μια παράφραση της λαϊκής παροιμίας που λέει, «όποιος δεν θέλει να ζυμώσει 5 χρόνια κοσκινίζει» και αυτό διότι φαίνεται ότι μετά από πέντε χρόνια στη διακυβέρνηση αρχίζει να αντιλαμβάνεται η κυβέρνηση το ρόλο της, έστω και αν με αυτό το νομοσχέδιο δεν λύνονται όλα τα ζητήματα που υπάρχουν, αλλά κυρίως διαιωνίζονται. Το υπουργείο Εσωτερικών – υποστήριξε ο κ. Χρηστίδης – προσπαθεί με το σημερινό νομοσχέδιο να κάνει μια σειρά από «μπαλώματα» και να δικαιολογήσει την έμπνευση που είχε ο πρωθυπουργός στις αρχές Ιουνίου, να χρεώσει τις επιτελικές του αποτυχίες στο ΑΣΕΠ, παραλείποντας ότι, επί των ημερών του υπερφορτώθηκε το ΑΣΕΠ γραφειοκρατία και εγκαταλείφθηκε χωρίς το αναγκαίο προσωπικό. Προσέθεσε ότι η κυβέρνηση φορτώνει το Δημόσιο με συμβασιούχους ορισμένου και σύντομου χρόνου, που μέχρι να εξοικειωθούν με τις αρμοδιότητές τους, αντικαθίστανται από την επόμενη γενιά συμβασιούχων, ενώ το μισθολόγιο του Δημοσίου υπολείπεται σημαντικά του ιδιωτικού τομέα και υστερεί τρομακτικά των μισθών που δίνονται στο εξωτερικό, αλλά και των συνθηκών εργασίας που προσφέρονται σε πολλές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτά δεν είναι δυνατόν να αλλάξουν με την εντοπιότητα και το σύστημα κινήτρων. Επίσης απέρριψε ως “τιμωρητική” την διάταξη με βάση την οποία ο νεοδιορισθείς με το σύστημα της πριμοδότησης της εντοπιότητας θα πρέπει να παραμένει 10 χρόνια την εργασία του.

   Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Ιω. Δελλής, υπογράμμισε ότι το νομοσχέδιο σε ένα μεγάλο μέρος του καταπιάνεται με τη στελέχωση των κρατικών δημόσιων υπηρεσιών κι αυτό είναι ένα ζήτημα ολοφάνερα πολιτικό και όχι απλώς διαδικαστικό, με άμεσες αρνητικές συνέπειες στη ζωή των λαϊκών στρωμάτων, εξαιτίας της χρόνιας υποστελέχωσης των κρατικών υπηρεσιών και ιδίως αυτών που σχετίζονται με κοινωνικές οικογενειακές ανάγκες. Από αυτή την σκοπιά, η επιτάχυνση των διαδικασιών πρόσληψης με τη σύντμηση ορισμένων χρονικών προθεσμιών, δεν πρόκειται να λύσουν το πρόβλημα της υποστελέχωσης, ούτε και αποσκοπούν σε αυτό. Ειδικά στους δήμους, υπάρχει και μεγαλώνει ένα πραγματικό πρόβλημα, και αυτό για τους δήμους δεν είναι άλλο από το ότι, οι εργαζόμενοι με επισφαλείς εργασιακές σχέσεις, ολοένα και αυξάνονται, με ραγδαίους μάλιστα ρυθμούς και τείνουν να γίνουν η πλειοψηφία – έχουν ήδη γίνει σε αρκετούς δήμους. Ο κ. Δελλής στηλίτευσε την ρύθμιση κατά την οποία όποιος μπορεί να έχει εργαστεί μέχρι και 15 χρόνια στον ιδιωτικό τομέα, αν τύχει και διοριστεί στο Δημόσιο αμείβεται με το αρχικό μισθολογικό κλιμάκιο, ενώ ζήτησε την ικανοποίηση του “δίκαιου αιτήματος” των εργαζομένων του Δημοσίου και όλων των συνταξιούχων, για άμεση επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού. Προσέθεσε πως η ουσία με την εφαρμογή του συστήματος των κινήτρων και της ανταμοιβής, είναι ότι η κυβέρνηση έρχεται να υλοποιήσει την σύνδεση των αποδοχών των εργαζομένων στο Δημόσιο με τη στοχοθεσία και την αντιδραστική αξιολόγηση. Τέλος, δήλωσε την αντίθεση του Κ.Κ.Ε. στο νομοσχέδιο επί της αρχής και επί της ουσίας του και προσέθεσε πως μπορεί σε κάποιες διατάξεις είναι θετικό, αλλά αυτό δεν αναιρεί την κριτική στη φιλοσοφία και την κεντρική στόχευση του νομοσχεδίου.

