Στη νηπιακή ηλικία των κοινωνιών, οι ηγέτες του κράτους δημιουργούν τους θεσμούς. Αργότερα, οι θεσμοί δημιουργούν τους ηγέτες. Montesquieu, 1689-1755, Γάλλος στοχαστής

Β. Θεμελίδης: Τα σχέδια της μεγαλύτερης ξενοδοχειακής αλυσίδας franchise στον κόσμο για την ενίσχυση της παρουσίας της στην Ελλάδα

25 Φεβρουαρίου, 2024

 Μία νέα δυναμική περίοδο ανάπτυξης στην Ελλάδα εγκαινιάζει το 2024 η Wyndham Hotels & Resorts, μεγαλύτερη ξενοδοχειακή αλυσίδα franchise στον κόσμο.

   Αυτό αναφέρει, μεταξύ άλλων, ο κ. Βασίλης Θεμελίδης, Περιφερειακός Διευθυντής Νοτίου και Ανατολικής Ευρώπης της Wyndham Hotels & Resorts σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων επισημαίνοντας ότι στόχος του ομίλου είναι η ενίσχυση του χαρτοφυλακίου του στην Ελλάδα τόσο σε δημοφιλείς προορισμούς όσο και σε προορισμούς με χαμηλότερη τουριστική διείσδυση αλλά σημαντικές προοπτικές εξέλιξης. Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Θεμελίδης περιγράφει τα σχέδια που έχει καταρτίσει ο όμιλος για τη διεύρυνση του δικτύου του στη χώρα μας ενώ επισημαίνει τις προοπτικές που έχει ο ελληνικός τουρισμός για περαιτέρω ανάπτυξη.

   Ακολουθεί η συνέντευξη του Περιφερειακού Διευθυντή Νοτίου και Ανατολικής Ευρώπης της Wyndham Hotels & Resorts, Βασίλη Θεμελίδη, στον δημοσιογράφο του ΑΠΕ-ΜΠΕ Κώστα Χαλκιαδάκη.

   

   -Ποια είναι η μέχρι στιγμής δραστηριότητα της Wyndham Hotels & Resorts στην Ελλάδα και ποια είναι τα σχέδια για περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας της στη χώρα μας;

   Η Wyndham Hotels & Resorts, είναι η μεγαλύτερη εταιρεία franchising ξενοδοχείων στον κόσμο, με περίπου 9.200 ξενοδοχεία δυναμικότητας 872.000 δωματίων σε περισσότερες από 95 χώρες, σε 6 ηπείρους. Στην Ελλάδα, η Wyndham Hotels & Resorts συνεργάζεται, μέχρι στιγμής, με 13 ξενοδοχεία εκ των οποίων τρία στην Αθήνα, δύο στο Λουτράκι, και από ένα στη Βραυρώνα, στη Νέα Μάκρη, στη Θεσσαλονίκη, στη Χαλκιδική, στην Αλεξανδρούπολη, στην Κέρκυρα, στη Ρόδο και στην Κρήτη. Το 2024, σηματοδοτεί έναν νέο κύκλο ανάπτυξης για τον όμιλο στην Ελλάδα. Ήδη τα μηνύματα από την ελληνική ξενοδοχειακή αγορά είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά, καθώς καταγράφεται ενεργό ενδιαφέρον για νέες προσθήκες στο χαρτοφυλάκιο των ξενοδοχείων του ομίλου και σύντομα θα είμαστε θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε καινούργιες συνεργασίες.

   -Το τελευταίο διάστημα καταγράφεται έντονο ενδιαφέρον για επέκταση των δραστηριοτήτων διεθνών brand στην Ελλάδα. Τι προβάλετε ως κίνητρο για μία συνεργασία με τη Wyndham;

   Κατ΄ αρχήν το γεγονός ότι η Wyndham Hotels & Resorts είναι η μεγαλύτερη αλυσίδα εταιρεία franchising ξενοδοχείων στον κόσμο δείχνει το ενδιαφέρον που υπάρχει διεθνώς για συνεργασία με τον Όμιλο. Η θέση ισχύος που κατέχει η Wyndham Hotels & Resorts σε σχέση με τον ανταγωνισμό σε παγκόσμιο επίπεδο, μπορεί να προσφέρει όλα τα εκείνα τα πλεονεκτήματα που χρειάζεται ένας ξενοδόχος για να ανταποκριθεί στις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες των επισκεπτών διεθνώς. Η εταιρεία διαχειρίζεται ένα χαρτοφυλάκιο 24 εμπορικών σημάτων ξενοδοχείων ενώ σημαντικό κίνητρο αποτελεί το διακεκριμένο πρόγραμμα επιβράβευσης Wyndham Rewards ® το οποίο προσφέρει σε περισσότερα από 106 εκατ. εγγεγραμμένα μέλη την ευκαιρία να εξαργυρώσουν πόντους σε χιλιάδες ξενοδοχεία, θέρετρα, κλαμπ διακοπών και εξοχικές κατοικίες παγκοσμίως. Η επιτυχής προσέγγιση της ελληνικής αγοράς, με απτά αποτελέσματα για τους ξενοδόχους μέχρι σήμερα, αποτελεί μία ισχυρή βάση για τη διαμόρφωση των νέων συνεργασιών της αλυσίδας στη χώρα μας. Παράλληλα, η αλυσίδα δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην ενδυνάμωση των κρατήσεων από κύριες αγορές όπως είναι η αμερικάνικη αγορά, αλλά και στην αύξηση των τουριστικών ροών από τις αναπτυσσόμενες αγορές της Κεντρικής Ασίας, της Λατινικής Αμερικής και της Ινδίας.

