Η πρώτη απαίτηση της πολιτικής δεν είναι η ευφυΐα ή η ενεργητικότητα, αλλά η υπομονή. Η πολιτική είναι δρόμος αντοχής στον οποίο συνήθως η χελώνα νικάει το λαγό. John Major, 1943-, Βρετανός Πρωθυπουργός [1990-1997]

Βέμπερ: Ωφελημένη της πολιτικής της ΕΕ για την αυτοκίνηση είναι «η Κίνα»

1 Απριλίου, 2024

Ο μεγάλος κερδισμένος της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την αποτροπή της κλιματικής αλλαγής -ιδίως διά της μείωσης των εκπομπών αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου από τα αυτοκίνητα- είναι η Κίνα, υποστήριξε ο ηγέτης του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, ο γερμανός πολιτικός Μάνφρεντ Βέμπερ, τασσόμενος υπέρ της αναθεώρησης της απόφασης να πάψουν σταδιακά να παράγονται οχήματα με μηχανές εσωτερικής καύσης.

Για τον επικεφαλής του ΕΛΚ Βέμπερ, είναι σαφές «πως η απαγόρευση της μηχανής εσωτερικής καύσης ήταν σοβαρό σφάλμα βιομηχανικής πολιτικής από το οποίο επωφελείται η Κίνα».

«Θέλουμε να το διορθώσουμε μετά τις ευρωεκλογές», πρόσθεσε ο κ. Βέμπερ κατά τη διάρκεια συνέντευξής του που δημοσιεύθηκε χθες Κυριακή στις εφημερίδες του ομίλου Funke.

Αναφερόταν στην απόφαση της ΕΕ πέρυσι για την προσεχή απαγόρευση της παραγωγής οχημάτων με μηχανές εσωτερικής καύσης, παρά τις προσπάθειες του Βερολίνου να την αποτρέψει.

Η Γερμανία είναι έδρα βιομηχανιών που αποτελούν μείζονες παραγωγούς αυτοκινήτων με μηχανές εσωτερικής καύσης και η αυτοκινητοβιομηχανία είναι τομέας κλειδί της γερμανικής οικονομίας.

Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν είπε πρόσφατα πως η απόφαση για τις μηχανές εσωτερικής καύσης θα επανεξεταστεί το 2026.

Η Πράσινη Συμφωνία δεν πρέπει να γίνει «κινεζική συμφωνία», πέταξε ο επικεφαλής του ΕΛΚ Βέμπερ, τονίζοντας πως κινεζικές βιομηχανίες που παράγουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα εισέρχονται στην ευρωπαϊκή αγορά.

Γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως οι Volkswagen και BMW, βρίσκονται πίσω από κινεζικές ανταγωνίστριές τους ως προς τον αριθμό των πωλήσεων ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων.

Οι Γερμανοί υιοθετούν με αργό ρυθμό τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σύμφωνα με δεδομένα της ομοσπονδιακής υπηρεσίας οδικών μεταφορών, καθώς στη χώρα την 1η Ιανουαρίου άδειες κυκλοφορίας είχαν κάπου 1,41 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα με κινητήρες τροφοδοτούμενους από μπαταρίες (battery-powered electric vehicles, BEVs), με άλλα λόγια το ένα στα 35 αυτοκίνητα στους δρόμους της Γερμανίας ήταν ηλεκτροκίνητο.

Η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναμένεται να επιβραδυνθεί το 2024, καθώς τερματίζονται κρατικές επιδοτήσεις. Οι νέες ταξινομήσεις ήταν λίγο λιγότερες από 50.000 σε μηνιαία βάση τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο, κάτω από τον μέσο όρο του 2023.

Η κυβέρνηση συνασπισμού της Γερμανίας, στην οποία συμμετέχουν οι Πράσινοι, ελπίζει στους γερμανικούς δρόμους να κυκλοφορούν τουλάχιστον 15 εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα ως το 2030.