   Από την Ελληνική Λύση, ο ειδικός αγορητής, Βασίλειος Γραμμένος, αναφέρθηκε ιδιαιτέρως στις ρυθμίσεις για τις προσλήψεις των ΑΜΕΑ και ζήτησε την μοριοδότηση του ποσοστού αναπηρίας και τον διπλασιασμό των μορίων στα 400 μόρια και των συγγενών τους στα 200 μόρια. Επισήμανε ότι για να είναι πλήρης η ρύθμιση που αφορά σε κυρώσεις για τους δημοσίους υπαλλήλους που παρανομούν, πρέπει να προβλέπονται ρητά πειθαρχικές κυρώσεις. Έκρινε θετικά τις διατάξεις για τον διπλασιασμό της μοριοδότησης του κριτηρίου της εντοπιότητας και την ένταξη των νησιωτικών περιοχών σε αυτή, ενώ χαρακτήρισε “περίεργη” την ρύθμιση σχετικά με την αντιμετώπιση της ισοβαθμίας των υποψηφίων.

   Ο Δημήτρης Τζανακόπουλος από την Νέα Αριστερά, έθεσε τα ερωτήματα: Αυτά τα πέντε χρόνια που η ΝΔ και ο κύριος Μητσοτάκης έχουν την κυβερνητική εξουσία, έχει βελτιωθεί η διοικητική λειτουργία και οι παρεχόμενες υπηρεσίες του σημερινού δημόσιου τομέα; Έχουν καλυφθεί τα οργανικά κενά; Έχει βελτιωθεί η μισθολογική κατάσταση των εργαζομένων του δημόσιου τομέα; Έχει προχωρήσει η ψηφιακή μετάβαση (όχι η αντικατάσταση της γραφειοκρατίας με την ψηφιακή γραφειοκρατία); Έχει βελτιωθεί η εικόνα στα σχολεία της χώρας; Έχει βελτιωθεί η εικόνα στα πανεπιστήμια της χώρας; Έχει βελτιωθεί η εικόνα στα νοσοκομεία της χώρας; Έχουν προχωρήσει τα αναγκαία έργα υποδομής, αντιπλημμυρικά και άλλα; Έχει βελτιωθεί η ικανότητα του δημόσιου τομέα να σχεδιάσει στρατηγικά και να υλοποιεί; Έχει ενισχυθεί το σύστημα πολιτικής προστασίας; Έχει μειωθεί επαρκώς ο μέσος όρος ηλικίας στο Δημόσιο, ώστε να βελτιωθεί η θέση της χώρας που έχει το χειρότερο μέσο όρο ηλικίας σε ολόκληρη την Ευρώπη;

   Ο Γεώργιος Ρούντας από την Νίκη, παρατήρησε ότι το νομοσχέδιο εκκινεί από λάθος βάση, δηλαδή το ζήτημα δεν είναι απλά και μόνο η επιτάχυνση στη διαδικασία των προσλήψεων, το πρόβλημα είναι πόσες είναι οι προσλήψεις. Γιατί – όπως εξήγησε – το πρόβλημα στη χώρα δεν είναι ο χρόνος, η ταχύτητα, είναι και αυτό, αλλά το βασικότερο είναι το πόσες είναι προσλήψεις, δηλαδή το να μπορούν οι πολίτες να βρίσκουν εργασία.

