Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 10,1% τον Φεβρουάριο του 2024, με το μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία να παραμένει σταθερό στο 12%. Τα βενζινοκίνητα μοντέλα διατήρησαν το προβάδισμά τους ως η πιο δημοφιλής επιλογή για τους αγοραστές, ακολουθούμενα από τα υβριδικά-ηλεκτρικά. Οι πωλήσεις ντίζελ μειώθηκαν στις περισσότερες μεγάλες αγορές, εκτός από τη Γερμανία, αναφέρει η ACEA.
Τον Φεβρουάριο του 2024, η αγορά αυτοκινήτου της ΕΕ αυξήθηκε κατά 10,1% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, φτάνοντας τις 883.608 μονάδες. Μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων αγορών της ΕΕ, η Γαλλία (+13%) και η Ιταλία (+12,8%) σημείωσαν διψήφια αύξηση, με την Ισπανία (+9,9%) και τη Γερμανία (+5,4%) να ακολουθούν.
Τους δύο πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους, οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 11,2% ή σε 1,7 εκατομμύρια μονάδες. Οι μεγάλες αγορές του μπλοκ κατέγραψαν σταθερή ανάπτυξη, με τη Γερμανία (+11,8%), την Ιταλία (+11,7%), τη Γαλλία (+11,2%) και την Ισπανία (+8,7%) να καταγράφουν υψηλά μονοψήφια ή διψήφια ποσοστά.
Τον Φεβρουάριο, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία κατείχαν μερίδιο αγοράς 12% (σταθερό σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2023), ενώ τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατέλαβαν σχεδόν το 29%. Το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ ήταν 48,4% τον Φεβρουάριο του 2024, σημειώνοντας μείωση από 51,9% πέρσι.
Τον Φεβρουάριο του 2024, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία αυξήθηκαν κατά 9% σε 106.187 μονάδες, διατηρώντας σταθερό μερίδιο αγοράς 12%. Μεταξύ των τεσσάρων μεγαλύτερων αγορών, το Βέλγιο (+66,9%), η Γαλλία (+31,8%) και η Ολλανδία (+20,9%) σημείωσαν σημαντικά διψήφια «κέρδη», ενώ οι εγγραφές στη Γερμανία μειώθηκαν κατά 15,4%.
Οι πωλήσεις νέων υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 24,7%, λόγω της σημαντικής ανάπτυξης στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Γαλλία (+41,5%), Ισπανία (+26,5%), Γερμανία (+16,4%) και Ιταλία (+16,1%), που αντιπροσωπεύουν συνολικά πάνω από το 70% των πωλήσεων στην ΕΕ. Οι πωλήσεις ανήλθαν σε 255.511, αντιπροσωπεύοντας το 28,9% της αγοράς.
Οι εγγραφές plug-in υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν επίσης κατά ένα αξιοσημείωτο 11,6% στις 64.351 μονάδες, λόγω της σταθερής ανάπτυξης σε βασικές αγορές όπως η Γερμανία (+22,3%), το Βέλγιο (+21,8%) και η Γαλλία (+11,8%). Τα plug-in υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 7,3% των πωλήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ.
Τον Φεβρουάριο του 2024, η αγορά βενζινοκίνητων αυτοκινήτων της ΕΕ επεκτάθηκε κατά 6,1%, κυρίως λόγω των αυξήσεων στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές, ιδίως στην Ιταλία (+33,4%), μαζί με την Ισπανία (+3,7%), τη Γερμανία (+2,3%) και Γαλλία (+2,1%). Αν και η βενζίνη παραμένει η πιο δημοφιλής πηγή ενέργειας μεταξύ των αγοραστών, το μερίδιο αγοράς της μειώθηκε από 36,9% σε 35,5% φέτος. Αντίθετα, η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ της ΕΕ συρρικνώθηκε κατά 5,1% τον Φεβρουάριο. Πτώση καταγράφηκε σε αρκετές αγορές, μεταξύ των οποίων τρεις από τις μεγαλύτερες: Γαλλία (-30,5%), Ισπανία (-17,4%) και Ιταλία (-11,8%). Η Γερμανία απέκλινε από αυτή την τάση, με τις πωλήσεις ντίζελ να αυξάνονται κατά 9,7%. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων ντίζελ έφτασαν τις 113.891 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας μερίδιο αγοράς 12,9%, από 15% πέρσι.
Σπύρος Ρέκκας