   -Υπάρχει κάποια συγκεκριμένη στόχευση σε επίπεδο προορισμών και brands του ομίλου;

   Ο επιχειρησιακός σχεδιασμός του ομίλου, προβλέπει μεταξύ άλλων την ενίσχυση της παρουσίας του σε δημοφιλείς προορισμούς και σε προορισμούς με χαμηλότερη τουριστική διείσδυση αλλά σημαντικές προοπτικές εξέλιξης, την ένταξη υφιστάμενων ξενοδοχειακών μονάδων με τις απαραίτητες προσαρμογές σε soft brands της όπως το Trademark Collection by Wyndham και το Registry Collection Hotels και τη διείσδυση στην αγορά των branded residences. Επιπλέον, υψηλά στην ατζέντα των προτεραιοτήτων βρίσκονται η περαιτέρω ανάδειξη των πλεονεκτημάτων του προγράμματος επιβράβευσης Wyndham Rewards ® , η σημασία των εκπαιδεύσεων προσωπικού και η δημιουργία talent hub στην Αθήνα με σκοπό την ανάπτυξη της αγοράς και την υποστήριξη των συνεργαζόμενων ξενοδοχείων.

   -Ποια είναι η εκτίμηση σας για την πορεία του ελληνικού τουρισμού; 

   Ο ελληνικός τουρισμός κατάφερε, με τη συνεργασία της Πολιτείας και του ιδιωτικού τομέα, να ανακάμψει με ταχύτερους ρυθμούς σε σχέση με άλλους προορισμούς. Οι αριθμοί δείχνουν ότι βρίσκεται μέσα στις κορυφαίες επιλογές για διακοπές επισκεπτών απ΄ όλο τον κόσμο. Ενδεικτικά, το 2023 οι ταξιδιωτικές εισπράξεις έφθασαν στα επίπεδα ρεκόρ των 20,46 δισ. ευρώ. Παράλληλα, σημαντικές αγορές όπως η αμερικανική αυξάνουν την παρουσία τους στην ελληνική τουριστική αγορά. Για το 2024, τα μηνύματα είναι θετικά για την Ελλάδα και εκτός απροόπτου θα συνεχίσει να κινείται με ανοδικούς ρυθμούς ο τουρισμός. Ιδιαίτερα, ενθαρρυντικό είναι και το γεγονός ότι παραμένει αμείωτο το ενδιαφέρον για νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις υψηλής ποιότητας τόσο από εγχώριους όσο και από διεθνείς επιχειρηματικούς ομίλους. Εν κατακλείδι, οι προοπτικές του ελληνικού τουρισμού συνδέονται και με την παρουσία ισχυρών διεθνών αλυσίδων στη χώρα όπως είναι η Wyndham Hotels & Resorts.

   -Κλείνοντας θα ήθελα να μου αναφέρετε συνοπτικά δράσεις που έχει αναλάβει o όμιλος για τη προώθηση της βιωσιμότητας στον τουρισμό;

   H Wyndham Hotels & Resorts εφαρμόζει τις διεθνείς πρακτικές βιωσιμότητας μέσω του προγράμματος Wyndham Green. Με την εφαρμογή του προγράμματος, αντιμετωπίζονται προληπτικά βασικά ζητήματα που απασχολούν τον παγκόσμιο τουρισμό, όπως η κλιματική αλλαγή, η ενεργειακή απόδοση, η εξοικονόμηση νερού, η μείωση της ποσότητας απορριμμάτων με ανακύκλωση και ελαχιστοποίηση των πλαστικών μιας χρήσης και την προστασία φυσικών οικοτόπων. Στο πλαίσιο αυτό, η αλυσίδα υποστηρίζει, παρακολουθεί, πιστοποιεί και προβάλλει τις προσπάθειες προς αυτή την κατεύθυνση των ξενοδοχείων του δικτύου της.