   Η ειδική αγορήτρια της Πλεύσης Ελευθερίας, Ελένη Καραγεωργοπούλου τόνισε ότι η υποστελέχωση δημόσιων υπηρεσιών αποτελεί μία από τις βασικές αιτίες της αποτυχημένης και ανεπαρκούς λειτουργίας του επιτελικού κράτους και ταυτόχρονα, αποδεικνύει την υλοποίηση μιας στρατηγικής απαξίωσης του δημόσιου τομέα με απώτερο σκοπό την ιδιωτικοποίηση κρίσιμων δομών και υπηρεσιών. “Αυτό θεωρούμε ότι αποπνέει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, διότι, αν και ο υπουργός εξήγησε «τι περισσότερο θα συμβεί με την ευκαιρία της ψηφιακής μεταρρύθμισης που αποπνέει το σύνολο της νομοθετικής βούλησης και πρωτοβουλιών της κυβέρνησης, παρόλα αυτά, από το συγκεκριμένο νομοσχέδιο δεν προβλέπεται, δεν υιοθετείται η διαλειτουργικότητα υπηρεσιών μέσω μιας πλατφόρμας ηλεκτρονικής, η οποία ορίζεται νομοθετικά πώς θα λειτουργεί” είπε χαρακτηριστικά. Όσον αφορά την κινητικότητα των υπαλλήλων, ανέφερε ότι υπάρχουν προβλήματα ως προς την στελέχωση υπηρεσιών, όπως συμβαίνει με τα σχολεία και τα σωφρονιστικά καταστήματα.

   Ο Ιωάννης Κόντης από τους Σπαρτιάτες, επισήμανε ότι καλή είναι η προσπάθεια για επιτάχυνση των διαδικασιών, αλλά αυτό που προέχει είναι να δούμε, είναι το κατά πόσον μπορούν να εκπληρωθούν αυτές οι πληρώσεις των θέσεων μέσω του Α.Σ.Ε.Π σήμερα, σε μία πολύ δύσκολη κατάσταση, ειδικά για δασκάλους, καθηγητές, στρατιωτικούς και οποιουσδήποτε καλούνται να συμμετάσχουν σε μία πλήρωση θέσης μακριά από την περιοχή που ζουν και ξέρουμε ότι υπάρχουν και μετακινήσεις. Αν αφαιρέσουμε και την εντοπιότητα που μπορεί να καθίσει κάποιος δέκα χρόνια, με τη νέα πρόταση, πρέπει να τους παρέχουμε τη δυνατότητα να μπορούν να στεγαστούν εκεί που θα πάνε και να ζουν αξιοπρεπώς, είπε μεταξύ άλλων και έθεσε επίσης το ζήτημα της δεκαετούς παραμονής του υπαλλήλου στην θέση που διορίστηκε με το καθεστώς της πριμοδότησης της εντοπιότητας.

   Ο υπουργός Εσωτερικών

   Απαντώντας στις παρατηρήσεις των εκπροσώπων των κομμάτων, ο υπουργός Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος, εξέφρασε την πεποίθησή του πως όταν κάτι δουλεύει αποδοτικά, συνεχίζεις και το αφήνεις να δουλεύει και δεν χρειάζεται να το πειράξεις. “Εάν κάτι το οποίο το έχεις νομοθετήσει ως κυβέρνηση, για να είναι ακόμα καλύτερο, ναι, θα κάνουμε βελτιωτικές παρεμβάσεις. Τίποτα από αυτά δεν είναι γραμμένα σε ‘πλάκες του Μωυσή’ και δεν έχω και κανένα πρόβλημα προσωπικά να κάνω και δεκτές ιδέες και προτάσεις, οι οποίες μπορούν να βελτιώσουν μια κατάσταση η οποία επιδέχεται βελτιώσεων. ‘Αρα λοιπόν, ξεκινώντας από μια σημαντική τομή που ήταν ο ν.4765/2021, με τον γραπτό διαγωνισμό που υλοποιήθηκε τον Μάρτιο του 2023, όμως σχεδόν ένα χρόνο τώρα βγήκανε το καλοκαίρι τα οριστικά αποτελέσματα της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης και σε λίγες εβδομάδες θα βγουν και τα οριστικά αποτελέσματα της Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης. Ο χρόνος αυτός ο οποίος μεσολάβησε, οι 16-18 μήνες είναι ικανοποιητικός; Όχι, για μένα δεν είναι ικανοποιητικός χρόνος και γι’ αυτό πρέπει να εξαντλήσουμε κάθε δυνατότητα βελτίωσης και σύμπτυξης του χρόνου” τόνισε υπερασπιζόμενος τις διατάξεις για την σύμπτυξη των διαδικασιών.

    Αναφορικώς με την πριμοδότηση της εντοπιότητας και την ρύθμιση για την παραμονή 10 ετών όσων διοριστούν, με βάση αυτή, ο κ. Λιβάνιος είπε ότι η εντοπιότητα δεν έχει κανένα πελατειακό κριτήριο, είναι το πιο αντικειμενικό κριτήριο που υπάρχει, ενώ λύνει και το ζήτημα της μόνιμης κατοικίας. Υπογράμμισε ότι εφόσον ο υποψήφιος κάνει χρήση της εντοπιότητας, θα μείνει 10 συν 5 χρόνια – 10 χρόνια στον Φορέα που διορίστηκε, συν 5 χρόνια εντός των ορίων της περιοχής όπου διορίστηκε. Εξήγησε ότι αυτό προβλέπεται διότι είναι τόσο μεγάλη η πριμοδότηση της εντοπιότητας, που επί της ουσίας, ντε φάκτο, το προτάσσει έναντι όλων των άλλων υποψηφίων που δεν έχουν εντοπιότητα, οπότε αυτός που λέει ότι είναι μόνιμος κάτοικος της Σαμοθράκης, ναι, θα μείνει στη Σαμοθράκη για 15 χρόνια. “Δεν θα διοριστεί κάνοντας χρήση της εντοπιότητας σε δύο χρόνια και μόλις μονιμοποιηθεί σε δύο χρόνια, θα φύγει με απόσπαση σε μια άλλη υπηρεσία, θα πάει σε ένα βουλευτικό γραφείο”, με αποτέλεσμα να μένει και πάλι κενή η θέση, είπε ο υπουργός.  
 
Για την κινητικότητα, τόνισε ότι υπάρχει ολόκληρο νομικό πλαίσιο, το οποίο την καθορίζει και συμπλήρωσε πως δεν θα μπορεί ο υπάλληλος, ο εν ενεργεία, μέσα σε δύο, τρία, τέσσερα χρόνια από το διορισμό, να ξαναδώσει εξετάσεις για να ξαναδιοριστεί.

   Σχετικώς με το πρόβλημα της στέγασης των εκπαιδευτικών, εξέφρασε την άποψη ότι και το υπουργείο Παιδείας μελετά τις ίδιες αλλαγές σε σχέση με την πριμοδότηση των εκπαιδευτικών που διορίζονται στον τόπο τους και τόνισε πως θα πρέπει αναλογικά να εφαρμοστούν και στους εκπαιδευτικούς, προκειμένου να λυθεί εν μέρει, το πρόβλημα και της στέγασης και των αναπληρωτών, αλλά προφανώς και των μόνιμων καθηγητών, γιατί κάποια στιγμή ο αναπληρωτής θα γίνει μόνιμος και θα πρέπει κάπου να μείνει. “Συζητάμε για την ερήμωση της επαρχίας, για τη μείωση στην απογραφή του πληθυσμού στην ελληνική περιφέρεια. Αυτό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα. Διότι οι νέοι φεύγουν. Φεύγουν και από τον αγροτικό τομέα, ενώ τη δεκαετία του ΄60, του ΄70 ήταν πάρα πολλοί που ασχολούνταν με τον πρωτογενή τομέα και μετακινούνται όλοι μαζικά στα μεγάλα αστικά κέντρα, με αποτέλεσμα να ερημώνει η επαρχία. Προσπαθούμε με αυτόν τον τρόπο να δώσουμε ένα κίνητρο. Πραγματικά, θέλω έναν πτυχιούχο οικονομικού πανεπιστημίου από τη Νάξο να μείνει στη Νάξο και να εργαστεί για τον δήμο Νάξου, από το να πάρω κάποιον από την Καστοριά και να τον φέρω στη Νάξο” είπε ο υπουργός.

   Αναφορικώς με την διάταξη που προβλέπει αποκλεισμό από επόμενο διαγωνισμό για όποιον δεν αποδεχθεί το διορισμό του, ο κ. Λιβάνιος ανέφερε ότι υπάρχει μεγάλο πρόβλημα, το οποίο έχει να κάνει με την παραίτηση από θέσεις που διορίζονται υποψήφιοι και τις οποίες οι ίδιοι έχουν επιλέξει. “Αυτό δημιουργεί σοβαρά προβλήματα αναπληρώσεων, συνεχόμενων κενών. Υπάρχουν δήμοι, ιδίως μικροί, οι οποίοι δεν έχουν καταφέρει να πάρουν έναν άνθρωπο, διότι αυτός που έρχεται από άλλο μέρος της Ελλάδας δεν αποδέχεται τον διορισμό και περιμένει ένα χρόνο να του έρθει ο δεύτερος και μετά άλλον ένα χρόνο να του έρθει ο τρίτος”, εξήγησε. Για την διάταξη που αφορά στην κλήρωση για τους ισοβαθμίσαντες, επισήμανε ότι επειδή υπάρχουν πολλές ισοβαθμίες, αξιοποιείται το πιο απλό σύστημα, κάθε υποψήφιος πριν ξεκινήσει η διαδικασία, να έχει έναν αριθμό τον οποίο θα λαμβάνει εντελώς τυχαία και ο οποίος θα είναι αυτό που θα σπάει την ισοβαθμία σε περίπτωση που υπάρχει, άμεσα. “Μπορεί να γίνει η κλήρωση και ιδίως η δημόσια κλήρωση, αλλά μπορεί να χρειαστεί μήνες για να ολοκληρωθεί” εξήγησε.

   Στις παρατηρήσεις για ελλείψεις προσωπικού, ο αρμόδιος υπουργός απάντησε, ότι προσφάτως στο υπουργικό συμβούλιο εγκρίθηκαν πάνω από 19.000 προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στο σύνολο του ελληνικού Δημοσίου, με ειδική μέριμνα σε τέσσερις μεγάλες κατηγορίες, στην Παιδεία, στην Υγεία, στην Εθνική ‘Αμυνα και τα Σώματα Ασφαλείας και γι’ αυτό δόθηκαν και 600 θέσεις ειδικών φρουρών, όπου θα καλυφθούν με τον τρόπο που προβλέπει το συγκεκριμένο άρθρο και στην αυτοδιοίκηση. Εξειδίκευσε πως η αυτοδιοίκηση θα πάρει φέτος στο σύνολο των αιτημάτων, όλους όσους ζήτησε από ανταποδοτικές υπηρεσίες και περίπου γύρω στους 2.700, μη ανταποδοτικές υπηρεσίες. “Μετά το 2010, είναι ο μεγαλύτερος αριθμός προσλήψεων μόνιμου προσωπικού στην αυτοδιοίκηση και είναι σημαντικό” είπε.

   Τέλος, ο υπουργός Εσωτερικών, χαρακτήρισε “ισοπεδωτικές” τις παρατηρήσεις του κ. Τζανακόπουλου, λέγοντας πως “προφανώς έχουν γίνει άλματα τα τελευταία χρόνια στην ψηφιοποίηση και προφανώς δεν έχει ψηφιοποιηθεί η γραφειοκρατία” και υπενθύμισε πώς ήταν η κατάσταση πριν την εφαρμογή της ηλεκτρονικής διακίνηση εγγράφων. Πλέον ξεπερνάμε και αυτό το στάδιο σιγά-σιγά και πάμε στην ηλεκτρονική διακίνηση πληροφορίας, είπε.

   “Πράγματι ο δημόσιος τομέας τα τελευταία χρόνια έχει ‘γεράσει’. Γιατί, είχαμε πάγωμα προσλήψεων τη δύσκολη περίοδο των μνημονίων, ενώ υπήρξαν αθρόες συνταξιοδοτήσεις. Αρχίζει και φεύγει πια η γενιά και πρέπει να τροφοδοτηθεί με νέους επιστήμονες και αυτό προσπαθούμε να κάνουμε, να δώσουμε γρήγορα τη δυνατότητα. Κάναμε και μια στρατηγική επιλογή, ότι ειδικά για το διαγωνισμό που έγινε το 2023, ειδικά για τις θέσεις του 2024 και του 2025 που ήταν πάγιο αίτημα του συλλόγου των επιτυχόντων, θα γίνουν από αυτή τη δεξαμενή των επιτυχόντων. Με τον προγραμματισμό του 2024 και 2025, με γρήγορη διαδικασία, με στόχο στο πρώτο εξάμηνο 2025 αυτοί όλοι οι άνθρωποι, να κάτσουν στις θέσεις τους. Θα αξιοποιήσουμε και τις επόμενες εβδομάδες σιγά-σιγά, πώς θα μπαίνουν κομμάτι-κομμάτι οι ψηφιακές υπηρεσίες μέσα στο ΑΣΕΠ, πώς θα αντλούνται ηλεκτρονικά δεδομένα, αυτόματα. Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε. Και το ΑΣΕΠ το ενισχύσαμε και η λύση είναι να φτιάξουμε διαδικασίες που θα ελαφρύνουν και θα διευκολύνουμε το έργο των υπαλλήλων του ΑΣΕΠ. Υπενθυμίζω ότι αυτή η κυβέρνηση, και τους αντιπροέδρους του ΑΣΕΠ αύξησε, και τους συμβούλους, και ενέταξε και νέο έργο για το ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα προσαρμοσμένο στις νέες απαιτήσεις. ‘Αρα, λοιπόν, εμπράκτως στηρίξαμε και ιδίως το ΑΣΕΠ, το οποίο πρέπει να τυγχάνει διακομματικής συναίνεσης. Είναι κάτι στο οποίο, και βάση δώσαμε και το ισχυροποιήσουμε και το ενεργοποιούμε και το έχουμε εντάξει και σε μια σειρά άλλων διαδικασιών που ήταν εκτός του ρόλου του μέχρι πριν λίγα χρόνια, από τις επιλογές των διοικήσεων, από τις επιλογές των προϊσταμένων. Είμαστε πάντα σε έναν ζωντανό διάλογο με το ΑΣΕΠ, προκειμένου να πάμε στο επόμενο βήμα και να αναδειχτεί το ΑΣΕΠ, ουσιαστικά το κεντρικό H.R. του Ελληνικού Δημοσίου” κατέληξε ο υπουργός Εσωτερικών. Δήλωσε δε, έτοιμος να δεχθεί παρατηρήσεις καθόλη την διάρκεια της επεξεργασίας του νομοσχεδίου στην επιτροπή.

   Το νομοσχέδιο αναμένεται να ψηφιστεί την επόμενη εβδομάδα από την ολομέλεια.

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